Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Reacties nav verkoop spullen voormalige brouwerij Emelisse  (gelezen 2093 keer)

Offline DoubleW

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Dit is een afgesplitst topic.

Voormalige brouwerij van Emelisse? Bestaat deze niet meer heb ik iets gemist?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline chthon

• Vol lid
  • Land: be
Re: Reacties nav verkoop spullen voormalige brouwerij Emelisse
« Reactie #1 Gepost op: 21-09-2019 18:53 u »
Ik denk dat ze al een jaar of twee gestopt zijn als brouwerij, en ondertussen noemt het restaurant ook niet meer Emelisse, maar gewoon "De Brouwerij".

Offline Emanuel

• Vol lid
  • Land: nl
  • Oefening baart kunst.
« Reactie #2 Gepost op: 21-09-2019 19:05 u »
Het merk Emelisse is overgenomen door Slot Oostende in Goes. I.p.v. zelf werken aan een goed biermerk koop je er gewoon een. Bij de overname kwam helaas een eind aan de brouwerij in Kamperland. Blijft zonde voor al diegene die er langere tijd hard voor gewerkt hebben.

Misschien gelijk een topic. Wat is beter, een goed biermerk worden door er hard voor te werken of door er simpelweg een bak geld tegen aan te gooien.

Ter verduidelijking. Mijn mening heeft niet er mee te maken dat ik direct belang heb/had bij Emelisse. Ik vind zelf dat je verder komt door er hard voor te werken dan de makkelijke weg te zoeken met geld, oftewel eer voor je werk.

Offline lier

• Super lid
  • Brouwerij brouwkip
« Reactie #3 Gepost op: 21-09-2019 20:54 u »
Ik ben wel een liefhebber van de meeste Emelisse bieren terwijl de Slot Oostende bieren me niet echt raken.
Met het vertrek van Kees is de vooruitgang bij Emelisse ook nagenoeg gestopt en kon het bier net zo goed ergens anders ondergebracht worden.
Dat is kosten technisch ook voor de Emelisse bieren interessant en blijft het merk toekomst bestendiger.

Dat neemt niet weg dat voor de mensen die in Kamperland het merk mede op poten hebben gezet het een dikke jammer is maar zo werkt de wereld anno 2019 nu eenmaal

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #4 Gepost op: 21-09-2019 23:41 u »
Het blijft bijzonder zoals dit gelopen is.

Als eigenaar van de locatie in Kamperland zou ik andere keuzes hebben gemaakt.
Emelisse was een gerenommeerd biermerk. Overal schieten de restaurants met een eigen brouwerij uit de grond. In plaats van dit te behouden en verder uit te bouwen heeft de eigenaar gekozen voor verkoop van het merk en te stoppen met de brouwactiviteiten die volgens mij juist de trekker was om er naar toe te gaan.

Offline chthon

• Vol lid
  • Land: be
« Reactie #5 Gepost op: 22-09-2019 11:43 u »
Ik vermoed dat ze het als restaurant wel goed doen, waarschijnlijk beter dan verwacht. Maar wanneer wij op Walcheren zijn, dan proberen we toch liever lokaal te eten waar we verblijven, dan 's avonds naar Kamperland heen en terug te rijden (en ik ben altijd wel chauffeur, ondanks het feit dat ik eigenlijk een hekel heb aan autorijden). Maar het aanbod van bieren was wel leuk om eens te stoppen, iets te proeven en een paar flesjes te kopen, op de weg tussen de Walcherse kust en Goes.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #6 Gepost op: 22-09-2019 21:25 u »
Ik vermoed dat ze het als restaurant wel goed doen, waarschijnlijk beter dan verwacht. Maar wanneer wij op Walcheren zijn, dan proberen we toch liever lokaal te eten waar we verblijven, dan 's avonds naar Kamperland heen en terug te rijden (en ik ben altijd wel chauffeur, ondanks het feit dat ik eigenlijk een hekel heb aan autorijden). Maar het aanbod van bieren was wel leuk om eens te stoppen, iets te proeven en een paar flesjes te kopen, op de weg tussen de Walcherse kust en Goes.

Het is natuurlijk de vraag hoelang je kunt teren op de roem van Emelisse. Er zijn meer restaurants in Nederland dan bierbrouwerijen. Zonder brouwerij zullen veel bierliefhebbers Emelisse laten voor wat het is, een plek als zoveel andere waar je een goede hap kunt krijgen. Niet echt bijzonder.

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #7 Gepost op: 22-09-2019 23:44 u »
Jammer. Ik ben er ooit geweest vanwege de brouwerij, niet vanwege het restaurant. Die heb je al genoeg.

Offline lier

• Super lid
  • Brouwerij brouwkip
« Reactie #8 Gepost op: 23-09-2019 13:35 u »
Het is natuurlijk de vraag hoelang je kunt teren op de roem van Emelisse. Er zijn meer restaurants in Nederland dan bierbrouwerijen. Zonder brouwerij zullen veel bierliefhebbers Emelisse laten voor wat het is, een plek als zoveel andere waar je een goede hap kunt krijgen. Niet echt bijzonder.

