Fotowedstrijd hopoogst 2019

Gestart door Jacques, 31-08-2019 12:17 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oscar

Citaat van: EBC op 15-09-2019  23:16 uIk was gisteren nog even in de Westhoek. Een uitstap met mijn cursisten.

 :brouwen:  wordt tijd dat je eens een dagje naar Eanske komt... ;) :brouwen:

Edwarff


Stevie51









Hierbij mijn bijdrage aan dit topic.

Ik heb Tettnang, WGV, Tradition en Perle over mijn pergola groeien die ik speciaal voor de hop kweek heb ontworpen en gebouwd.

De grote bellen op foto 1 en 2 zijn van de Tettnang. Als je goed kijkt bij foto 2 dan zie je aan de basis van de bel volgens mij wat gele lupuline zitten.

Foto 3 is een onderaanzicht. Van links naar rechts groeit Perle, Tradition, Tettnang en WGV.

Foto 4 laat een streng met WGV bellen zien.

De Tettnang plant had ik vorig jaar al in de tuin staan. De andere planten heb ik als plant in de grond gezet van het voorjaar, dus niet als wortelstok.

Jacques

Citaat van: Edwarff op 17-09-2019  17:40 u

Geïnspireerd door Willem-Alexander?  ;D

tdp


hansHalberstadt



75 jaar geleden Marget Garden Groesbeek. De hop groeiende op de bodem die dit allemaal heeft meegemaakt, En nu een van de vliegtuigen die met een vleugel kan uitrusten bovenop mijn hopstuik 75 jaar later.

Jeroen76

Als jij nu niet wint Hans dan weet ik het ook niet meer...

Gr. Jeroen


Jacques

Citaat van: Jeroen76 op 18-09-2019  20:32 uAls jij nu niet wint Hans dan weet ik het ook niet meer...

Gr. Jeroen

Inderdaad een bijzondere foto...

hansHalberstadt

ps,
Dit is dus geen trucage of serie foto's. Gewoon 1 foto en 1% kans dat je op het juiste moment afdrukt en eigenlijk had ik op dat moment ook heel ergens anders moeten zijn.

Rinus


Lekker met z'n allen in de droogkast, deur dicht en chillen maar!

Jacques

Er kan gestemd worden.

Breng hier je stem uit.

hansHalberstadt

Wie heeft deze foto's eigenlijk genomineerd? blijft wel een heel beperkt aantal over. e beheerders kiezen 5 foto's uit (mede aan de hand van jullie reacties...)

Welke reacties zijn dan meegenomen? Lijkt me veel eerlijker dat iedereen gewoon zijn stem kan uitbrengen op elke ingezonden foto. Geeft nu wel een erg gekleurd/beperkt beeld (net als vorige keer)

Wolter

Citaat van: hansHalberstadt op 04-10-2019  17:20 uWie heeft deze foto's eigenlijk genomineerd? blijft wel een heel beperkt aantal over. e beheerders kiezen 5 foto's uit (mede aan de hand van jullie reacties...)

welke reacties zijn dan meegenomen? Lijkt me veel eerlijker dat iedereen gewoon zijn stem kan uitbrengen op elke ingezonden foto. Geeft nu wel een erg gekleurd/beperkt beeld (net als vorige keer)


De beheerders hebben allen vijf foto's geselecteerd. De vijf die hierbij de meeste stemmen hadden zijn genomineerd voor de stemming door de leden op het forum.

Jacques

Citaat van: hansHalberstadt op 04-10-2019  17:20 uWie heeft deze foto's eigenlijk genomineerd? blijft wel een heel beperkt aantal over. e beheerders kiezen 5 foto's uit (mede aan de hand van jullie reacties...)

Welke reacties zijn dan meegenomen? Lijkt me veel eerlijker dat iedereen gewoon zijn stem kan uitbrengen op elke ingezonden foto. Geeft nu wel een erg gekleurd/beperkt beeld (net als vorige keer)

De wijze waarop de nominatie tot stand is gekomen heeft Wolter prima verwoord.

