Enquête Hobbybrouwers

Gestart door Peter Slings, 18-10-2019 11:18 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peter Slings

Beste brouwers, ik ben communicatiestudent aan de Christelijke Hogeschool Ede en ik doe onderzoek naar hobbybrouwers. Jullie zouden me enorm helpen door de enquête in te vullen. Onderstaand staat de link naar de enquête. Het kost zo'n 2 minuutjes. Alvast bedankt!  :D

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe5ZwAsJJhLnvM5ClwESIFlbVgSofgwRlQIyrPdHyIzNY4LPg/viewform?usp=sf_link

dutch food geek

Waar doe je precies onderzoek naar? Het is wel gewenst om aan te geven wat je onderzoeksonderwerp is. Dan kunnen wij bekijken of wij mee willen werken aan jouw onderzoek. Waar is het op gericht? De vragen zijn ook wat merkwaardig en hoe geef je garanties over de dataverzameling?

Scorpionrose

Lijkt mij meer afkomstig van een webshop dan van een school.
En er wordt nog net niet gevraagd om je rekening en pincode.

CeesM

Het invullen is al voldoende om aan je IP-adres te komen en daarna word je overladen met gratis spam. ;)

Martijn0172

Dat zal wel allemaal meevallen, het is Google docs, althans niet meer dan Google zelf al doet met de zoekfunctie. Ik heb 'm ingevuld en ik leef nog steeds ...

Lange1985

Citaat van: CeesM op 18-10-2019  19:51 uHet invullen is al voldoende om aan je IP-adres te komen en daarna word overladen met gratis spam. ;)
De Chistelijke Hogeschool.... die komen toch gewoon ongevraagd aan de deur?  :weetniet:

Hoppenbrouwers

Voor iemand die communicatie studeert inderdaad vrij slecht gecommuniceerd.
-wat is de doelstelling van je onderzoek?
-wat onderzoek je?
-op welke wijze worden resultaten geanalyseerd of beoordeeld?
-namens wie doe je dit onderzoek?

Als ik de summiere, incoherente enquête zo bekijk lijkt dit meer afkomstig van een Chinese instantie dan van een serieuze onderzoeker.
Ik denk ook niet dat dit soort posts strookt de met het beleid van hobbybrouwen.nl of een brouwer die lid is van een hobbybrouwforum... Een lid met maar 1 post welteverstaan.

Hay

Helemaal eens met Hoppenbrouwers.
Helaas is het 9 van de 10 keer zo dat enquettes hier van zg studenten  zijn.
Maar in werkelijkheid zijn ze van een of ander commercieel iets en dat strookt met het beleid van hobbybrouwers.
Dat is het punt Lange 1985. :weetniet: :weetniet:

Martijn0172

Echt mensen wat een argwaan. Ik heb zat slecht onderbouwde interviews afgenomen ten tijde van mijn studie. Is het niet de hele essentie van een opleiding om te leren door te ervaren en daar constructieve feedback op te krijgen?

Alexander_H

Volgens zijn facebook zou het kunnen kloppen in ieder geval.  ::)

Jacques

Citaat van: Scorpionrose op 18-10-2019  16:38 uLijkt mij meer afkomstig van een webshop dan van een school.
En er wordt nog net niet gevraagd om je rekening en pincode.

Zelf heb ik ook de indruk dat het meer een onderzoek is van een bestaande webshop dan van iemand die studie verricht naar de communicatie tussen de hobbybrouwer en zijn leverancier.

Als de resultaten van het formulier hier gedeeld worden ben ik bereid mee te doen. Dan kunnen we commentaar leveren op de uitkomsten. Dat kan mogelijk meer informatie opleveren dan het invullen van het formulier.

Overigens zie ik in dit topic geen reclame voor een bepaalde leverancier. Voldoende reden om het topic niet te verwijderen. Het is voor ieder lid zijn of haar eigen verantwoordelijkheid om het formulier wel of niet in te vullen.

