Biggie Digital

Gestart door amateurbrouwer1776, 21-10-2019 17:54 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

amateurbrouwer1776

Beste medebrouwers,

Ik wil om bier te gaan brouwen (maischketel en kookketel) de Biggie Digital aanschaffen. Ten eerste, is dit een geschikte ketel voor dit werk en heeft iemand deze al en weet diegene ook of de kraan verwisselbaar is voor een RVS bolkraan? Dit is de ketel in kwestie https://www.electronic-star.nl/Home-Living/Grote-Huishoudelijke-Apparaten/Biertap-Drinken-dispenser/Biggie-Digitale-Inmaakvolautomaat-Inmaakketel-27l-2000W-Roestvrij-staal-27-ltr-digitaal-zilver.html

Alvast bedankt!

Tristan

CeesM

Als je klein wilt beginnen en het klein wilt houden, dan is deze inmaakketel wel geschikt. Wil je er een RVS kogelkraan opzetten van ca. 30 euro, dan kan je denk ik beter dat prijsverschil in deze ketel stoppen.
https://www.electronic-star.nl/Home-Living/Grote-Huishoudelijke-Apparaten/Biertapinstallatie/F-llhorn-maischketel-2500W-30l-LED-Display-timer-304-roestvrij-staal.html

amateurbrouwer1776

Ik zat zelf eerder te denken een Brew Monk aan te schaffen en deze te gebruiken om spoelwater mee op te warmen en op temperatuur te houden, maar toch bedankt voor de tip!

Heuvinger brouwerij

Voor spoelwater verwarmen is zo'n VIDAXL water/gluhwein koker een  voordeliger oplossing.

CeesM

Citaat van: amateurbrouwer1776 op 22-10-2019  14:00 uIk zat zelf eerder te denken een Brew Monk aan te schaffen en deze te gebruiken om spoelwater mee op te warmen en op temperatuur te houden, maar toch bedankt voor de tip!
In je eerste post lijkt het er op dat je met die ketel wilde brouwen (maischen/koken). Maar met deze gedachte lijkt het me goed te combineren. Wel moet je de ketels op aparte groepen aansluiten in de je brouwruimte. Anders grote kans dat je stroom uitvalt. ;)

stiaanke

Citaat van: Brouwerij Hulzebos op 22-10-2019  20:03 uVoor spoelwater verwarmen is zo'n VIDAXL water/gluhwein koker een  voordeliger oplossing.

Gebruik ik ook. Kost maar 72 euro. https://nl.vidaxl.be/e/8718475845515/watergluhwein-koker-25l?gclid=EAIaIQobChMIi_OIwe-x5QIVCc93Ch0pfQDzEAQYASABEgLA-fD_BwE

amateurbrouwer1776

Citaat van: CeesM op 22-10-2019  21:54 uIn je eerste post lijkt het er op dat je met die ketel wilde brouwen (maischen/koken). Maar met deze gedachte lijkt het me goed te combineren. Wel moet je de ketels op aparte groepen aansluiten in de je brouwruimte. Anders grote kans dat je stroom uitvalt. ;)

Dat klopt, dat was mijn idee op dat moment ook, maar ik schaf toch liever een Brew Monk apart aan om gewoon zo'n all-in-one systeem te hebben. Daar naast zou ik dan die Biggie of een andere machine aanschaffen voor spoelwater. Dank voor de tip! Weet niet hoe ik dat ga doen, want mijn keuken heeft maar een stopcontact. Ik zie wel.

Citaat van: stiaanke op 23-10-2019  09:37 uGebruik ik ook. Kost maar 72 euro. https://nl.vidaxl.be/e/8718475845515/watergluhwein-koker-25l?gclid=EAIaIQobChMIi_OIwe-x5QIVCc93Ch0pfQDzEAQYASABEgLA-fD_BwE

Bedankt! Warmt het snel op? Ik wil graag een digitale zodat ik precies de temperatuur in kan stellen. Of is dat ook mogelijk met die draaiknop?

Heuvinger brouwerij

Citaat van: amateurbrouwer1776 op 23-10-2019  20:00 uWeet niet hoe ik dat ga doen, want mijn keuken heeft maar een stopcontact. Ik zie wel.
Je mag maar een grote verbruiker per groep hebben.
Koop alvast maar een doosje zekeringen.
CiteerBedankt! Warmt het snel op? Ik wil graag een digitale zodat ik precies de temperatuur in kan stellen. Of is dat ook mogelijk met die draaiknop?
Temperatuur stel je in met de draaiknop.
Voordat 25 L water kookt, ben je een uurtje verder.

amateurbrouwer1776

Citaat van: Brouwerij Hulzebos op 23-10-2019  20:10 uJe mag maar een grote verbruiker per groep hebben.
Koop alvast maar een doosje zekeringen. Temperatuur stel je in met de draaiknop.
Voordat 25 L water kookt, ben je een uurtje verder.

Ja dat was me duidelijk, maar is de temperatuur ook precies in te stellen?

Heuvinger brouwerij

Nee, zo'n draaiknop is het gauw 2° C verschil.
Dat is niet zo belangrijk voor spoelwater.

amateurbrouwer1776

Citaat van: Brouwerij Hulzebos op 23-10-2019  20:45 uNee, zo'n draaiknop is het gauw 2° C verschil.
Dat is niet zo belangrijk voor spoelwater.

Oke hartelijk dank!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.