Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen: Dirk  (gelezen 190 keer)

Online Developer58

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: nl
  • Come as You Are
Even voorstellen: Dirk
« Gepost op: 11-09-2019 13:00 u »
Beste mensen, ik ben Dirk, 61 jaar uit Almelo.

Een collega, die al heel erg lang fanatiek brouwt, heeft me besmet met het thuisbrouwvirus  :)
Ik heb van hem voor een zacht prijsje o.a. een Braumeister 20 L en SS Brewtech 26 L kunnen overnemen. Mooi spul om mee te beginnen dus! (na een trial met pannen op de kookplaat)

Aangezien ik in een appartement woon, ben ik veroordeeld tot het brouwen in de badkamer, maar dat is eigenlijk een perfecte plek: afzuiging, water aan- en afvoer (wasmachineafvoer  ;D) voorhanden.

Mijn eerste batch was in jul-2019: een Citra Double IPA. Behoorlijk bitter (110 EBU), maar smaakt goed. Zeker tevreden voor de 1e keer.
Ik ben zeker van plan om regelmatig te brouwen, deze week brouw ik een Grand Cru (Arsegan pakket).

Hobbybrouwen.nl volgde ik al een tijdje, topcommunity! Zeer nuttig en leuk.

Oh ja...ik heb ook nog 30 jaar bij Heineken gewerkt  ;D

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
Re: Even voorstellen: Dirk
« Reactie #1 Gepost op: 11-09-2019 13:10 u »
Het licht staat op rood, het licht staat op groen... ;)

Welkom Dirk, mooie apparatuur om mee te beginnen :D De meesten van ons dromen daar wel stiekem van! Succes met deze hobby, maar dat komt vast goed.

Groeten vanuit Rossum,
Teun

Tags: