Easybrew 50 display valt uit?

Gestart door DJF3, 14-09-2019 10:32 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DJF3

Vandaag aan het brouwen en alles ging goed tot de eerste stap : 45 minuten op 62 graden. Na 15 minuten viel (denk ik) de bodem droog en het display is uit.

Lampjes branden bod en de pomp werkt.
Ik zie alleen niks op het display. Knopjes lijken ook niks te doen.

Stroom uit en later een later weer aan het hetzelfde effect.

...paniek....

Enig idee waar dit door komt? (Of hoe het op te lossen is?)

Dirtbag

Zodra de bodem droog valt raakt de verwarming oververhit, er zit een beveiliging in die dan de gehele ketel stroomloos maakt. De pomp stopt bij mij dan echter ook.

db

CeesM

Als het komt doordat de bodem droog viel, kan ik je de volgende tips geven om dat te voorkomen.

Mout niet te fijn schroten. Bij een rollenschroter de afstand tussen de rollen niet kleiner dan 1,2 mm.
Bij het rondpompen de doorloop zo afstellen dat het peil boven je mout niet hoger word.
Blijft het peil toch stijgen, pomp uitzetten, bovenfilter verwijderen en dan de mout even doorroeren.
Het beste is om het bovenfilter er af te houden en om de 5 minuten even te roeren. Dit verhoogt ook je rendement.

Dan zeg jij dat het een automaat is die je aan moet zetten en na uurtje weer even kan kijken of je al kan spoelen, koken en hop kan toe voegen. Dat kan ook, maar dan moet het overlooppijpje net boven je mout uitkomen zodat het wort via dat pijpje terug kan stromen.
Maar dan heb je wel een brouwzaalrendement van 40-50% i.p.v. 80+%.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.