Restaurant is prima hoor en nu de eigenaar zich weer volledig op koken kan concentreren zal dat wel zo blijven

Offline breda82

• Senior lid
  • Land: 00
  • Just experiment
« Reactie #9 Gepost op: 23-09-2019 18:41 u »
Ik wilde er een keer gaan eten toen wij met een weekendje weg in de roompot zaten, kwam er toen achter dat de brouwerij er niet meer zat en maar ergens anders gaan eten. Voor mij juist de reden om te overwegen daar te eten, was echt jammer.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #10 Gepost op: 23-09-2019 20:14 u »
Restaurant is prima hoor en nu de eigenaar zich weer volledig op koken kan concentreren zal dat wel zo blijven

Het eten was er niet slecht, maar dat is bij heel veel andere restaurants ook het geval. Er zijn in Nederland meer goede restaurants mét een brouwerij waar goed bier wordt gebrouwen. Die combinatie heeft voor mij culinair meerwaarde.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #11 Gepost op: 23-09-2019 21:18 u »
Jongens, dit is toch niets nieuws... Waarom denk je dat Kees voor zichzelf is begonnen en uiteindelijk John bij de Molen is gaan werken... ;) :brouwen: :brouwen: ^-^. De eigenaar had niet zoveel met bier schijnbaar en wou zeker niet uitbreiden, ondanks het succes van Emelisse... :weetniet:

De brouwketels staan er nog als decoratie en verder is het een prima locatie... Alleen nerds als wij gaan opzoek naar het bier en wat er achter zit, de rest wil gewoon gezellig eten... :)

Offline CeesM

• Super lid
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
« Reactie #12 Gepost op: 23-09-2019 22:54 u »
2 gistvaten van 30 HL. Welke hobbybrouwer heeft daar interesse in? :-\

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
« Reactie #13 Gepost op: 23-09-2019 22:58 u »

Er zitten ook commerciële brouwers hier...

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #14 Gepost op: 24-09-2019 21:16 u »
Jongens, dit is toch niets nieuws... Waarom denk je dat Kees voor zichzelf is begonnen en uiteindelijk John bij de Molen is gaan werken... ;) :brouwen: :brouwen: ^-^. De eigenaar had niet zoveel met bier schijnbaar en wou zeker niet uitbreiden, ondanks het succes van Emelisse... :weetniet:

De brouwketels staan er nog als decoratie en verder is het een prima locatie... Alleen nerds als wij gaan opzoek naar het bier en wat er achter zit, de rest wil gewoon gezellig eten... :)

Dat er spanningen waren tussen Kees en de eigenaar van Emelisse is bekend. Dat ging vooral over investeringen die nodig waren.
Neemt niet weg dat het vreemd is in deze tijd dat je een goed lopende brouwerij de nek omdraait.

Offline Martijn0172

• Super lid
  • Brouwschuur de Vissenkom
« Reactie #15 Gepost op: 24-09-2019 21:53 u »
Tja, geen idee wat er gebeurd is maar als je ondernemershart ergens anders ligt dan is de keuze snel gemaakt toch? Ik begrijp ook dat er brouwers zijn die hun goedbetaalde baan vaarwel zeggen om ergens anders voor een minder loon brouwmeester worden.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
« Reactie #16 Gepost op: 24-09-2019 22:23 u »
Ik begrijp ook dat er brouwers zijn die hun goedbetaalde baan vaarwel zeggen om ergens anders voor een minder loon brouwmeester worden.

Je moet doen in het leven wat je leuk vindt en waar je blij van wordt... :brouwen: :biersmile:

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #17 Gepost op: 25-09-2019 07:26 u »
Je moet doen in het leven wat je leuk vindt en waar je blij van wordt... :brouwen: :biersmile:
Zeker. Maar velen krijgen die kans niet of worden tegengewerkt door allerlei stomme factoren zoals uitkerings, gemeentes etc en instanties en anderen die te veel in afgebakende hokjes denken en het totaalplaatje niet overzien met als resultaat niet kunnen halen wat erin zit. 

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #18 Gepost op: 25-09-2019 07:29 u »
Dat er spanningen waren tussen Kees en de eigenaar van Emelisse is bekend. Dat ging vooral over investeringen die nodig waren.
Neemt niet weg dat het vreemd is in deze tijd dat je een goed lopende brouwerij de nek omdraait.
Blijkbaar gaat het te gemakkelijk en kon de eigenaar zijn geld ook simpel op een andere manier verdienen en was brouwen niet zijn passie (meer) anders was hij er wel voor gegaan. Noodzaak voor investeringen is dan vaak de druppel.

Offline Niels B.

• Super lid
« Reactie #19 Gepost op: 25-09-2019 11:52 u »

:degroeten:

Offline George81

• Super lid
« Reactie #20 Gepost op: 30-09-2019 11:36 u »
Ik snap de reacties heel goed en ik voel dezelfde pijn omdat ik goede herinneringen heb aan Emelisse maar de eigenaar had nooit echt iets met speciaalbier, het is een uit de hand gelopen project of hoe je het noemen wilt.
Als hij er niks mee heeft en niet wil investeren dan snap ik dat.

Gelukkig doet Kees zijn eigen ding met mooie bieren als gevolg en is dat wellicht een betere optie dan dat Emelisse is gebleven, al is het zeker jammer dat er een mooie combi locatie is gestorven. Gelukkig zijn er ook weer nieuwe opgestaan  8)

Tags: