Nieuw hier: FrYce

Gestart door FrYce, 04-09-2019 20:25 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FrYce

Goedenavond!

Mijn naam is FrYce en ik kom uit Vlagtwedde. Na het proberen van 2 Brouwbroeder emmertjes waren mijn oude heer en ik erover eens dat dit een gezamenlijke hobby ging worden. Na "boodschappen "te hebben gedaan zijn wij in huis gekomen met een Brewmonk alles-in-één ketel, een Speidel gistvat en wat keukentoebehoren en hebben dit in mijn garage opgezet. We waren het erover eens dat we een moutpakket gingen proberen (zodat we het hele gebeuren onder de knie kunnen krijgen) en hebben dit afgelopen zaterdag met wat goed humeur voor de eerste keer in gang gezet. Na alles gereinigd te hebben met Chempro Oxi en de ketel 3x voorgespoeld te hebben met 10 liter kokend water zijn we begonnen. 7 uur later waren we klaar met het brouwen en hebben dit in het vat gegoten en hebben dit opgeslagen onder de kast bij de trap (de enigste ruimte met een vaste temperatuur in huis).

Inmiddels hebben wij de eerste uitbreiding besteld waaronder een automatisch hevel, een maatglas met SG meter (wel zo handig) en zijn we nog op zoek naar een ketel voor ons spoelwater (in plaats van 30 meter lopen vanuit de keuken met een pan kokend water, wat wij niet heel erg slim vonden van ons zelf).

Wij hopen dat we over 2/4 weken ons eerste biertje (een tripel) kunnen proberen en we deze niet linea recta in de gootsteen hoeven te deponeren.

tdp

Welkom!

Mooi, een gezamenlijke hobby!

Even Marktplaats in de gaten houden, vaak komt er nog wel een weckketel voorbij (of je koopt een inductieplaatje bij de Ikea en een weckpan ;)).

En geloof mij, het eerste biertje smaakt altijd!

Teun

joenedu

Wat leuk om te lezen, ik brouw ook (vaak) samen met mijn vader. Mooie hobby!
Ook wij zijn op zoek naar een weckpan of iets dergelijks, nu is het ook van het fornuis naar de overkapping met een hete pan. Je blijft uitbreiden bij deze mooie hobby.
En de tripel komt vast goed!  :proost:

ORKA




Net geen € 55.
Goedkoper (nieuw) kon ik hem niet vinden.

FrYce

Wij hebben inmiddels een ketel gevonden, voor 27 liter weliswaar maar de rest kan gebruikt worden om schoon te maken.

Verder zijn er nog wat Speidel gistvaten een whirlpoolarm en andere toebehoren aangeschaft voor ronde 2.

We zitten nog in dubio om een leiding met pomp te gebruiken om het spoelwater in de moutpijp te laten lopen, of dat we de spoelwaterketel boven de maischketel plaatsen.
ER zit gewoon verschil in pompen welke hiervoor geschikt zijn, maar gezien wij het alleen voor het verplaatsen van spoelwater willen gebruiken, zien wij een dure pomp gewoon niet zitten.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.