Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Poll

Welk etiket van 'Mierenhopper' vind je het mooist?

Optie 1
Optie 2

Poll sluit: 25-04-2020 23:08 u

Auteur Topic: Etiketten ElmerVDM (Brouwerij De Schele Mier)  (gelezen 1138 keer)

Offline ElmerVDM

• Junior lid
  • **
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Etiketten ElmerVDM (Brouwerij De Schele Mier)
« Gepost op: 05-10-2019 22:44 u »
Na veel bewondering de etiketten van collega brouwers te hebben bekeken, hierbij toch ook eens ťťn van onze etiketten. Om precies te zijn, het etiket van het bier wat momenteel staat te vergisten: we kunnen er nu nog wat aan veranderen  ;D

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline ElmerVDM

• Junior lid
  • **
Re: Etiketten ElmerVDM (Brouwerij De Schele Mier)
« Reactie #1 Gepost op: 05-10-2019 23:02 u »
We hebben nog geen vaste stijl. Eerdere etiketten zagen er bijvoorbeeld zo uit:

Al onze etiketten staan overigens ook op Untappd.

Offline joenedu

• Super lid
  • Land: nl
  • In hops we trust
« Reactie #2 Gepost op: 07-10-2019 16:46 u »
Leuk hoor! En een muts over onze A-kerk?  ;D Ik dacht dat jullie ook in Groningen zaten, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
Wel herkenbaar trouwens, ik heb ook niet echt 'een stijl', bij elk bier past wel een ander leuk etiket.

Offline ElmerVDM

• Junior lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 10-10-2019 19:54 u »
We zijn met z'n drieŽn. Twee uit Groningen en 1 uit Sappemeer. Fysiek brouwen we in Sappemeer. Vergisten en bottelen in Groningen...
Dus de link met Groningen is er wel degelijk  ;D

Offline ElmerVDM

• Junior lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 26-03-2020 22:07 u »
Nou, we hebben onze double IPA net gebotteld, maar nu kunnen we het niet eens worden over het etiket. Graag jullie mening. Welk etiket vinden jullie het mooiste?
Suggesties zijn trouwens ook welkom.

Optie 1:

Optie 2:

Offline joenedu

• Super lid
  • In hops we trust
« Reactie #5 Gepost op: 27-03-2020 08:19 u »
Ik vind de eerste het mooiste. Ze zijn allebei leuk bedacht, maar de tweede suggereert dat er honing in zit.
Nu ik ze nog beter bekijk twijfel ik weer, de 2e is lekker dubbelzinnig. Bloemetjes en bijtjes... en wat zijn die mieren aan het doen?  ;D
Lastig, maar ik denk toch dat ik de eerste zou kiezen. Strak!

Offline ElmerVDM

• Junior lid
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 30-03-2020 16:49 u »
Bedankt voor je terugkoppeling. Ik ben zelf ook voor de strakke variant, omdat die ook makkelijker toepasbaar is voor onze andere bieren.

Offline Adbrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Wordt wort bier dan wordt wort vergist
    • ABV de bierkaai
« Reactie #7 Gepost op: 30-03-2020 16:59 u »
Ik vind de tweede leuker. Lekker fris en fruitig etiket. Bij ingrediŽnten zou ik gewoon schrijven wat je gebruikt heb en niet die vage termen zoals gist mout etc. Dan weet je over een halfjaar nog precies wat er in het bier zat en hoef je er niet je logboek bij te nemen  ;)

Offline ElmerVDM

• Junior lid
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 30-03-2020 17:05 u »
Ik vind de tweede leuker. Lekker fris en fruitig etiket. Bij ingrediŽnten zou ik gewoon schrijven wat je gebruikt heb en niet die vage termen zoals gist mout etc. Dan weet je over een halfjaar nog precies wat er in het bier zat en hoef je er niet je logboek bij te nemen  ;)

Bedankt voor je feedback.
We gebruiken BrouwHulp voor het recept. De etiketten zitten er vooral op voor de 'externe' drinkers. De meesten zal het weinig interesseren welke gist etc we gebruikt hebben...

Offline Rob Q

• Junior lid
  • **
  • Onderzoeker
« Reactie #9 Gepost op: 30-03-2020 17:23 u »
Ik vind de eerste het leukst voor dit bier. De tweede misschien voor een fruitbier?
En ik dacht dat Bassie altijd "allememachies zei.  :brouwen: :biersmile:

Offline Adbrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Wordt wort bier dan wordt wort vergist
    • ABV de bierkaai
« Reactie #10 Gepost op: 31-03-2020 15:31 u »
Bedankt voor je feedback.
We gebruiken BrouwHulp voor het recept. De etiketten zitten er vooral op voor de 'externe' drinkers. De meesten zal het weinig interesseren welke gist etc we gebruikt hebben...
Ik vind het zelf altijd erg sympathiek als de ingrediŽnten erop staan als ik een bier drink. Je hebt gelijk dat een groot deel dat niet uitmaakt. Merk dat als ik een etiket maak het toch erg leuk is als je na een jaar een flesje vind met alle ingrediŽnten erop. Maar dat is een persoonlijke mening natuurlijk. Maar het etiket blijft fris en fruitig

Tags: