Lotusmaikel back again

Gestart door lotusmaikel, 31-08-2019 13:53 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lotusmaikel

Hoi Brouwers,

Enige jaren geleden onder hetzelfde account lid geweest hier op het forum. Destijds met een groepje vrienden aan het brouwen geweest met behulp van een weckketel en bijbehorende methoden.
Destijds een aantal leuke beginners bieren kunnen maken welke we ook een aantal keer hebben meegenomen naar MTG waar we destijds lid waren.
Helaas zijn we destijds door tijdgebrek, voornamelijk door studie, gestopt met het bier brouwen. Inmiddels woont de vriendengroep door het hele land en is samen brouwen bijna onmogelijk geworden.

Toch blijft het kriebelen en heb ik besloten het brouwen weer op te gaan pakken. De laatste weken ben ik me al weer helemaal aan het inlezen en de nieuwtjes op de markt aan het bekijken.
Verander water in bier mag je me volgende week over overhoren, en het forum staat ook weer in mijn dagelijkse bezoeklijstje.
Ondertussen ben ik de diverse brouwwinkels aan het afstruinen om op zoek te gaan naar wat leuke aanbiedingen (helaas valt dat nog wat tegen). Mijn doel is om de volgende materialen aan te schaffen:
Grainfather (+graincoat)
Fastferment 30 liter
Asregen walsenmolen pro
Hydrometer en toebehoren
Overig klein noodzakelijk materiaal

Op termijn wil ik nog kijken naar het aanschaffen van een vergistingskast doormidden van Tcontrol, maar dit zal de middellange termijn gaan worden.

Hoop hier weer veel informatie en tips vandaan te mogen halen en ooit zelf ook weer wat toe te kunnen voegen.

Mochten jullie nog tips of ervaringen hebben op basis van bovenstaande voel je dan vrij om te reageren.

Proost!

William

Citaat van: lotusmaikel op 31-08-2019  13:53 uMochten jullie nog tips of ervaringen hebben op basis van bovenstaande voel je dan vrij om te reageren.


Welkom terug en kom vooral weer eens bij het MTG kijken en proeven. Over twee weken hebben we een MTG-dag!

lotusmaikel

Zou ik heel graag doen, zij het dat ik inmiddels in Zoetermeer woon ;-)
Dus hier in de omgeving zeker op zoek naar een leuke club

ray81

Citaat van: lotusmaikel op 31-08-2019  20:47 uZou ik heel graag doen, zij het dat ik inmiddels in Zoetermeer woon ;-)
Dus hier in de omgeving zeker op zoek naar een leuke club

Hey Maikel. Welkom hier!
Ik denk dat je deze link zoekt ;-) https://www.facebook.com/groups/251308448766248/

lotusmaikel

Citaat van: ray81 op 31-08-2019  23:46 uHey Maikel. Welkom hier!
Ik denk dat je deze link zoekt ;-) https://www.facebook.com/groups/251308448766248/

Top! Heb zojuist een lidmaatschap aangevraagd. Thanks

ray81

Citaat van: lotusmaikel op 01-09-2019  11:41 uTop! Heb zojuist een lidmaatschap aangevraagd. Thanks

Alvast welkom!
We regelen regelmatig een proefavond (volgende staat nog niet gepland).
14 september brouwen er 3 brouwers bij onze hoptuin, waaronder ik.
Misschien tot daar of op een proefavond!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.