Klarstein Gärkeller frementatieketel

Gestart door joenedu, 27-08-2019 09:02 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Snotje

Citaat van: Hay op 01-10-2019  17:30 uWat doe je dan met de sensor van je inkbird of stc1000? Gewoon los in de kast hangen?

Het mooist is als je de sensor op de plek kan maken waar nu de thermometer zit zoals deze pic maar zover ben ik nog niet. Dus tot die tijd ga ik inderdaad wat anders bedenken.


Michiel8012

Als je daar iets op hebt bedacht laat mij dat dan even weten. Ik zat mijn hoofd hier ook al over te breken


Snotje


Michiel8012

Nice binnenkort maar ff checken welke past!

NaahedetleJ

Hee das gaaf!
Je steekt je Inkbird sensor in dit ding en klaar?
Nu nog ff uitzoeken welke...

lier


Serge VL

Citaat van: lier op 03-10-2019  15:38 uAls ik de foto's bekijk lijkt de thermometer doorvoer alleen een gat te zijn en moet de afdichting bij de thermometer zelf worden gerealiseerd, je hebt dan ook een iets andere thermowelp nodig namelijk zo eentje


https://nl.aliexpress.com/item/32847939691.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.37259522wJxKVs&algo_pvid=a3887c7c-3e85-40d9-9cec-03141be5c621&algo_expid=a3887c7c-3e85-40d9-9cec-03141be5c621-1&btsid=c9b4539b-ca16-43b3-9776-cbd2acd83a68&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_52

Dat is een themowell, Maar zo dient die normaal echt niet gemonteerd te worden, dat zijn van die doe het zelf in elkaar geprutste weldless doorvoeren die steeds gaan lekken.
Maak het deftig en goed van de eerste keer en gebruik vb: een triclamp weldless doorvoer, en daarop een triclamp gemonteerde thermowel.
Veel makkelijker om te reinigen en gegarandeerd dicht
Triclamp doorvoer:
https://www.aliexpress.com/item/33007739944.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.1b0957caNWN363&algo_pvid=0582ed5d-89d0-4702-acf0-9ca56df3376f&algo_expid=0582ed5d-89d0-4702-acf0-9ca56df3376f-2&btsid=c15679e3-f983-49c3-aeec-0bd176795326&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_55
triclamp thermowell:
https://www.aliexpress.com/item/32519680258.html?spm=a2g0o.detail.1000060.1.2f93448aXTp42V&gps-id=pcDetailBottomMoreThisSeller&scm=1007.13339.146401.0&scm_id=1007.13339.146401.0&scm-url=1007.13339.146401.0&pvid=b8ff9a1c-51ec-4991-ba8c-d69625e1663e

Of als het gat moet passen gebruik een thermowell van SS brewtechdie kosten ook niet veel en dichten nog beter en netter af.
https://www.ssbrewtech.com/products/weldless-thermowell-with-lcd-temp-display

NaahedetleJ

Nou eerste brouwsel zit er in sinds gisteravond. Vergisting met T58.
Hij begint al mooi bub..bub...

Nu zit er op het waterslot een deksel. Iemand een idee waarom deze er op zit?
Ik heb deze er voor nu afgehaald anders kan de Lucht niet ontsnappen... toch? :) (Deksel zit vast geklikt op het waterslot.

NaahedetleJ

Oké ik beantwoord mijn eigen vraag. Goeiemorgen. Lekker wakker dus.
Deksel moet er gewoon op:

 Het waterslot bestaat uit 3 goed afgewerkte delen die zeer eenvoudig in en uit elkaar gehaald kunnen worden. Daardoor is het ook eenvoudig en goed te reinigen, bv. in een badje met baking soda. Het afsluitende dekseltje heeft kleine gaatjes, waardoor de overdruk eenvoudig zijn weg naar buiten vindt, maar fruitvliegjes worden wel buiten gehouden; die kunnen namelijk niet door de kleine perforatiegaatjes in het deksel.