Brouwert

Citaat van: Martijn0172 op 19-10-2019  01:28 uEcht mensen wat een argwaan. Ik heb zat slecht onderbouwde interviews afgenomen ten tijde van mijn studie. Is het niet de hele essentie van een opleiding om te leren door te ervaren en daar constructieve feedback op te krijgen?

Inderdaad. Allemaal vol argwaan over een enquete van een student en ondertussen wel je hele hebben en houwen rustig op faceboek en wat al niet meer plempen...
Maar het zou wel leuk zijn om te lezen waar het onderzoek precies over gaat ^-^

middelaersch

Ik zou zeggen, Peter licht je enquête wat beter toe, en beantwoord de hier gestelde vragen.

Peter Slings

Citaat van: dutch food geek op 18-10-2019  14:19 uWaar doe je precies onderzoek naar? Het is wel gewenst om aan te geven wat je onderzoeksonderwerp is. Dan kunnen wij bekijken of wij mee willen werken aan jouw onderzoek. Waar is het op gericht? De vragen zijn ook wat merkwaardig en hoe geef je garanties over de dataverzameling?

Ik mocht zelf een branche uitkiezen om te kijken waar kansen liggen om een onderneming te starten. Dit leek me een leuke en interessante branche om onderzoek naar te doen omdat ik zelf ook bierliefhebber ben.  De onderneming zelf zal nooit werkelijkheid worden maar ik moet enkel het ondernemingsplan maken en onderzoek daarvoor doen.

Heliox

Duzz,  alles voor een goed afstudeerproject.  Zoveelste kansloze luie HBO'r met een missie, en geen gevoel, kennis of inzicht.  Ik heb een schurft hekel aan dit soort studenten. Alles om simpel en snel een goed cijfer te krijgen. Ook qua marketing.  Het gaat maar door.  Het is heel simpel. Buiten de EU is alles goedkoper.  Bestel een 3 hl ketel in China, en probeer dan in NL een biertje voor bijna 4 euro verkopen.  Met de reden, dat je ook netto winst wilt draaien en personeel hebt dat niks mag verdienen.  Maar wel een ketel uit China en fundings uit EU.   

middelaersch

Citaat van: Heliox op 22-10-2019  23:24 uDuzz,  alles voor een goed afstudeerproject.  Zoveelste kansloze luie HBO'r met een missie, en geen gevoel, kennis of inzicht.  Ik heb een schurft hekel aan dit soort studenten. Alles om simpel en snel een goed cijfer te krijgen. Ook qua marketing.  Het gaat maar door.  Het is heel simpel. Buiten de EU is alles goedkoper.  Bestel een 3 hl ketel in China, en probeer dan in NL een biertje voor bijna 4 euro verkopen.  Met de reden, dat je ook netto winst wilt draaien en personeel hebt dat niks mag verdienen.  Maar wel een ketel uit China en fundings uit EU.   

Is dat nodig om elkaar hier zo te bejegenen? Lijkt me van niet :police:

Heliox

Fora gaan kapot aan marketings projecten, en reclames van NL retailers met te hoge prijzen uit China. Jah de server hosting en data wordt er van betaald Thats it.

Maar een member van een forum zal geen voordelen ervaren van reclames en marketing. Alleen ergernis. Dat is mijn ervaring.  Lege voorraad op websites,  hoge prijzen en geen service in NL.

Daarom bestellen wij ook mout, hops ed uit Germany oa.  Producten van AliExpress, Ketels,PID,STC ed  uit ChengZeng.   Brewtools uit Norway, en kweik.

  Ik zou graag een forum willen zien zonder reclame, Bol, en marketings.  Mensen bestellen er toch niet.  Ik in ieder geval niet.  Te duur en trage levertijd.

