Hopbellen volledig intact voor foto's

Gestart door Ruben Wester, 17-10-2019 18:07 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ruben Wester

Hoi,

Voor een hobby project heb ik hopbellen nodig die nog intact zijn zodat ik deze kan fotograferen :). Ik brouw ook al een tijdje zelf bier en daarvoor gebruik ik vacuüm verpakte hop, maar dat gaan geen mooie foto's worden natuurlijk  ::). Ik heb internet al een paar uur afgestruind maar kan nergens mooie intacte hop vinden (alleen maar houdbare hop wordt verkocht).

Nu is mijn vraag, is er misschien iemand die nog wat hop heeft aan zijn hopplant, dan wel de bellen intact ingevroren heeft (dat moet mogelijk ook wel werken).
Ik heb ongeveer 20 hopbellen nodig meer niet. Zou enorm mooi zijn als iemand kan helpen (en wat je der voor terug wilt).

Groeten
Ruben Wester
0611792533

Oscar

Citaat van: Ruben Wester op 17-10-2019  18:07 uVoor een hobby project heb ik hopbellen nodig die nog intact zijn zodat ik deze kan fotograferen :).

Dan moet je in je omgeving gaan zoeken er er ergens nog een belletje hangt aan een hopplantje.... :)

Citaat van: Ruben Wester op 17-10-2019  18:07 u0611792533

Moeten we je nu gaan bellen?  :P >:D >:D >:D >:D

Oscar


hansHalberstadt

De meeste hop zal nu wel helemaal bruin zijn. hiervoor moet je rond de 2e of 3e week van september zijn.

Jacques

Citaat van: hansHalberstadt op 17-10-2019  21:48 uDe meeste hop zal nu wel helemaal bruin zijn. hiervoor moet je rond de 2e of 3e week van september zijn.

Inderdaad een week of 3 à 4 waren er volop hopbellen. Zie onder andere de foto's van de fotowedstrijd https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,39732

Ruben Wester

Hee bedankt voor alle reacties! Het zijn inderdaad mooie foto's,.. niet zo handig dat ik net te laat ben voor verse hop. Maar uiteindelijk is het toch gelukt!  :D ik vond op internet, op Engelse sites, online winkels die gedroogde hopstrengen voor decoratie verkopen, dus helemaal top, dat gaat het worden.
als nog bebankt groeten

p.s. bellen mag als je toch nog verse hebt  ;)

Oscar

Citaat van: Ruben Wester op 18-10-2019  09:33 uIk vond op internet, op Engelse sites, online winkels die gedroogde hopstrengen voor decoratie verkopen,

Waarschijnlijk kunststof of zijde... :)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.