Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Hopbellen volledig intact voor foto's  (gelezen 679 keer)

Offline Ruben Wester

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Hopbellen volledig intact voor foto's
« Gepost op: 17-10-2019 18:07 u »
Hoi,

Voor een hobby project heb ik hopbellen nodig die nog intact zijn zodat ik deze kan fotograferen :). Ik brouw ook al een tijdje zelf bier en daarvoor gebruik ik vacum verpakte hop, maar dat gaan geen mooie foto's worden natuurlijk  ::). Ik heb internet al een paar uur afgestruind maar kan nergens mooie intacte hop vinden (alleen maar houdbare hop wordt verkocht).

Nu is mijn vraag, is er misschien iemand die nog wat hop heeft aan zijn hopplant, dan wel de bellen intact ingevroren heeft (dat moet mogelijk ook wel werken).
Ik heb ongeveer 20 hopbellen nodig meer niet. Zou enorm mooi zijn als iemand kan helpen (en wat je der voor terug wilt).

Groeten
Ruben Wester
0611792533

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Online Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • Land: nl
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
Re: Hopbellen volledig intact voor foto's
« Reactie #1 Gepost op: 17-10-2019 18:58 u »
Voor een hobby project heb ik hopbellen nodig die nog intact zijn zodat ik deze kan fotograferen :).

Dan moet je in je omgeving gaan zoeken er er ergens nog een belletje hangt aan een hopplantje.... :)

0611792533

Moeten we je nu gaan bellen?  :P >:D >:D >:D >:D

Online Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
« Reactie #2 Gepost op: 17-10-2019 19:00 u »

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #3 Gepost op: 17-10-2019 21:48 u »
De meeste hop zal nu wel helemaal bruin zijn. hiervoor moet je rond de 2e of 3e week van september zijn.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #4 Gepost op: 17-10-2019 23:48 u »
De meeste hop zal nu wel helemaal bruin zijn. hiervoor moet je rond de 2e of 3e week van september zijn.

Inderdaad een week of 3 4 waren er volop hopbellen. Zie onder andere de foto's van de fotowedstrijd https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,39732

Offline Ruben Wester

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #5 Gepost op: 18-10-2019 09:33 u »
Hee bedankt voor alle reacties! Het zijn inderdaad mooie foto's,.. niet zo handig dat ik net te laat ben voor verse hop. Maar uiteindelijk is het toch gelukt!  :D ik vond op internet, op Engelse sites, online winkels die gedroogde hopstrengen voor decoratie verkopen, dus helemaal top, dat gaat het worden.
als nog bebankt groeten

p.s. bellen mag als je toch nog verse hebt  ;)

Online Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
« Reactie #6 Gepost op: 18-10-2019 15:37 u »
Ik vond op internet, op Engelse sites, online winkels die gedroogde hopstrengen voor decoratie verkopen,

Waarschijnlijk kunststof of zijde... :)

Tags: