Opnieuw gisten

Gestart door Arne8, 31-08-2019 19:01 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arne8

Hallo,

Een 2tal weken geleden heb ik de onderste dop van mijn fermentosaurus er af gehaald, er lag (zoals altijd) nog wat gist aan de bodem.
Ik plaats deze bol er nooit terug op omdat ik bang ben dat de lucht die door mijn bier zou gaan een negatief effect zou hebben.

Nu had ik gepland om morgen te gaan bottelen maar sinds gisterenavond begint het bier plots weer te blubben.. (dit begon pas rond 21 uur dus temperatuur in de living was al terug aan het dalen)
Hij was nochtans al een paar dagen volledig stilgevallen.

ps: ik neem geen sg voor het bottelen omdat ik niet weet hoe ik een staaltje uit mijn fermentosaurus kan halen zonder mijn bier te infecteren.. Momenteel nog geen enkele keer last gehad van spuitende flessen maar bij deze twijfel ik nu wel..

Wat doe ik het best? Bottelen morgen of toch nog even wachten?

merci!

stiaanke

Verandering van de luchtdruk?
Gisterenavond 1020 hPa en vandaag 1007 hPa in Ukkel.

Tambier

Je kan juist met de fermentasaurus onderaf je bier af laten lopen in een meetbuisje.
Je hebt ook een los kraantje die je er in zou kunnen zetten mocht de gistbol er nog op zitten. Echter is hij dan niet meer bestand tegen druk.




CeesM

Hoe ziet je bier er uit? Is het helder boven de gistlaag? Zo ja, dan gistdepot dumpen en wisselen met je bottelslang.

Arne8

Bier zag er zeer proper en helder uit. Toch nog gewacht om vandaag (wanneer er niets meer van activiteit was) pas te bottelen.
SG was 1008

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.