Halo filter Polsinelli ervaringen

Gestart door Van Beers, 17-10-2019 10:10 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Van Beers

Hoi medebrouwers,

Ik overweeg om een valse bodem filter te kopen van polsinelli voor mijn brewtech 10 gallon kettle.
Het idee is dat er geen valse ruimte is op de plek waar je verwarmd waardoor er geen temperatuurverschillen zijn boven en onder de filter.
https://www.polsinelli.it/en/filter-for-grains-halo-%E2%8C%80-368-P1068.htm#2

Heeft er iemand ervaring met deze filters?

PDGRRR

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik heb wél een zelfgemaakte filterbodem van 1½-2½ geperforeerd RVS in mijn maischpan. Ik merk dat er sprake is van een (behoorlijk) temperatuurverschil onder en boven de bodem. Daarom wilde ik mijn filter aanpassen waardoor 'ie er ongeveer net zo uit zou moeten gaan zien als die filter uit jouw link.

Wel even controleren of de binnendiameter van jouw ketel overeenkomt met de diameter van die filter.

Van Beers

Citaat van: PDGRRR op 17-10-2019  11:30 uIk heb er geen ervaring mee, maar ik heb wél een zelfgemaakte filterbodem van 1½-2½ geperforeerd RVS in mijn maischpan. Ik merk dat er sprake is van een (behoorlijk) temperatuurverschil onder en boven de bodem. Daarom wilde ik mijn filter aanpassen waardoor 'ie er ongeveer net zo uit zou moeten gaan zien als die filter uit jouw link.
Heb je er ook al over nagedacht om wort te gaan rondpompen om dit op te lossen? Toekomst technisch wil of een valse bodem(brewtech) en rondpompen, of de polsinelli bodem met roerwerk.

Citaat van: PDGRRR op 17-10-2019  11:30 uWel even controleren of de binnendiameter van jouw ketel overeenkomt met de diameter van die filter.

Ik moet m dan op maat laten maken, verwacht dat de prijs daarmee gelijk gaat komen met een filter van Brewtech.

PDGRRR

Citaat van: Van Beers op 17-10-2019  11:52 uHeb je er ook al over nagedacht om wort te gaan rondpompen om dit op te lossen?