Klarstein Gärkeller frementatieketel

Gestart door joenedu, 27-08-2019 09:02 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joenedu

Ik zag dat ze van Klarstein nu ook een mooi conisch rvs vergistingsvat hebben. Tenminste, het ziet er wel mooi uit. Eventueel met gist aflaat kraan. Heeft iemand toevallig al ervaring met een dergelijke ketel?

broeder

Ziet er zeker niet slecht uit. Maar inhoud 30 liter is voor mij te weinig, want daar gaat toch al gauw 10 liter kopruimte vanaf.
Groet, broeder Willem



Michiel8012

Ziet er niet gek uit. Inmiddels ben ik ook toe an een beter vergistingsvat. Wanneer iemand hier ervaringen mee heeft of met een soortgelijk vergistingsvat hoor ik het graag!

joenedu

Citaat van: broeder op 27-08-2019  09:16 uZiet er zeker niet slecht uit. Maar inhoud 30 liter is voor mij te weinig, want daar gaat toch al gauw 10 liter kopruimte vanaf.
Groet, broeder Willem

Ik zat al te kijken naar een Ss brewtech maar die is 26 liter en ik vrees dat dat nog meer te klein is. Ik brouw tussen de 20 en 25 liter per keer, afhankelijk van het soort bier natuurlijk.

Michiel8012

Citaat van: joenedu op 27-08-2019  10:32 uIk zat al te kijken naar een Ss brewtech maar die is 26 liter en ik vrees dat dat nog meer te klein is. Ik brouw tussen de 20 en 25 liter per keer, afhankelijk van het soort bier natuurlijk.

Ja precies, die paar liter kopruimte lijkt me niet verkeerd, laatst een Saison gebrouwen met 50% kopruimte en dat ging net goed.

bsmpower

Dit is een interessante! Zat al te kijken naar een Brewtech Brew Bucket maar die is inderdaad aan de kleine kant en mist de kraan aan de onderkant voor de gist. Bij Brewtech moet je gelijk een paar honderd euro meer betalen voor een vat met dat kraantje. Deze is slechts 60,- meer dan de Brewtech. Heeft het kraantje en is groter wat voor mijn 20 liter batches perfect is. Ga me er ook even in verdiepen :). Bedankt voor het plaatsen!

NaahedetleJ

Momenteel  voor 259 te koop, uiteraard met gistaftapkraan!
Dit past dan dus net niet in een tafelmodel koelkast? Of toch!?


bsmpower

Lees wel wat berichten dat het onderste gat/kraantje misschien wat te smal is voor een gist afvoer na de vergisting. Dat het meer is bedoeld om hem achteraf makkelijker schoon te maken?

Jacques

Citaat van: bsmpower op 02-09-2019  20:20 uLees wel wat berichten dat het onderste gat/kraantje misschien wat te smal is voor een gist afvoer na de vergisting.

Als je de kraan lang genoeg open laat staan doet de zwaartekracht wel zijn werk.
Je moet er dan wel op bedacht zijn dat je als de prop "uitgepoept" is je snel moet zijn om de kraan te sluiten...

bsmpower

Ik zou het zelf willen gebruiken om meer rendement te halen dan nu uit mijn vaten. Daar blijft op de onderkant veel gist liggen en durf vaak niet te lang over te hevelen. Hierdoor gooi ik relatief veel weg. Zo'n kraantje aan de onderkant gebruik je om gist weg te tappen na de hoofdvergisting? Of misschien zelfs halverwege al? Zou dit beter werken dan een dichte ketel zoals de Brewtech Brew Bucket waarbij de gist gewoon onderop blijft liggen?
En had eigenlijk vanochtend besloten om hem te halen, is ie ineens 299,-  :stom:

joenedu

Citaat van: bsmpower op 03-09-2019  08:11 uEn had eigenlijk vanochtend besloten om hem te halen, is ie ineens 299,-  :stom:

