Instellingen Grainfather

Gestart door John, 21-10-2019 20:29 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

John

Ik wil met mijn Grainfather zelf de verhouding maisch-/spoelwater kunnen bepalen. Nu wordt dat door het programma zelf berekend en ingevuld. Ik kan dat zoals het erop lijkt niet aanpassen of zie ik iets over het hoofd?

Rely

Volgens mij gaat dat niet. Ik heb er ook wel eens na gekeken maar lukte mij ook niet.
Ik vind de verhouding maisch/spoelwater niet kloppen, als je die gegevens aanhoudt
krijg je een te slap bier. Je zou verwachten dat de app rekening houdt met de verliezen
(het is immers speciaal voor de Grainfather)
maar daar lijkt het niet op, ik gebruik meestal maar de helft spoelwater als wat er
aangegeven wordt in de app.

Gr rely

John

Ik heb vandaag gebrouwen en heb 2 liter meer water voor het beslag gebruikt en 2 liter minder water voor het spoelen gebruikt. Mijn eindwaarden waren erg goed; ik had rendement ingesteld op 75 % en 25 liter en heb 28 liter over met het SG zoals gepland.

Het gaat mij er meer over dat ik het beslag erg dik vond met het door Grainfather geadviseerde liters water.

Robke1689

Ik heb de mogelijkheid nog niet gevonden voor het ingeven van een waterprofiel.
Weet iemand waar die in de Grainfather software zit?

Pieter1954

Volgens mij is het hier: https://community.grainfather.com/my-equipment
En dan bij MASH en MASH THICKNESS.
Standaard staat deze op 2,5 L/kg.
Als je deze lager zet maak je een dikkere maisch (minder water) en hoger geeft een dunnere maisch (meer water)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.