Ik denk dat je de parameters mbt water niet goed hebt ingesteld. Hoeveelheid verdamping per uur, filterkuipverlies, en nog wat van die dingen.
Je moet een paar keer brouwen en daarbij die dingen meten c.q controleren, en zodra je de juiste waarden voor jouw installatie weet invullen.
Daarna zouden de door BrouwHulp berekende waarden een heel eind moeten kloppen.
Wellicht kun je de juiste waarden hier ook in het draadje van de eb 30 vinden, dat scheelt gepuzzel.
Klopt. Uitgevonden hoe ik het aan moet passen

Helaas had ik mijn rogge voor de roggewijn die ik gisteren brouwde te fijn geschroot waardoor de onderkant van mijn Brew Monk aanbrandde.
De Brew Monk begon nu als een gek te koken en sloeg een paar keer uit door oververhitting

Nu hield ik minder bier over dan verwacht
Blijven oefenen dus.
Cut the crap !!!! Weg met die lactose..je wilt bananen, knal er dan ook bananen in! Gewoon een paar bananen mee maischen... en geen gerotzooi met lactose... 
Sorry bier

Persoonlijk ben ik een groot fan van lactose in stouts en sommige sours. Overigens was de gist er voor de banaan en heb ik de helft laten nagisten op banaan en cacao nibs. Die variant heb ik alleen nog niet opengetrokken. Eigenlijk had ik zelfs meer van de lactose verwacht en ben zeker van plan deze nogmaals te brouwen met een sterkere gist en veel veel meer lactose

In amper 4 weken op fles 
Hoe doe je dat? 
Zelf was ik ook verbaast

Na 3 dagen was de hoofdgisting al voorbij en ben ik gaan overhevelen voor de nagisting. Een week later ben ik vervolgens gaan bottelen met 2 g/l suiker, heb ik de flesjes nog 3 dagen op kamertemperatuur laten staan en vervolgens heb ik het zooitje in de schuur geplaatst. Na 20 dagen op fles (exact 4 weken na het brouwen) werd ik toch ongeduldig

en ben zeker benieuwd wat de stout nog gaat doen qua smaak.