Polsinelli gistvat 35 l

Gestart door TeVeHa, 18-10-2019 18:21 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeVeHa

Mijn plastieken vergistingsvat van Brouwland begint na honderd brouwsels toch slijtageverschijnselen te vertonen, omdat ik absoluut eentje wou met platte bodem kwam ik bij deze terecht, het kraantje vervang ik door een stop, 96 euro voor 35 l lijkt me best doenbaar, wat denken jullie ervan? Mvg



middelaersch

Wat is je overweging om een gistvat met een platte bodem te willen?
Ik lees overal dat een conische bodem beter zou zijn.

De prijs is in ieder geval aantrekkelijk.

PP

Ik gebruik het 35 L gistvat al enkele jaren:
eenvoudig in gebruik (ook extra hop etc. toevoegen is eenvoudig),
gemakkelijk schoon te maken (zeer gladde wanden), gist verzameld zich keurig op de bodem.
Ik bottel rechtstreeks uit de ketel.
Ook de levering van de ketel vanuit Italië verliep prima.

groet, Paul

SVB

Hun spullen zien er wel erg netjes uit! (Verder geen ervaring mee...) Een grotere pan staat wel op het wensen lijstje nog...

Van Beers

Ik zit zelf nog in overweging om iets te bestellen bij polsinelli, woon in tilburg. Zou je me een berichtje willen sturen als je gaat bestellen, delen we de verzendkosten  ;D

Haagse Wouter

Citaat van: middelaersch op 18-10-2019  19:04 uWat is je overweging om een fermenter met een platte bodem te willen?
Ik lees overal dat een conische bodem beter zou zijn.

De prijs is in ieder geval aantrekkelijk.

Van één conisch gistvat kun je gewoon 5-10 van dit soort Polsinelli vaten kopen ;).

TeVeHa

Bedankt voor jullie reacties, die platte bodem zou ik graag behouden omdat de gisttrub zich dan gelijkmatig over de bodem verspreidt en je dan een dunnere laag hebt die min of meer onder het droesemkapje van de hevelfilter blijft zodat ik kan overhevelen zonder noemenswaardig verlies, eerlijkheidshalve wil ik erbij zeggen dat ik nooit met een cct of een vat met conische bodem heb gewerkt.

Hay

Citaat van: Haagse Wouter op 18-10-2019  22:33 uVan één conisch gistvat kun je gewoon 5-10 van dit soort Polsinelli vaten kopen ;).

Of 2.76 klarstein fermenter.
Verder inderdaad wel een leuk vat voor weinig geld.
 

Thamerdal

Citaat van: Van Beers op 18-10-2019  20:25 uIk zit zelf nog in overweging om iets te bestellen bij polsinelli, woon in tilburg. Zou je me een berichtje willen sturen als je gaat bestellen, delen we de verzendkosten  ;D
Bij Polsinelli lopen de verzendkosten op naarmate je meer items besteld. Zal niet heel veel schelen dus.
Deze gistvaten worden op een mini-pallet geleverd, vandaar.

TeVeHa

Citaat van: Thamerdal op 19-10-2019  12:33 uBij Polsinelli lopen de verzendkosten op naarmate je meer items besteld. Zal niet heel veel schelen dus.
Deze gistvaten worden op een mini-pallet geleverd, vandaar.

Dat wist ik zelfs niet, dankjewel voor de info, het zou hoe dan ook een moeilijke (lees: niet rendabele) bevalling geweest zijn mits ik toch op een veertigtal km van Tilburg woon, een mooi stadje trouwens.

hobbyman

Ik heb ook een Polsinelli fermenter gehad van 50 L. Op zich goed maar het materiaal is zeer dun. Ook was er een klem niet goed gelast waardoor het scheef zat. Maakte voor de werking niet uit verder. Voor het geld is het goed, maar verwacht er niet te veel van. Heb het vat verkocht en een CCT gekocht uiteindelijk.

Henkw

Dit zijn prima vaten. Ik heb deze al een paar jaar. Prima materiaal en netjes afgewerkt. Echt aan te raden.

P3SM

Ter vergelijking, ik heb deze (de 50 liter variant):

https://www.brewbuilder.co.uk/flat-bottom-fv-p220.html

Ietsje duurder maar ik ben er erg tevreden mee. De tri-clamp aansluitingen hebben mij over de streep getrokken!

Edwarff

Ik heb hem ook. Heb er laatst nog een 50 liter variant bij besteld. Gebruik het al jaren naar tevredenheid. Bezorging ging bij mij ook makkelijk.

Vergeet niet de handvaten er bij te bestellen als je die wil. Ze lassen die er voor je op.

Bezorging was bij mij gewoon in een doos via DHL. Mijn brouwmaat nam er ook 1 om de bezorgkosten wat te drukken.

TeVeHa

Ja die handvaten hadden er wel standaard bij gemogen bij zo'n klein vat maar dàn had ie wellicht ook weer twintig euro duurder geweest, na een paar dagen grasduinen in de rvs-ketel wereld (ik krijg écht geen zicht op een conische bodem) bleek ie voor mij prijs/kwaliteit de beste oplossing, ga hem deze avond bestellen.

TeVeHa

Voor de geïnteresseerden, hij is besteld, mét handvaten én bezorging 116 euro, om jullie een idee te geven, naakt stond ie dus 72 euro, maar wàt ben je nou met naakt als het niet over vrouwen gaat?

Lucidix

Ik heb mezelf ook zo'n 35 liter vaatje aangeschaft. Het was gisteren aangekomen, ik zie echter wel dat wanneer ik het krantje er op schroef dat dit niet recht uitkomt. ik bedoel dat wanneer het vast geschroefd is, het niet naar beneden wijst (6uur), maar een stuk opzij(7uur). Op zich geen ramp, wijst nog altijd redelijk naar beneden, maar het oogt wel niet mooi. voor zover ik kon zien kan je dit niet zelf verstellen? ook zat er in het zakje met onderdelen een groen lintje bij, geen idee waar dit voor dient.

TeVeHa

Ik heb het kraantje eraf gelaten, groen lint dient wellicht om rond de schroefdraad te wikkelen ipv teflon, om kraantje recht te krijgen, extra pakking tussensteken of mèèr of minder teflon gebruiken. Mvg

Lucidix

Ik heb het lintje nu op de schroefdraad bevestigd en heb het kraantje mooi recht kunnen monteren!

Eric v B

Voor degene die dit vat gaan bestellen en hun vergistingskast niet in de buurt van hun brouwplek hebben: bestel de handvatten er bij! 20 liter bier van de schuur naar de vergistingskast in de kelder tillen zonder handvatten, is toch wel een dingetje. Van de kelder naar de bottelplek in de schuur trouwens ook.  ;D

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.