Fotowedstrijd hopoogst 2019

Gestart door Jacques, 31-08-2019 12:17 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Er kan gestemd worden.

Breng hier je stem uit.



Op dit moment kijken diverse leden halsreikend uit naar de oogst van hun zelfgeteelde hop. Nog lang niet alle hop is rijp genoeg om geoogst te worden.

De hop van mijn naaste buurman staat er weelderig bij. Heel fotogeniek.
Op de kaft van mijn vorig verschenen boek Bierbrouwen voor Dummies staat een foto die ik vorig jaar genomen heb van de Perle van mijn buurman.

Net als vorig jaar schrijf ik hierbij een fotowedstrijd uit. Heb je een mooie foto van de hop in je tuin of van de oogst? Plaats hier de foto. Naast de eeuwige roem win je net als vorig jaar ook een exemplaar van mijn boek.

Plaats je foto in dit topic vóór 30 september. De beheerders kiezen 5 foto's uit (mede aan de hand van jullie reacties...). Vervolgens hebben alle leden het laatste woord via een poll.

Doe mee en laat je hop zien!

Buiten mededinging plaats ik hier een drietal foto's die ik deze ochtend gemaakt heb.







brouwerwaldonk

Hier zijn de bellen van de Cascade de laatste week flink in volume toegenomen. De horizontale draagkoord is helemaal doorgezakt door het gewicht.

Hier een sfeerbeeld van de te verwachten oogst.



De Fuggles staat al wat dichter bij oogsten. De bellen hebben al een lengte van 6 cm.
Gisteren 850g geoogst, enkele ranken met de grootste bellen die in de weg hingen boven het tuinpad.


 

 

MartijnNOP



Bij deze mijn 2e jaars Cascadeplantjes

BrouwMark



Zo groeit mijn hop: van rechtsonder, over de deur heen, dan drie meter naar voren, dan naar links langs de dakrand van de schuur en zelfs weer een stukje terug.



Detail van de Cascade. Ze mag nog eventjes doorgroeien.

hansuperman


Hophead

Gisteren even wezen kijken bij het veld dat ik in Wageningen heb aangelegd bij De Hoge Born, bedoeld voor Stadsbrouwerij Wageningen. Dit jaar bijna niets aan gedaan, en toch volledig ziektevrije planten en een goede oogst in het vooruitzicht. Hier een detailfoto van de Challenger, met ver op de achtergrond een bruine legkip. De hop groeit hier namelijk in en over de kippenren.


pincopallino


Jeroen76

OH HELL YEAH!

Bij deze benoem ik het jaar 2019 als Cascade topjaar.

Tweede foto van de Centennial

Derde Willamette

Gr. Jeroen


John


Adbrouwt


Jeroen76

Citaat van: John op 05-09-2019  17:58 u
Welke soort is dat John?

Gr. Jeroen


Biertje1985


orangeloo

De pluk zit er weer op, het drogen kan beginnen.


ExPeteriment

Coniferenhop:



Conifeer en Hop.

John

Citaat van: Jeroen76 op 05-09-2019  21:07 uWelke soort is dat John?

Gr. Jeroen

Er gaat e.e.a. fout m.b.t. het posten van foto en tekst...

V.w.b. de soort hop: het is een van de soorten Hallertau, Cascade, Magnum... zijn verstrengeld met elkaar, (de Challenger staat apart). Ik ga de hop toch niet gebruiken; is voor de sier.

EBC

Gisteren gespot, in Nederlands Limburg, een paar meter van de grenspaal met België, groeiend aan de Maas, met uitzicht op Wallonië, een echte wilde hop.




Kinnie

Saphir in zijn volle glorie:



Groene Bel:


... en Galena:

BartvdMeer

Citaat van: BartvdMeer op 06-09-2019  21:58 uMijn centennial en Tettnang hop!
Foto's erbij



Brambo

Wilde hop. Mooi om te zien hoe de hop alles gebruikt om zo hoog mogelijk te klimmen.



Ronnie

Citaat van: EBC op 08-09-2019  14:49 uGisteren gespot, in Nederlands Limburg, een paar meter van de grenspaal met België, groeiend aan de Maas, met uitzicht op Wallonië, een echte wilde hop.



Bedankt, EBC, om zulke mooie foto te posten.
Echt een tof plekje om er te vertoeven!
Ik zou er willen wonen!

Adbrouwt


EBC

Dat is een gehakkelde aurelia. Hop is haar waardplant. Prachtig!

EBC

Ik was gisteren nog even in de Westhoek. Een uitstap met mijn cursisten.

Bij St Bernardus met uitzicht op hun hopveld:



En plukken bij t Hopppecruyt


tdp

Mooi EBC, zeker de moeite waard om een keer naar toe te gaan dus :)

Ronnie

Citaat van: tdp op 16-09-2019  08:33 uMooi EBC, zeker de moeite waard om een keer naar toe te gaan dus :)

Is zeker de moeite! Heb dat een paar jaar geleden ook bezocht, samen met een bus vol gildeleden (Reynaert, Lokeren).
Als het zo een bus vol is delen ze die op in 2 groepen zodat elkeen echt alles mooi kan zien en volgen.
Was zeer goed georganiseerd

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.