Na twee jaar toch maar even tevoorschijn komen ;D - Tristan

Gestart door TristanS, 08-10-2019 19:27 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TristanS

Beste medebrouwers,

Ik wil allereerst iedereen bedanken op dit forum, aangezien ik de afgelopen twee jaar dat ik brouw, hier best veel informatie vandaan heb gehaald. Ik vond het tijd om een account aan te maken zodat ik zelf af en toe ook gerichte vragen kan stellen, en misschien ook bij kan dragen aan alle info die hier te vinden is.

Mijn naam is Tristan, inmiddels 21, woonachtig in Drenthe, en mijn liefde voor bier en brouwen is eigenlijk tegelijkertijd ontstaan. Ik vond het gelijk al saai om alleen maar pilseners te drinken en ben me eigenlijk direct gaan verdiepen in bijna alle verschillende stijlen bier. Toen dit een beetje op gang was gekomen ben ik uit nieuwsgierigheid een biertje gaan brouwen, eerst met de BIAB methode.

Zonder mij goed genoeg verdiept te hebben (tja, ben van nature geen intensieve lezer) brouwde ik een dunkelweizen, althans, dat dacht ik, want er verdampte te veel: het biertje ging meer richting de dubbel/weizenbock. Nu, een stuk of 10 brouwsels later, brouw ik met de Arsengan Easybrew-30 en een klimaatkast die tussen de 2 en 20 Celsius kan koelen. Ik merk (gelukkig) dat er een stijgende lijn in de kwaliteit van mijn biertjes zit; mede omdat ik steeds kleine aanpassingen maak in het proces, zo heb ik bijvoorbeeld onlangs voor het eerst mijn waterprofiel aangepast m.b.v. brouwzouten.

Ik merk ondertussen ook dat ik zaken als DMS, autolyse en diacetyl goed kan herkennen. Dit komt ook omdat ik op het HBO chemie studeer in Groningen en dus wel eens de mogelijkheid heb om stoffen als DMS in pure vorm te kunnen ruiken (wel met voorzichtigheid natuurlijk). Ik zit nu in mijn 3e jaar van de opleiding. Als er ooit eens vragen zijn op chemisch gebied over bier dan zou ik graag een antwoord proberen te geven :biersmile:

Met vriendelijke groeten Tristan,
en alvast bedankt voor toekomstige hulp!

Jacques

Hoi Tristan.

Een chemicus is altijd hier welkom!
De mogelijkheid om smaken in bier leren herkennen aan de hand van zuivere stoffen is zeker handig. Zo heb ik tijdens proeftrainingen heel wat smaken leren kennen.

Flogiston

Ik zeg, welkom op het forum Tristan, en nu mét interactie. Zoeken heb je vast wel gedaan in de afgelopen twee jaar, maar schroom niet om iets te vragen wat je niet kunt vinden!  :biersmile:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.