AH spaaractie: Bierglazen

Gestart door henkg, 27-08-2019 12:23 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

henkg

AH spaaractie: Bierglazen. Mooie glazen, heel helder glas (kristalglas, geen echt loodkristal)
Ik weet nog niet of ze lekker drinken (volume / is het randje niet te scherp), want mijn eerste spaarkaart is nog niet vol.
Twee stuks voor 2,99 + een volle spaarkaart. Niet duur dus, als je daar toch al je boodschappen doet.
Actie loopt van 26-08 t/m 17-11-2019

Deze:

henkg

En dan nu mijn gebruikerservaring:
Prima glas, drinkt lekker, ziet er mooi uit, heel helder glas, vrij goedkoop (met spaarkaart). Geen last van het vrij dunne randje, dat vind ik zelfs prettig.
Het glas is vrij groot, helemaal vol: 500 ml. Hier met Westmalle Tripel (bijna 330 ml):



Dat brengt mij op de volgende vraag: hoe vol schenkt men een bierglas?
Een schuimkop tot helemaal bovenaan ziet er goed (goed getapt) uit.
Maar voor de geur zou het kunnen zijn dat het beter is om ongeveer 2 cm ruimte over te houden. De geur stijgt op uit het schuim, maar blijft dan wel gevangen binnen het glas. Zo dat je goed kunt ruiken.

Ik kan hierover niets vinden. Wat vinden jullie?

PS. Het gaat mij om een glas om (de inhoud) te consumeren, niet om een klein proefglas.
Bij een (goed) wijnglas schenkt men tot de knik, daar waar de tulp naar binnen begint te vallen. Net zoals bij een tulp whiskyglas, zoals het Glencairn nosing glass.

brouwmus

Leuke tip, ziet er een mooi en goed glas uit. Zelf heb ik juist graag een dun randje aan een glas, heb daar nog nooit last van gehad. Daarom vind ik het Affligem-glas ook zo fijn.

Hoe vol je een speciaalbierglas schenkt? Euh: tot het flesje leeg is? ;)

Jacques

Citaat van: henkg op 19-09-2019  12:14 uDat brengt mij op de volgende vraag: hoe vol schenkt men een bierglas?
Een schuimkop tot helemaal bovenaan ziet er goed (goed getapt) uit.
Maar voor de geur zou het kunnen zijn dat het beter is om ongeveer 2 cm ruimte over te houden. De geur stijgt op uit het schuim, maar blijft dan wel gevangen binnen het glas.

Ik kan hierover niets vinden. Wat vinden jullie?

PS. Het gaat mij om een glas om (de inhoud) te consumeren, niet om een klein proefglas.
Bij een (goed) wijnglas schenkt men tot de knik, daar waar de tulp naar binnen begint te vallen. Net zoals bij een tulp whiskyglas, zoals het Glencairn nosing glass.

Als er een klein schuimkopje boven het glas staat ziet dat beter uit. Het oog wil ook wat.

Voor het keuren en behoordelen van de geur kun je beter een ander glas gebruiken zoals je schrijft. Daarbij schenk je het bier tot de wijdste doorsnede. Voor het goed vangen van de geur hoort het glas naar boven smaller te zijn.
Zie ook https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,37996.msg575417.html#msg575417

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.