Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Wanneer hevelen witte wijn  (gelezen 194 keer)

Offline Jaapvstr

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Wanneer hevelen witte wijn
« Gepost op: 29-09-2019 11:43 u »
Beste forumleden,

Dit jaar heb ik voor het eerst een drinkbaar (witte) wijnbrouwsel kunnen maken, dankzij de instructies in een aangeschafte wijnmaakgids. De wijn moet echter nog klaren en rijpen.

De wijn staat in een 5 liter fles en is nu éénmaal overgeheveld. Het smaakt een beetje tussen appelcider en champagne in en is volledig gemaakt van blauwe druiven uit de achtertuin.

Wat ik nergens kan vinden is wanneer de tweede, derde en eventueel vierde keer hevelen voor het klaren plaats moet vinden.

Weet één van jullie wanneer dat hoort te gebeuren ?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline CeesM

• Super lid
  • Land: nl
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
Re: Wanneer hevelen witte wijn
« Reactie #1 Gepost op: 29-09-2019 13:11 u »
Ik ben bang dat je op het verkeerde forum zit. Dit is meer voor (hobby)bierbrouwers.

Tags: