Fastwasher icm gebruikte oude flessen

Gestart door Brouwerij Mennekes, 20-10-2019 17:11 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rinus

Citaat van: EBC op 26-10-2019  12:20 uhttp://www.axaglass.be
Bedankt voor de tip!
Er is helaas geen prijsinformatie op de site te vinden en of ze aan Nederland leveren tegen zo'n laag tarief betwijfel ik.

EBC

Citaat van: Rinus op 26-10-2019  13:52 uBedankt voor de tip!
Er is helaas geen prijsinformatie op de site te vinden en of ze aan Nederland leveren tegen zo'n laag tarief betwijfel ik.

Dan sluit je een deal met een lokale brouwerij  ;)

ElmerVDM

Het is geen direct antwoord op je vraag, maar wellicht kun je er wel mee verder.

Ik heb een flessenspoeler gebouwd voor 24 flessen. Hier gebruik ik een dompelpomp voor die in een bak met water van zo'n 40 graden + chemipro oxi staat. Deze installatie krijgt ook aangekoekte flessen prima schoon in circa 15 minuten. Ik moet er wel bij zeggen dat ik normaliter alleen 'schone' flessen spoel, maar om te zien wat hij kan heb ik ook wel eens getest met aangekoekte gist. Specificaties van de pomp zijn:

- Verbruik: 500 Watt
- Capaciteit: 10.000 liter per uur
- Maximale opvoerhoogte: 8 meter

De vraag is of de pompen van de fastwasher ook deze capaciteit leveren.

EBC

Citaat van: ElmerVDM op 27-10-2019  22:34 uHet is geen direct antwoord op je vraag, maar wellicht kun je er wel mee verder.

Ik heb een flessenspoeler gebouwd voor 24 flessen. Hier gebruik ik een dompelpomp voor die in een bak met water van zo'n 40 graden + chemipro oxi staat. Deze installatie krijgt ook aangekoekte flessen prima schoon in circa 15 minuten. Ik moet er wel bij zeggen dat ik normaliter alleen 'schone' flessen spoel, maar om te zien wat hij kan heb ik ook wel eens getest met aangekoekte gist. Specificaties van de pomp zijn:

- Verbruik: 500 Watt
- Capaciteit: 10.000 liter per uur
- Maximale opvoerhoogte: 8 meter

De vraag is of de pompen van de fastwasher ook deze capaciteit leveren.

Oxi verliest op deze manier zeer snel haar werking (hoge temperatuur en rondpompen). Ik zou naar puro caustic overgaan.

Battum80

Citaat van: ElmerVDM op 27-10-2019  22:34 uIk heb een flessenspoeler gebouwd voor 24 flessen.


Kan je hier een foto van delen?

Irukandji

Citaat van: ElmerVDM op 27-10-2019  22:34 uDe vraag is of de pompen van de fastwasher ook deze capaciteit leveren.

Als ik op YouTube kijk gaat die dat niet redden

henkie


Ik vind de Fastwasher best een krachtig pompje hebben.



Ik gebruik hem ook om mijn fusten schoon te maken/spoelen.




ElmerVDM

Citaat van: Battum80 op 28-10-2019  09:26 uKan je hier een foto van delen?

Hier twee foto's en een filmpje







EBC


ppuk


Ger Debije


Orangeloo

Even terug naar de beginvraag: Kan je met de fast washer flessen reinigen die niet zijn omgespoeld.
Alle andere methoden om flessen te reinigen zijn uitvoerig besproken net als de middelen die gebruikt kunnen worden. Maar de vraag of je met de fast washer flessen kan reinigen die niet zijn omgespoeld niet.

Wie weet het antwoord? :brouwen:

tdp

Citaat van: Orangeloo op 14-11-2023  19:51 uEven terug naar de beginvraag: Kan je met de fast washer flessen reinigen die niet zijn omgespoeld.
Alle andere methoden om flessen te reinigen zijn uitvoerig besproken net als de middelen die gebruikt kunnen worden. Maar de vraag of je met de fast washer flessen kan reinigen die niet zijn omgespoeld niet.

Wie weet het antwoord? :brouwen:

Ik heb een FastWasher, en heb hem ook geregeld gebruikt voor smerige flessen. Ik heb niet het idee dat alle aangekoekte resten er goed uitgespoeld worden, maar zoals al aangegeven is dat een combi van (contact)tijd, gebruikte chemie en de warmte van je oplossing die je gebruikt, en natuurlijk hoe mishandeld de flessen zijn ;-)

Wat ik nu vaak doe, is eerst de flessen laten weken, al dan niet met bijv. een vaatwastablet of Oxi, en daarna spoelen met de FastWasher.


Spyro

Citaat van: tdp op 15-11-2023  08:34 uIk heb een FastWasher, en heb hem ook geregeld gebruikt voor smerige flessen. Ik heb niet het idee dat alle aangekoekte resten er goed uitgespoeld worden, maar zoals al aangegeven is dat een combi van (contact)tijd, gebruikte chemie en de warmte van je oplossing die je gebruikt, en natuurlijk hoe mishandeld de flessen zijn ;-)

Wat ik nu vaak doe, is eerst de flessen laten weken, al dan niet met bijv. een vaatwastablet of Oxi, en daarna spoelen met de FastWasher.


Ik los eerst een vaatwastablet op in heet water, mijn water hou ik op temperatuur met een sous vide stick, ze schrijven voor om niet boven de 41 graden (denk ik...?) te gaan met die FW, maar ik zet die temperatuur op 55 graden, nog nooit problemen met die pomp gehad door de warmte. Laat de flesje er wel ongeveer een uur op staan, kuis de flesjes op een zonnige dag, dus de panelen op het dak zorgen voor de rest, maakt dus niet uit hoelang ze gepoetst worden. Daarna spoel ik ze met heet water en dan gaan ze terug omgekeerd in die racks om uit te druipen, voor het bottelen even Starsan erin en klaar.....


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.