Even voorstellen: Bart

Gestart door brupje, 15-09-2019 13:11 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

brupje

Zal me ook even netjes voorstellen dan ;)

Ik ben Bart, 37 jaar, en brouw al een paar jaar. Heeft een jaartje of anderhalf stilgelegen, omdat ik in een tijdelijke woning (flat) zat. Nu in mijn nieuwe huis heb ik een speciale ruimte voor het brouwen, dus wil het weer helemaal gaan oppakken :) Ik heb een HERMS-installatie zelf gebouwd, eigen software geschreven en alles. De eerste paar batches die er vanaf zijn gekomen zijn veelbelovend! De belangrijkste reden om een HERMS te bouwen was grappig genoeg om kleinere batches te kunnen maken, voorheen moest ik 20 L brouwen, nu kan ik ook batches van 5 maken (en meerdere op 1 dag) om te experimenteren.

Fototje van de installatie:
https://drive.google.com/file/d/1JOrtHOoVQh-UWs_NfyCT8uLJ-7Gy8wMP/view?usp=sharing

Als er mensen geïnteresseerd zijn, kan ik in een ander topic misschien eens uitleggen hoe ik het e.e.a. heb gedaan.

Jacques

Welkom op het forum Bart.

Je bent zo te merken een techneut die het een en ander wilt uitproberen. Uitvoerig testen moedig altijd van harte aan. Het is een goede methode om veel te leren en je grondstoffen te leren kennen. Goed bierbrouwen is nu eenmaal een kwestie van techniek en het ontwikkelen van een goede smaak.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.