ONK 2020 - niet doorgegaan ivm Covid-19

Gestart door L.win, 27-10-2019 10:30 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

emiel1



AANKOMENDE WEEK GEEN INLEVERDAGEN ONK2020

Als het goed is weten alle deelnemers het al, maar voor wie het gemist heeft: Het ONK2020 is uitgesteld tot een nader te bepalen datum en dat betekent dat ook het inleveren aankomende week niet plaats zal vinden.

We houden jullie op de hoogte over aankomende ontwikkelingen, maar voor nu wensen we iedereen veel gezondheid toe. En trek af en toe een lekker zelfgebrouwen biertje open, want thuiszitten moet natuurlijk wel een beetje leuk blijven!

hetjagertje

Helaas voor iedereen die er zich op verheugd had.

Voor mij de gelegenheid om wat vragen te stellen over het ONK.
- is er een vrije inschrijving?
- hoever van tevoren moet je je inschrijven? of kan dat "last minute nog"
- kan ik hier op het forum vinden wanneer de inschrijvingen zijn?
- kan ik me, omdat het uitgesteld is me eventueel voor dit jaar nog inschrijven?

Alvast bedankt ;)

groeten Jasper de Lange

Rob.Erto

Citaat van: hetjagertje op 30-04-2020  21:47 uHelaas voor iedereen die er zich op verheugd had.

Voor mij de gelegenheid om wat vragen te stellen over het ONK.
- is er een vrije inschrijving?
- hoever van tevoren moet je je inschrijven? of kan dat "last minute nog"
- kan ik hier op het forum vinden wanneer de inschrijvingen zijn?
- kan ik me, omdat het uitgesteld is me eventueel voor dit jaar nog inschrijven?

Alvast bedankt ;)

groeten Jasper de Lange

Je kan dit topic doorlezen voor meer informatie en surfen naar https://onk2020.nl/

emiel1

Op onk2020.nl valt inderdaad het antwoord op je meeste vragen wel te vinden, maar voor de volledigheid:

- is er een vrije inschrijving?
Het is vrij voor iedere amateurbrouwer (dus niet bij de KvK ingeschreven) zich in te schrijven. Deelname kost 8 euro per ingezonden bier.
- hoever van tevoren moet je je inschrijven? of kan dat "last minute nog"
Inschrijven kan tot de sluitingsdatum, of tot et maximaal aantal inschrijvingen behaald is. De sluitingsdatum was eigenlijk 10 april, maar omdat het ONK is verschoven is die ook verschoven, naar een nader te bepalen datum. Echter, er is plek voor 600 inschrijvingen en we hebben er nu 571, dus het is waarschijnlijk eerder vol dan dat die datum aanbreekt. Last minute is waarschijnlijk te laat
- kan ik hier op het forum vinden wanneer de inschrijvingen zijn?
Ja, nu :) Inschrijven kan via https://www.onkbrouwen.nl/s-plain/inschrijven
- kan ik me, omdat het uitgesteld is me eventueel voor dit jaar nog inschrijven?
Ja dus,

Pieter1954

Op de site staat dat de inschrijving gesloten is.

emiel1

Citaat van: Pieter1954 op 01-05-2020  11:23 uOp de site staat dat de inschrijving gesloten is.

Ah, dankjewel, dat was niet de bedoeling, maar is automatisch gebeurd. Ik heb hem weer geopend

Pieter1954

Citaat van: Chris71 op 16-02-2020  21:04 uEen Tripel mag kruiden hebben, uit het biertypengids: 'Toevoeging van kruiden (vooral koriander) komt
vaak voor, maar is niet vereist.'

Wat jij vraagt, valt dus al binnen het biertype. Mocht je nou dry-hop toevoegen, dan moet je weer bij de inschrijving de variant hop vermelden... Datzelfde geldt ook voor rook/brett/hout
Bestudeer de BKG biertypengids voordat je verkeerd inschrijft.

In mijn Brugse Tripel is de gagel zeer herkenbaar vertegenwoordigd. Mag die dan evengoed in klasse C?

Jaap W

Citaat van: emiel1 op 01-05-2020  13:36 uAh, dankjewel, dat was niet de bedoeling, maar is automatisch gebeurd. Ik heb hem weer geopend

Ik neem aan dat diegene die zich al had ingeschreven, zich niet nogmaals hoeft in te schrijven toch? :weetniet: :nut: :proost:

hetjagertje

Ik kan me ook niet inschrijven. De website lijkt het niet lekker te doen.
Probeer het later nog wel een keer.

Pieter1954

Citaat van: hetjagertje op 02-05-2020  12:45 uIk kan me ook niet inschrijven. De website lijkt het niet lekker te doen.
Probeer het later nog wel een keer.
Ik heb me net vanochtend ingeschreven met 5 bieren. Inmiddels bericht terug met de etiketten.

Johan_vL

Ik heb mijn biertjes maar gewoon opgedronken  :proost: Als er nieuwe plannen komen is er inmiddels wel weer iets nieuws om in te sturen  :brouwen:

DavyDK

Bestaat er in België ook zo iets?

