Etiketten ElmerVDM (Brouwerij De Schele Mier)

Gestart door ElmerVDM, 05-10-2019 22:44 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Welk etiket van 'Mierenhopper' vind je het mooist?

Optie 1
8 (88.9%)
Optie 2
1 (11.1%)

Totaal aantal stemmen: 9

Stemmen gesloten: 25-04-2020 23:08 u

ElmerVDM

Na veel bewondering de etiketten van collega brouwers te hebben bekeken, hierbij toch ook eens één van onze etiketten. Om precies te zijn, het etiket van het bier wat momenteel staat te vergisten: we kunnen er nu nog wat aan veranderen  ;D


ElmerVDM

We hebben nog geen vaste stijl. Eerdere etiketten zagen er bijvoorbeeld zo uit:





Al onze etiketten staan overigens ook op Untappd.

joenedu

Leuk hoor! En een muts over onze A-kerk?  ;D Ik dacht dat jullie ook in Groningen zaten, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
Wel herkenbaar trouwens, ik heb ook niet echt 'een stijl', bij elk bier past wel een ander leuk etiket.

ElmerVDM

We zijn met z'n drieën. Twee uit Groningen en 1 uit Sappemeer. Fysiek brouwen we in Sappemeer. Vergisten en bottelen in Groningen...
Dus de link met Groningen is er wel degelijk  ;D

ElmerVDM

Nou, we hebben onze double IPA net gebotteld, maar nu kunnen we het niet eens worden over het etiket. Graag jullie mening. Welk etiket vinden jullie het mooiste?
Suggesties zijn trouwens ook welkom.

Optie 1:


Optie 2:

joenedu

Ik vind de eerste het mooiste. Ze zijn allebei leuk bedacht, maar de tweede suggereert dat er honing in zit.
Nu ik ze nog beter bekijk twijfel ik weer, de 2e is lekker dubbelzinnig. Bloemetjes en bijtjes... en wat zijn die mieren aan het doen?  ;D
Lastig, maar ik denk toch dat ik de eerste zou kiezen. Strak!

ElmerVDM

Bedankt voor je terugkoppeling. Ik ben zelf ook voor de strakke variant, omdat die ook makkelijker toepasbaar is voor onze andere bieren.

Adbrouwt

Ik vind de tweede leuker. Lekker fris en fruitig etiket. Bij ingrediënten zou ik gewoon schrijven wat je gebruikt heb en niet die vage termen zoals gist mout etc. Dan weet je over een halfjaar nog precies wat er in het bier zat en hoef je er niet je logboek bij te nemen  ;)

ElmerVDM

Citaat van: Adbrouwt op 30-03-2020  16:59 uIk vind de tweede leuker. Lekker fris en fruitig etiket. Bij ingrediënten zou ik gewoon schrijven wat je gebruikt heb en niet die vage termen zoals gist mout etc. Dan weet je over een halfjaar nog precies wat er in het bier zat en hoef je er niet je logboek bij te nemen  ;)

Bedankt voor je feedback.
We gebruiken BrouwHulp voor het recept. De etiketten zitten er vooral op voor de 'externe' drinkers. De meesten zal het weinig interesseren welke gist etc we gebruikt hebben...

Rob Q

Ik vind de eerste het leukst voor dit bier. De tweede misschien voor een fruitbier?
En ik dacht dat Bassie altijd "allememachies zei.  :brouwen: :biersmile:

Adbrouwt

Citaat van: ElmerVDM op 30-03-2020  17:05 uBedankt voor je feedback.
We gebruiken BrouwHulp voor het recept. De etiketten zitten er vooral op voor de 'externe' drinkers. De meesten zal het weinig interesseren welke gist etc we gebruikt hebben...
Ik vind het zelf altijd erg sympathiek als de ingrediënten erop staan als ik een bier drink. Je hebt gelijk dat een groot deel dat niet uitmaakt. Merk dat als ik een etiket maak het toch erg leuk is als je na een jaar een flesje vind met alle ingrediënten erop. Maar dat is een persoonlijke mening natuurlijk. Maar het etiket blijft fris en fruitig [emoji6]

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.