De 5 foto's waarop nu gestemd kan worden de meeste stemmen van de in totaal 12 foto's waarop een stem is uitgebracht.
Door de beperking tot 5 foto's is het makkelijker kiezen en is de pol overzichtelijk.


Ik snap dat je teleurgesteld bent dat jouw foto met het vliegtuig het niet gehaald heeft, maar andere foto's hadden duidelijk meer stemmen van de beheerders.

hansHalberstadt

Citaat van: Jacques op 04-10-2019  21:59 uDe wijze waarop de nominatie tot stand is gekomen heeft Wolter prima verwoord.

De 5 foto's waarop nu gestemd kan worden de meeste stemmen van de in totaal 12 foto's waarop een stem is uitgebracht.
Door de beperking tot 5 foto's is het makkelijker kiezen en is de pol overzichtelijk.


Ik snap dat je teleurgesteld bent dat jouw foto met het vliegtuig het niet gehaald heeft, maar andere foto's hadden duidelijk meer stemmen van de beheerders.
Niet zozeer teleurgesteld over mijn foto, maar vooral over de gevolgde selectieprocedure waarbij de beheerders toch een (te) dominant stempel drukken op de uitslag. Mensen kunnen nu niet de foto kiezen die ze echt het beste vinden. Er wordt voor hen gedacht en geconcludeerd dat het voor hen het beste is om de keuze te beperken. De keuze van 5 beheerders en een paar duizend leden hoeft immers niet hetzelfde beeld te geven. of je nu 5 knopjes maakt om te kiezen of 25 maakt weinig uit lijkt mij. Ik ga in ieder geval niet stemmen want de foto waar ik op zou willen stemmen staat er niet bij. (en je mag niet op jezelf stemmen natuurlijk) 

Wolter

Citaat van: hansHalberstadt op 05-10-2019  00:26 uNiet zozeer teleurgesteld over mijn foto, maar vooral over de gevolgde selectieprocedure waarbij de beheerders toch een (te) dominant stempel drukken op de uitslag. Mensen kunnen nu niet de foto kiezen die ze echt het beste vinden. Er wordt voor hen gedacht en geconcludeerd dat het voor hen het beste is om de keuze te beperken. De keuze van 5 beheerders en een paar duizend leden hoeft immers niet hetzelfde beeld te geven. of je nu 5 knopjes maakt om te kiezen of 25 maakt weinig uit lijkt mij. Ik ga in ieder geval niet stemmen want de foto waar ik op zou willen stemmen staat er niet bij. (en je mag niet op jezelf stemmen natuurlijk)
Je hebt je punt gemaakt. Voor volgend jaar nemen we dit in overweging.
Verder nodig ik iedereen uit die wel zijn stem wil laten horen om vooral te stemmen zodat van de vijf finalisten de leukste gekozen wordt.

Jacques

Citaat van: hansHalberstadt op 05-10-2019  00:26 uNiet zozeer teleurgesteld over mijn foto, maar vooral over de gevolgde selectieprocedure waarbij de beheerders toch een (te) dominant stempel drukken op de uitslag. Mensen kunnen nu niet de foto kiezen die ze echt het beste vinden. Er wordt voor hen gedacht en geconcludeerd dat het voor hen het beste is om de keuze te beperken. De keuze van 5 beheerders en een paar duizend leden hoeft immers niet hetzelfde beeld te geven. of je nu 5 knopjes maakt om te kiezen of 25 maakt weinig uit lijkt mij. Ik ga in ieder geval niet stemmen want de foto waar ik op zou willen stemmen staat er niet bij. (en je mag niet op jezelf stemmen natuurlijk)

Het gaat hier om regels die vooraf zijn vastgesteld.
Je weet niet hoeveel foto's ingezonden worden.
Als het gaat om beoordelingen is het niet ongebruikelijk dat er een voorselectie gemaakt wordt. Deze selectie is niet afhankelijk van één persoon maar meerdere personen. Alle beheerders hebben foto's gekozen die niet bij de laatste 5 behoren. Iedereen heeft dus water bij het bier moeten doen...  ;)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.