Michiel8012

Citaat van: Heliox op 22-10-2019  23:24 uDuzz,  alles voor een goed afstudeerproject.  Zoveelste kansloze luie HBO'r met een missie, en geen gevoel, kennis of inzicht.  Ik heb een schurft hekel aan dit soort studenten. Alles om simpel en snel een goed cijfer te krijgen. Ook qua marketing.  Het gaat maar door.  Het is heel simpel. Buiten de EU is alles goedkoper.  Bestel een 3 hl ketel in China, en probeer dan in NL een biertje voor bijna 4 euro verkopen.  Met de reden, dat je ook netto winst wilt draaien en personeel hebt dat niks mag verdienen.  Maar wel een ketel uit China en fundings uit EU. 

Zo te lezen zit er bij jou veel ergernis maar moet je dat dan afreageren op deze jongen? Als je last hebt van de huidige importcultuur dan heeft het bar weinig zin om hier dingen over te roepen op het forum. Best dat je je mening geeft maar doe het wel een beetje netjes. Ik ben het overigens (deels) met je eens en vind het ook zonde dat er in Nederland haast niks meer geproduceerd wordt aan vakmanschap maar dat alles geïmporteerd wordt omdat het daar goedkoper is.

tdp

Citaat van: Heliox op 22-10-2019  23:58 uFora gaan kapot aan marketings projecten, en reclames van NL retailers met te hoge prijzen uit China. Jah de server hosting en data wordt er van betaald Thats it.

Maar een member van een forum zal geen voordelen ervaren van reclames en marketing. Alleen ergernis. Dat is mijn ervaring.  Lege voorraad op websites,  hoge prijzen en geen service in NL.

Daarom bestellen wij ook mout, hops ed uit Germany oa.  Producten van AliExpress, Ketels,PID,STC ed  uit ChengZeng.   Brewtools uit Norway, en kweik.

  Ik zou graag een forum willen zien zonder reclame, Bol, en marketings.  Mensen bestellen er toch niet.  Ik in ieder geval niet.  Te duur en trage levertijd.

Gaat het?

de Machtige Wil

Ik vind het reageren op dit bericht echt bizar argwanend en agressief. Dat is toch niet nodig? Ik heb de enquête ingevuld. De vragen vind ik niet bijzonder sterk maar het verbaast me wat dit bij sommigen los maakt.

Je hoeft er niet aan mee te doen.

hansHalberstadt

Citaat van: de Machtige Wil op 23-10-2019  17:14 uIk vind het reageren op dit bericht echt bizar argwanend en agressief.
Misschien een fout bier gedronken met kogellagers van chroom6 als verzwaring voor je hopzakje? Als studenten alles al goed doen zijn ze afgestudeerd met 10 jaar ervaring. Dus fouten maken mag. Netjes daarop wijzen mag ook, maar wat hier gebeurt niet dus.

Oscar

Citaat van: CeesM op 18-10-2019  19:51 uHet invullen is al voldoende om aan je IP-adres te komen en daarna word je overladen met gratis spam. ;)
Ik heb het niet ingevuld, alleen maar op de link geklikt... en meteen inderdaad spam in mijn mail !!!  Dat is dus de laatste keer dat ik op een dergelijke link klik... :-\ :-[

hansHalberstadt

Ik had al eerder op de link geklikt en nu weer, maar nog steeds geen spam. Kun je die spam dan 1 op 1 linken aan die actie?
Anders is het in de wereld brengen van dit soort berichten wel heel effectief om anderen ervan te weerhouden om de enquete in te vullen, maar feitelijk ook spam als je het niet hard kunt maken. 

emiel1

Oscar loopt ook maar te stoken, het is helemaal niet mogelijk om via een google form aan iemands ip-adres te komen.

Irukandji

Ach, ik wilde ook meedoen maar vond de vragen nogal....kont. wat ik jammer vind is dat iemand zich niet even voorstelt een inleidende beschieting geeft en daarna pas fire 4 effect. Bij dit komt alles in 1 keer zonder uitleg en eerlijk het zint me niet. Ieder zijn ding en mening...

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.