Hmm, op mijn internet is hij nog 259,99:o

bsmpower

Citaat van: joenedu op 03-09-2019  09:03 uHmm, op mijn internet is hij nog 259,99:o
Misschien je browser cache? Bij mij helaas nog steeds 299,99

joenedu

Citaat van: bsmpower op 03-09-2019  09:54 uMisschien je browser cache? Bij mij helaas nog steeds 299,99
Ik had hem in 2 browsers geprobeerd en allebei 259,99, maar nu inderdaad 299... balen!
Heel gek bij die leverancier, de prijzen fluctueren nogal. Als een product vaak aangeklikt wordt gaat de prijs omhoog, heb ik het idee.

bsmpower

Is dit niet precies dezelfde ketel? https://www.alibaba.com/product-detail/GUTEN-FERMENTER-32L-FERMENTERING-EQUIPMENT-BEER_62020797789.html?spm=a2700.8443308.0.0.61333e5fAf6Xey

Die kost 200 dollar (180,- euro) incl. verzending. De gistketel koeldeksel accessoires kost daar 30 dollar ipv 75,- bij Klarstein.

Heb je alleen geen garantie als er wat mee is, en het is afwachten wat de kwaliteit is. Al vermoed ik dat Klarstein deze ketels ook uit China haalt, maar dan met hun logo er op gedrukt. In tegenstelling tot bv een brouwketel met bewegende delen en elektronica kan er bij een vergistingsketel weinig fout gaan?

Biertje1985

Lijkt me grappig om er een binnenpan en een verwarmingselement in te zetten dan zou je een alles in 1 ketel hebben. Maischen koken en vergisten, ideaal kwa ruimte en de eiwitten makkelijk aftappen na brouwen.

Richard3

Citaat van: bsmpower op 03-09-2019  09:54 uMisschien je browser cache? Bij mij helaas nog steeds 299,99

Een week of 2 geleden was deze 199. En de brewbucket imitatie 179 euro.

bsmpower

Citaat van: Richard3 op 03-09-2019  21:01 uEen week of 2 geleden was deze 199. En de brewbucket imitatie 179 euro.
:o Dat is helemaal zuur.

Jacques

Citaat van: bsmpower op 03-09-2019  13:35 uIs dit niet precies dezelfde ketel? https://www.alibaba.com/product-detail/GUTEN-FERMENTER-32L-FERMENTERING-EQUIPMENT-BEER_62020797789.html?spm=a2700.8443308.0.0.61333e5fAf6Xey

Die kost 200 dollar (180,- euro) incl. verzending. De gistketel koeldeksel accessoires kost daar 30 dollar ipv 75,- bij Klarstein.

Dat is exclusief BTW en invoerrechten, die je moet aftikken als het gistvat afgeleverd wordt...

joenedu

Citaat van: Richard3 op 03-09-2019  21:01 uEen week of 2 geleden was deze 199. En de brewbucket imitatie 179 euro.
Dit gaat over de SS Brewtech neem ik aan?

Biertje1985

Citaat van: Jacques op 03-09-2019  22:03 uDat is exclusief BTW en invoerrechten, die je moet aftikken als het gistvat afgeleverd wordt...
Daar zijn oplossingen voor, laten leveren in Polen bijvoorbeeld en voor 16 euro sturen ze het door.
Daar doen ze kennelijk niet lastig met invoeren.

Richard3

Citaat van: joenedu op 04-09-2019  09:36 uDit gaat over de SS Brewtech neem ik aan?

Ja klopt

Richard3


joenedu

Vandaag in een wel heel aantrekkelijke aanbieding. (Nee, geen belang in die site)

Michiel8012

Thanks voor de tip! Zo thuis even opmeten of dit gaat passen in mijn tafelmodel koelkas. Zo ja bestel ik hem direct!

Hay

Wat is dan het verschil met het vat uit de link van de eerste post?
Deze dus:
https://www.electronic-star.nl/Home-Living/Grote-Huishoudelijke-Apparaten/Biertapinstallatie/With-yeast-drain-valve.html

Die is maar 179 euro.

Nee nou niet meer maar als ik in de eerste post op rvs vergistingsvat klik dan komt er een prijs van 179 euro.


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.