Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Temperatuur vergisting brewfarm beer kit pilsener  (gelezen 254 keer)

Offline novem8er

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Temperatuur vergisting brewfarm beer kit pilsener
« Gepost op: 18-09-2019 16:56 u »
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op het forum. Net begonnen met kant en klare pakketjes "emmer brouwen".
Er staat een IPA gebotteld die volgens mij is gelukt en een Belgia Abbey staat te gisten.

Ik heb een vraag over wat ik nog meer had gekocht:
https://www.Brouwland.com/en/our-products/brewing-kits/Brewferm-beer-kits/d/Brewferm-beer-kit-pilsner
Breifarm bereikt Belgian pilsener / 20 liter
Nou las ik in mijn eigen  naslag werk dat pils op een lage temperatuur moet vergisten (liefst 12 graden). (In tegenstelling tot de bovengistende biertjes).
Iemand ervaring met dit pakket en de temperatuur?
Dank alvast voor de reactie.

Gr
Martin

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Rob Q

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • Onderzoeker
Re: Temperatuur vergisting brewfarm beer kit pilsener
« Reactie #1 Gepost op: 18-09-2019 17:18 u »
Zie de FAQ's op de link. Het is een gist die het goed doet bij hogere temperaturen (zeggen ze). Of zelf een ondergistende gist kopen en inderdaad vergisten op 12C. Ik weet niet wat deze gist op lagere temperaturen doet. Je zou zeggen Tjech Lager dus geschikt voor pils bij lagere temperaturen.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #2 Gepost op: 18-09-2019 23:05 u »
Tsja, dit pakket wordt al jaren verkocht als een pilsner terwijl het niets anders is dan een blond...

Dat betekent echter niet dat het je minder hoeft te smaken. De smaak is echter meer een trappistenbiertje dan het pilsje dat je in de kroeg drinkt.

Offline novem8er

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #3 Gepost op: 19-09-2019 21:26 u »
Ok tnx. Hij is dus bovengistend en hoeft niet op 12 graden. Dank voor de reactie!

Tags: