LeFort dubbel

Gestart door Hennys, 07-10-2019 12:22 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hennys

Besten,

Ik ben op zoek naar het recept (kloon) van Le Fort dubbel.
Overal kom ik de tripel tegen maar geen dubbel.
Kan iemand mij hier in helpen.

Groet Henny.

sjreggel

Heb je deze inmiddels al gevonden?
Ik ben ook wel benieuwd hoe ik deze kan benaderen.

Sjoerd

Het kloonrecept van de tripel heb ik nergens gevonden, dus als iemand die heeft dan hoor ik het graag

Pieter1954

Sluit ik me bij aan. Die tripel is werelds!!!
Niet voor niets een prijswinnaar van wereldniveau.

beun

Le Fort wordt gebrouwen door brouwerij Omer van der Ghinste. Een ander bekend bier daar vandaan is Omer. Ze brouwen mooie bieren daar.
Ben bang dat zij je niet op weg zullen helpen. Wij zijn er op brouwerij bezoek geweest en zelfs foto's maken was niet toegestaan.

Koen S

Citaat van: Pieter1954 op 09-12-2019  23:28 uSluit ik me bij aan. Die tripel is werelds!!!
Niet voor niets een prijswinnaar van wereldniveau.
De Tripel heeft heel veel banaan, nog meer dan Westmalle. Ik vermoed dat ze voor de dubbel dezelfde gist gebruiken.

Sjoerd

De gist, daar ben ik eigenlijk ook het meest benieuwd naar.

Koen S

Citaat van: Sjoerd op 10-12-2019  18:35 uDe gist, daar ben ik eigenlijk ook het meest benieuwd naar.
Vermoedelijk kan je die opkweken.

Sjoerd

Citaat van: Koen S op 10-12-2019  18:58 uVermoedelijk kan je die opkweken.

Ongetwijfeld, maar opkweken uit flesje ben ik niet zo van  ;)

Rinus

Citaat van: Sjoerd op 10-12-2019  20:48 uOngetwijfeld, maar opkweken uit flesje ben ik niet zo van  ;)
Ik doe niet anders meer, het is even goed inlezen en een keer proberen.
Echt, opkweken van gist is eigenlijk super gemakkelijk. Ik kweek meestal de la Trappe gist, deze heeft ook veel banaan, precies wat je wilt / zoekt voor dit bier.
Ik heb al heel wat succesvolle bieren gebrouwen met deze zelfkweek gist. (Geleerd van Jacques)

Koen S

Als je veel banaan wil zoals in LeFort Tripel, moet je vergisten op wat hogere temperaturen. De dubbel heeft die banaan niet, dus vergisten op een graad of 18.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.