Hopplant geleiding

Gestart door Hoppenbrouwers, 17-10-2019 13:31 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Hoppenbrouwers

Omdat ik de LAT relatie met mijn Cascade heb moeten verbreken omdat ze ineens zonder woonruimte is komen te zitten, is ze ineens bij mij in de voortuin komen wonen.

Nu ben ik aan het overpeinzen wat ik ermee moet doen. Aangezien dit de straatzijde is moet het er wel een beetje ordentelijk uit zien. Daarom wilde ik haar omhoog leiden langs de gevel langs een ruw touw of iets dergelijks. Maar omdat mijn gevel nogal hoog is en ik niet jaarlijks op 7 meter een plant wil los knippen vroeg ik me af of iemand hier al eens een vernuftig systeem heeft bedacht waardoor ik maar één keer die hoogte in hoef en daarna jaarlijks met een touw, katrol of whatever de plant naar beneden kan halen.

Ben benieuwd.

seed7

RVS kabel en een katrol aan de gevel,

Ingo

Bennemans

Je hebt de oplossing zelf al bedacht. Gewoon naar de Hornbach, Gamma, Praxis, Karwei whatever... katrolletje halen en dan net zoals een vlag in de vlaggenmast benaderen.
Briljant

Hoppenbrouwers

En is RVS kabel ruw genoeg voor hop?
En de hopstrengen wurmen zich nergens tussen zodat de takel altijd vrij blijft?

Iemand een voorbeeld hoe zoiets er uit ziet in de winter? (Als er geen hop hangt en ik alweer mag uitleggen aan de vrouw waarom er zo'n kabel over de voorgevel hangt) ;)

EBC

Citaat van: Hoppenbrouwers op 17-10-2019  14:42 uEn de hopstrengen wurmen zich nergens tussen zodat de takel altijd vrij blijft?

Bij mij groeide de takel indertijd inderdaad vast. Uitlopers hebben de beide draden snel te pakken.

Die ladder ga je niet aan ontkomen.

brouwerwaldonk

Het tuinpad loopt langs mijn werkplaats en naast het tuinpad groeit de plant. Aan de muur van de werkplaats heb ik een stevige buis verankerd met bovenaan een wieltje. In de grond aan de voet van de plant staat een stevige buis en van daar gaat een dikke koort tot aan het wieltje van daar vertrekt een heel lange dunne koord die over het wieltje loopt langs de muur naar beneden
De hop groeit omhoog langs de dikke buis en verder langs de dikke koord tot aan het wieltje, dat is dan 7 meter hoog.
Om de hop te oogsten laat ik de dunne koord vieren en kan ik meter per meter hopbellen plukken door de dikke koord steeds verder te laten zakken.

Hier zijn sommige mensen heel allergisch aan foto's, daarom enkel een foto op aanvraag.

Hoppenbrouwers


BLUB

Citaat van: brouwerwaldonk op 17-10-2019  15:25 uHier zijn sommige mensen heel allergisch aan foto's, daarom enkel een foto op aanvraag.

Alleen aan 1 tot treurens toe geplaatste foto  ;)



brouwerwaldonk

Hier op 3 meter hoogte, de rapste die eerst boven wil zijn op de dikke koord.


In september als ze plukrijp zijn, met de dunne koord naast de buis, de dikke koord is volledig omwikkeld met hopranken 


Hier zie je bovenaan het wieltje waar de dunne koord op loopt


Van verder weg gezien uit de tuin van de buurman.




stiaanke

Citaat van: brouwerwaldonk op 17-10-2019  15:25 uHier zijn sommige mensen heel allergisch aan foto's, daarom enkel een foto op aanvraag.
Ja graag foto
 :) :) :)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.