Howdy folks! Norre

Gestart door Norre, 30-08-2019 15:38 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Norre

Hallo!

Ik droom er al enige jaren van om zelf bier te gaan brouwen maar het is er spijtig genoeg nog nooit van gekomen.
Ik heb besloten daar verandering in te brengen en er eindelijk eens werk van te maken.
Aangezien ik absoluut niets ken van het brouwproces heb ik gisteren een boek gekocht om mij toch een beetje wegwijs te maken ik deze fascinerende wereld. "Verander water in bier". Ik ben eens benieuwd.
Binnenkort koop ik een beginnerskitje (Is een Brewferm startpakket aan te raden?) en vlieg ik er in.
Let the games begin! :-)

Ciao,

Norre

de Machtige Wil

Hoi Norre, welkom :brouwen:

Een goed besluit van je om te beginnen met deze mooie hobby. Het boek 'Verrander Water in Bier' is in elk geval een goede start. Ik heb het zelf ook en het is zeker de moeite.

Met zo'n bierkit heb ik zelf geen ervaring maar volgens mij is dat een prima eerste stap.

Veel plezier!

Groet,

Wilrik

middelaersch

Hallo Norre,

Welkom!

Je hebt in ieder geval een prima boek gekocht, dus je begint al goed!

Citaat van: Norre op 30-08-2019  15:38 uBinnenkort koop ik een beginnerskitje (Is een Brewferm startpakket aan te raden?) en vlieg ik er in.

Ik heb toen ik begon ook zo'n startset gekocht, maar als ik het nog een keer moest doen zou ik dat niet meer zo doen.
Alles wat er in zit is het goedkoopste van het goedkoopste, en er zit van alles in wat je niet nodig hebt.

Je kunt beter (m.b.v. je boek) kijken wat je nodig hebt en dat los kopen. Dan kun je net iets beter spul kopen, en alleen dat wat je ook echt nodig hebt.
Ik heb nu een aantal dingen die ik niet gebruik, en sommige dingen heb ik opnieuw gekocht omdat wat in het startsetje zat niet goed functioneerde.

Succes!

Norre

Bedankt voor de info heren! Het is misschien geen slecht idee om een beetje te investeren in goed materiaal dat ik later nog kan gebruiken. Ik zal eerst het boek eens lezen zodat ik weet wat ik nodig heb want momenteel is dat me nog een raadsel.  ;)

De 1 na laatste

Hi Norre,

Wat een verstandige keuze, en welkom!

De beste optie is om gewoon te beginnen. Een volledige set aanschaffen is een beste investering en het is goed om eerst te kijken wat voor jouw als brouwer werkt.

Zoek eens wat filmpjes op over hobbybrouwers of kijk hier eens rond naar set-ups. Misschien zit er een hobbybrouwer in de buurt, altijd leerzaam en gezellig om een dagje mee te kijken!

Veel brouwplezier

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.