Adbrouwt

Belgen kunnen ook gewoon mee doen met het ONK

Hoppenbrouwers

Citaat van: Adbrouwt op 06-05-2020  07:50 uBelgen kunnen ook gewoon mee doen met het ONK
Zou wel grappig zijn, een Belg die Nederlands kampioen wordt. ;)
Zou voor het eerst zijn.



@ de organisatie: Die infographics van jullie zijn echt heel leuk gemaakt. Complimenten.

Koen S

Citaat van: Hoppenbrouwers op 07-05-2020  10:52 uZou wel grappig zijn, een Belg die Nederlands kampioen wordt. ;)
Zou voor het eerst zijn.
Heeft er eigenlijk ooit een Belg meegedaan?  :weetniet:

Hoppenbrouwers

Citaat van: Koen S op 07-05-2020  11:37 uHeeft er eigenlijk ooit een Belg meegedaan?  :weetniet:
Bij mijn weten niet. Het is een Nederlands kampioenschappen. Dat stond altijd open voor... je raad het al... Nederlanders.

Bij het OBBK was dat anders. Daar gaat het om de beste brouwer van 'Berrege en omstreken' (of hoe ze dat daar schrijven). Daar hoort België ook bij. Ligt namelijk vlak bij de grens.

emiel1

Er doen natuurlijk veel meer Nederlanders mee dan Belgen, maar er doen toch ieder jaar wel Belgen mee. Dit jaar zijn er tot nu toe 19 Belgische inschrijvingen (tegenover 560 uit Nederland).

Hoppenbrouwers

En is dit het eerste jaar dat er Belgen toegelaten worden?

Ik bedoel met het NK wielrennen rijden er ook geen Belgen mee.

emiel1

Citaat van: Hoppenbrouwers op 07-05-2020  12:15 uEn is dit het eerste jaar dat er Belgen toegelaten worden?

Ik bedoel met het NK wielrennen rijden er ook geen Belgen mee.

Nee, al langer. Weet niet of het altijd al zo was, maar de afgelopen jaren in ieder geval wel. Het is inderdaad discutabel, maar in België bestaat een dergelijk kampioenschap niet, dus wellicht dat dat ooit de overweging is geweest. Of misschien doelen ze met Nederlands Kampioenschap wel op de taal, het Groot Dictee der Nederlandse Taal wordt tenslotte ook bijna ieder jaar gewonnen door een Belg ;)

Rob Q

Waar staat die O dan voor van ONK?

Emanuel

Citaat van: Rob Q op 07-05-2020  13:41 uWaar staat die O dan voor van ONK?

O van Open. Dus het is een open kampioenschap en kan dus iedereen, ook Belgen, Duitsers en waar dan ook vandaag meedoen :D

hansHalberstadt

NK zegt toch alleen maar dat het door nederlanders/in Nederland is georganiseerd? Niet over wie er mee mag doen.

Als ik de term 'open' opzoek:
Bij gesloten toernooien nodigt de organisatie deelnemers uit, bij een open kampioenschap kan iedereen meedoen die aan bepaalde criteria voldoet.

Wat die criteria zijn mag de organisatie dus bepalen. Dus je kunt Belgen toelaten of uitsluiten op basis van de criteria. 

Haagse Wouter

Waarom zou je sowieso mensen uitsluiten zolang het geen probleem is.

Jacques

Citaat van: emiel1 op 07-05-2020  12:24 uNee, al langer. Weet niet of het altijd al zo was, maar de afgelopen jaren in ieder geval wel. Het is inderdaad discutabel, maar in België bestaat een dergelijk kampioenschap niet, dus wellicht dat dat ooit de overweging is geweest.

Vrijwel vanaf het begin van het ONK hebben buitenlanders mee mogen doen. Ik kan het weten omdat ik in de jaren 80 en 90 van de vorige eeuw een aantal ONK's georganiseerd heb met De Roerstok.
Er zijn zelfs Belgen die in de prijzen zijn gevallen. Eentje heeft op dit moment een vrij grote craftbrouwerij in België.

De O staat inderdaad voor open. Alle hobbybrouwers die willen mogen meedoen. Je hoeft geen lid te zijn van een vereniging of Nederlander te zijn.

emiel1



ONK2020 AFGELAST

Het had een groot feest moeten worden: honderden brouwers en bierliefhebbers in het zonnetje op het strand van Blijburg voor het ONK2020. En dan was het ook nog eens het 5-jarig jubileum van organiserende brouwvereniging de Bierkaai! Maar helaas, zoals bij zoveel dingen dit jaar heeft het coronavirus roet in het eten gegooid. Nadat we het eerder al uit hebben moeten stellen, blijkt nu ook de haalbaarheid van de beoogde herkansing in oktober verre van realistisch. Daarom moeten we helaas met pijn in ons hart mededelen dat het ONK2020 is afgelast.

Alle deelnemers zullen hierover ook per mail worden ingelicht. Geen mail ontvangen? Check je spam.

We hebben gelukkig niet alleen slecht nieuws, maar ook nog goed nieuws m.b.t. het ONK2021! Daarover later meer...

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.