Verwarming klimaatkast

Gestart door Noosting, 10-10-2019 19:35 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Noosting

Goedenavond,

Ik ben bezig wat ideeën uit te werken voor mijn nieuwe klimaatkast.
De basis is een tafelkoelkast.
De stc1000 is al reeds binnen.
Nu zit ik met een vraag betreffende de verwarming.
Ik zit met 2 opties in mijn hoofd.

1.  Zorgen voor de verwarming met verwarmingsmatten die gebruikt worden voor het uitharden van GVK leidingen. Ik heb diverse afmeting matten welke maximaal om een 700mm buis passen.  Hier zit een temp regelaar bij om de temperatuur van de mat te regelen.

2.  De kast opwarmen d.m.v. schakelkast verwarming. Rittal heeft daar mooie systemen voor. Echter welk wattage is hiervoor raadzaam.


Of..

Beide opties installeren en de keuze hebben om te kunnen schakelen.


Wat is jullie mening?
En wat is jullie ervaring met wattage van verwarming voor een tafelkoelkast?

Haagse Wouter

Een gloeilamp van 40-60 watt is voldoende voor het verwarmen van een 60L gistvat.

middelaersch

Misschien even de zoekfunctie gebruiken? Hier is al heel veel over geschreven hier op het forum.


Noosting

Citaat van: middelaersch op 10-10-2019  19:47 uMisschien even de zoekfunctie gebruiken? Hier is al heel veel over geschreven hier op het forum.
Ik had eroverheen gezien. Maar ik heb antwoord op mijn vraag. Dank!

knifeman

Dit gaat verkeerd klinken .... maar onafhankelijk van wat ik te koop heb gezet vandaag... kijk eens naar deze buisverwarming....

knifeman

Vond ik naast de linten, dekens, verwarmingsplaten ... het meest degelijk en efficientste alternatief...

middelaersch

Citaat van: knifeman op 10-10-2019  20:52 uVond ik naast de linten, dekens, verwarmingsplaten ... het meest degelijk en efficientste alternatief...

Zo'n ding heb ik ook, is simpel en werkt perfect.

knifeman

Citaat van: middelaersch op 10-10-2019  21:57 uZo'n ding heb ik ook, is simpel en werkt perfect.
En degelijk gebouwd in metaal ipv die plastic fantastic china stuff

Alexander_H

Ik gebruik een schakelkast verwarming icm een case-fan uit een pc, maar dat was omdat ik die verwarming 2e hands gratis kon krijgen ;)

Van Beers

Even hier een reactie om niet weer nieuw een vergistingskast verwarming topic op te starten.
https://link.marktplaats.nl/m1461673302
Deze staat op marktplaats, en wil ik misschien aanschaffen aangezien mijn kast buiten in de schuur staat, en dus ook in -5 winter moet werken. 160 watt warmtekabel die regelbaar is lijkt een mooie oplossing voor zomer en winter.

Denken jullie dat deze kabel niet te warm wordt?
En is zo'n regelaar icm een inkbird misschien een slecht plan, ik ben niet sterk in elektrische schakelingen.
En wat zou een beetje een gangbare prijs zijn voor zoiets?


Michiel8012

Citaat van: Van Beers op 23-10-2019  17:05 uEven hier een reactie om niet weer nieuw een vergistingskast verwarming topic op te starten.
https://link.marktplaats.nl/m1461673302
Deze staat op marktplaats, en wil ik misschien aanschaffen aangezien mijn kast buiten in de schuur staat, en dus ook in -5 winter moet werken. 160 watt warmtekabel die regelbaar is lijkt een mooie oplossing voor zomer en winter.

Denken jullie dat deze kabel niet te warm wordt?
En is zo'n regelaar icm een inkbird misschien een slecht plan, ik ben niet sterk in elektrische schakelingen.
En wat zou een beetje een gangbare prijs zijn voor zoiets?

Lijkt mij vrij veel. Ik heb deze https://www.tuinadvies.nl/tuinwinkel/product/1479/verwarmingskabel-6-m dat is 30 watt. Doet het prima, staat bij mij in een slecht geïsoleerde schuur. Koelkasten zijn vrij goed geïsoleerd tegenwoordig en tijdens de vergisting komt er ook veel warmte vast. Je kan hem vastmaken aan de zijwand van je koelkast met plakkertjes en tiewrappies. Zo gepiept

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.