Hobbybrouwen > Grondstoffen

Lallemand Koln korrelgist (Kolsch)

(1/5) > >>

Thom:
Zo te zien heeft Lallemand een nieuwe gist: Koln.

LalBrew Köln® is ideal for brewing traditional Kölsch-style beers and other neutral ales.  The neutral character of this strain accentuates delicate hop aromas while imparting subtle fruity esters.  Through expression of a beta-glucosidase enzyme LalBrew® Köln can promote hop biotransformation and accentuate hop flavor and aroma. Colder fermentations will be more neutral in character, while warmer fermentations will have more fruit-forward ester profile.

Iemand al ervaring mee?

Thom:
Weinig geïnteresseerden?

Ik ga hem wel bestellen en zal mijn vindingen hier posten. :brouwen:

- Lallemand Koln
- Crossmyloof Kolsch (al eerder gedaan)
- Wyeast 2565

Biertje1985:
Ik kwam de gist bij toeval tegen op een website, Ik ben er ook wel in geïnteresseerd, maar het past niet bij de aankomende brouwsessies waarvan ik de ingrediënten al in huis heb. Het is een waardevolle toevoeging als je een evaluatie wil posten van de gist, mede omdat je wellicht al ervaring hebt met de stijl is dat denk ik voor velen waardevol.

tdp:
Nog niet gezien maar lijkt me een interessante!

Thom:
Dit vond ik online:

Convenient dry yeast with plenty of good Kolsch flavour if handled appropriately.

Did a split batch of the same Kolsch between the White Labs, Gigayeast and this and was quite impressed by the flavour on this compared with the others. Would use again.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie