Schimmel of iets anders

Gestart door knifeman, 04-10-2019 11:38 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

knifeman

Gisteren bottelde ik een aantal biertjes die langer dan normaal gelagerd hebben. Het frambozenbiertje had bovenaan een beetje raar vlokjes. Ik dacht een soort schimmel maar met leegmaken fles loste het gewoon op in water alsof het suiker was... wie o wie weet heeft een idee wat dit is ?


snowdog2006

Lijkt wel een soort eiwitten?  :weetniet:

Dund

Dit lijkt wel een pellicle misschien wat wilde gist van de frambozen in je bier gekomen.
Mijn lambieken hebben dat ook.

Als het dat is dan zal je bier de komende tijd in de fles nog flink gaan doorgisten denk ik.

knifeman

Staat al bijna 5 maand dus als het nu nog niet uitgegist is...

ciesvandekwis

Lijkt inderdaad wilde gistvlokjes, geen uitzondering bij veel fruitbieren. Ook mijn vlaamsrood had die na een jaartje op vat. Smaak het ok? Ik zou inderdaad met niet téveel bottelsuiker aan de slag gaan. Mss ook een paar zonder suiker bottelen?

knifeman

Het is al gebotteld ... 6 g/l maar was al goed uitgegist en lekker zuur (aangezoet met lactose).

knifeman

Citaat van: Dund op 04-10-2019  12:00 uDit lijkt wel een pellicle misschien wat wilde gist van de frambozen in je bier gekomen.
Mijn lambieken hebben dat ook.

Als het dat is dan zal je bier de komende tijd in de fles nog flink gaan doorgisten denk ik.
Wel straf. Frambozen komen uit diepvries en heb ze nog eens speciaal gepasteuriseerd !

middelaersch

Citaat van: knifeman op 04-10-2019  12:45 uStaat al bijna 5 maand dus als t nu nog niet uitgegist is...

Is dat ook niet een beetje vragen om problemen?
Hoe heb je het al die tijd bewaard, onder waterslot?

knifeman

Citaat van: middelaersch op 04-10-2019  19:18 uIs dat ook niet een beetje vragen om problemen?
Hoe heb je het al die tijd bewaard, onder waterslot?
Tuurlijk en aan de stand van waterslot te zien was er altijd lichte overdruk

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.