Hoeveel mout en water in 6 liter pan?

Gestart door basvo, 04-10-2019 09:45 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

basvo

Hallo allemaal,

Zoals de titel al zegt zit ik met de vraag hoeveel mout en water ik in deze soep pan kan doen, zodat ik alles in BrouwHulp kan invoeren. Ik wil gaan beginnen met brouwen, maar wil eerst even experimenteren in hele kleine hoeveelheden voordat ik een Easybrew aan ga schaffen. Ik zag in BrouwHulp al dat 1 kg mout 1 liter water vasthoudt. Is het zo dat ik dan bij 6 liter water 2 kg mout = 6 liter volume kan doen? Kan me dit moeilijk voorstellen en lijkt me dat ik volledig verkeerd denk...

Hoor het graag, alvast bedankt!  ;D

mbroek

Als je die pan als brouwinstallatie invoert, rekent BrouwHulp dat haarfijn uit voor je.

SVB

In mijn pan (10 liter) van de week 6,5 liter water + 1,6 kilo mout was gevuld tot 8 liter streepje.
Ikzelf reken dus altijd dat 1 kilo mout ook 1 liter van de pan inneemt. (Dus 1 liter water + 1 kilo mout = 2 liter vulling)

basvo

Citaat van: mbroek op 04-10-2019  09:55 uAls je die pan als brouwinstallatie invoert, rekent BrouwHulp dat haarfijn uit voor je.

Yes, ik heb het gevonden, dankjewel!

Erwin Warners

Blijft er bij zo'n kleine hoeveelheid nog wel wat bier over? Want er gaat ook nog wel wat verloren met meten, hevelen en na het vergisten met bottelen.
Heb zelf in het verleden het eens met een 11L ketel gedaan maar dat vond ik al aan de kleine kant.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.