Een groet uit Twente! Heangler

Gestart door Heangler, 24-09-2019 13:08 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heangler

Onder de noemer 'Stel je voor' :
Mijn naam is René en bijna 50 jaar oud en woon in het Twentse Hengelo. In mijn Deventer studietijd (HAS Int.Agrar.Handel & Tropische Landbouw) in aanraking gekomen met speciaalbieren door het bezoeken van vele leuke bruine cafés en speciaalbierwinkels. Door mijn studie zijdelings ook in aanraking gekomen met wijnbouw. Beide dranken hebben mijn interesse en dan vooral de productie hiervan. Vooral de (teelt)technische kant van bier- en wijnbereiding. Nooit in de Agrarische sector gewerkt maar door mijn achtergrond terecht geraakt in de voedingsindustrie, als bouwkundige/werktuigbouwkundige project/salesmanager. Ik heb voor diverse brouwerijen, en andere voedingsbedrijven, de bekende 6-kantige keramische tegelvloeren mogen realiseren waarmee menig bierbrouwerij vol ligt. Een Duitse tegel verleggingstechniek die gezien de grensstreek (Twents/Duits) waar ik woon goed kon vermarkten. Naderhand in de Roestvaststalen afwateringstechniek beland waarbij wij diverse zelflossende spleet, bakgoten en hoogbelastbare vloerputten e.d. ontwierpen en realiseerden. Per 2010 ben ik door omstandigheden voor mij zelf begonnen als importeur van Italiaanse- en Franse wijnen en deze in eerste instantie als doel doorverkoop aan HoReCa. Hier zijn naderhand Italiaanse bieren bij gekomen. Echter voor dit jaar hebben we de import van Italiaanse bieren stop gezet wegens moeilijke afzetmarkt in Nederland. Sinds enkele jaren bezitten we naast onze fysieke winkel ook een Webshop die nog in ontwikkeling is.
Ik ben al jaren lid van het TwentseBierBrouwersGilde HAB echter nog nooit een Gildeavond bezocht. In de jaren diverse informatie uitgezocht inzake bierbrouwen wegens mijn professie maar nooit in de praktijk gebracht. Dit jaar eindelijk een IPA gebrouwen van een HEMA navulverpakking (moutpakket) aangezien ik alle materialen als pannen, zeven, Densimeter, thermometer, waterslot etc. reeds in mijn bezit had vanwege mijn hobby Wijn maken had ik aan zo'n mout/gist/hop pakket voldoende. Nu ben ik mij verder aan het verdiepen in de KVEIK gisten, kruiden, zelf mouten, zelf gist opkweken etc. Ik heb niet de intentie om grote hoeveelheden te brouwen en al helemaal niet de 'standaard' Tripel, Blond, IPA bieren. Ik wil mij juist van het bekende pad begeven. Via dit forum hoop ik veel (praktijk)informatie te verkrijgen.     

tdp

René, welkom op dit forum! Mooi om je achtergrond te lezen, daar zul je veel gemak van hebben in deze hobby :).

Groet vanuit het Twentse Rossum,
Teun

Heangler

Hai Teun, dank voor je reactie. Twentse leu leuke leu !  ;D
Ik heb inderdaad redelijk wat kennis op het gebied van Plantenteelt (granen e.d./brouwen), (micro)biologie (gisten/bacteriën) etc. En door mijn werkzame leven vertoefd in vele brouwerijen en menig project van advies voorzien. Denk dat ik wellicht op bouwkundig- en werktuigbouwkundig gebied in diverse Topics van advies kan dienen.
Groet,
René   

Oscar

Eeeuh...welkom of zo... ;D ;D ;D ;)

Jaap W

Hé René,

Welkom op dit mooie en nuttige forum.
Veel brouwplezier gewenst vanuit het nijvere dal.  ;D :biersmile: :proost:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.