Hay


joenedu

En hij brouwt nog heerlijke bieren ook 😎

NaahedetleJ

Citaat van: joenedu op 15-10-2019  18:53 uEn hij brouwt nog heerlijke bieren ook 😎

 ^-^

NaahedetleJ

Ik heb nog wel problemen met de temperatuur. Heb de sonde van de inkbird op de ketel gedaan zoals ik dat ook altijd bij de plastic vaten heb gedaan.
Er zit nogal een groot verschil in temperatuur met wat de temperatuur op de ketel aangeeft. Zo'n  4 graden. Rvs laat de temperatuur natuurlijk niet zo goed door, maar bij het koelen na brouwen ging het bier met 21 graden naar het vat en gaf het vat ook 17 graden aan. Weer die 4 graden verschil.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van de anderen hier mbt temperatuur.

Ik ga in ieder geval een thermowell aanschaffen voor de volgende keer!

Jacques

Citaat van: NaahedetleJ op 15-10-2019  20:22 uIk heb nog wel problemen met de temperatuur. Heb de sonde van de inkbird op de ketel gedaan zoals ik dat ook altijd bij de plastic vaten heb gedaan.
Er zit nogal een groot verschil in temperatuur met wat de temperatuur op de ketel aangeeft. Zo'n  4 graden. Rvs laat de temperatuur natuurlijk niet zo goed door, maar bij het koelen na brouwen ging het bier met 21 graden naar het vat en gaf het vat ook 17 graden aan. Weer die 4 graden verschil.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van de anderen hier mbt temperatuur.

Ik ga in ieder geval een thermowell aanschaffen voor de volgende keer!

Rvs geeft de temperatuur beter door dan kunststof...
Waarschijnlijk is de analoge thermometer niet geijkt en wijkt hij af.

NaahedetleJ

Jacques. Bedankt! Mooiste is dat ik net een metalen deur heb vervangen omdat ie te weinig isoleert. Dus wederom niet zo slim van mij.

Ik kan er dus van uit gaan dat wanneer ik de sonde op het vat plak (met een spons of handdoek) dat het dan goed gaat en ik gewoon vertrouwen op de inkbird :).

Raad je dan alsnog aan een thermowell te kopen?

Jacques

Citaat van: NaahedetleJ op 16-10-2019  08:05 uJacques. Bedankt! Mooiste is dat ik net een metalen deur heb vervangen omdat ie te weinig isoleert. Dus wederom niet zo slim van mij.

Ik kan er dus van uit gaan dat wanneer ik de sonde op het vat plak (met een spons of handdoek) dat het dan goed gaat en ik gewoon vertrouwen op de inkbird :).

Raad je dan alsnog aan een thermowell te kopen?

Ik heb een rvs CCT met een thermowell (of zakbuis zoals ik hem noem...  ;D ). Het is er nooit in mij opgekomen om een vergelijk te doen. Kan ik wel eens doen bij een volgend brouwsel. Deze staat echter pas over 2 weken gepland.

NaahedetleJ

Haha. Das een mooie. Zakbuis!
Ben benieuwd inderdaad of je veel verschil zult merken.
Anders ga ik zeker een zakbuis aanschaffen. Even goed uitzoeken welke past (ben niet zo van het weer aanpassen van iets Chinees, dus dan wordt het eentje van ss brew)

Michiel8012

Citaat van: NaahedetleJ op 18-10-2019  09:18 uHaha. Das een mooie. Zakbuis!
Ben benieuwd inderdaad of je veel verschil zult merken.
Anders ga ik zeker een zakbuis aanschaffen. Even goed uitzoeken welke past (ben niet zo van het weer aanpassen van iets Chinees, dus dan wordt het eentje van ss brew)

Laat even weten als je een passende hebt gevonden. Ik houd mij aanbevolen en ben ook niet het knutseltype.

Hay

Citaat van: NaahedetleJ op 15-10-2019  20:22 uIk heb nog wel problemen met de temperatuur. Heb de sonde van de inkbird op de ketel gedaan zoals ik dat ook altijd bij de plastic vaten heb gedaan.
Er zit nogal een groot verschil in temperatuur met wat de temperatuur op de ketel aangeeft. Zo'n  4 graden. Rvs laat de temperatuur natuurlijk niet zo goed door, maar bij het koelen na brouwen ging het bier met 21 graden naar het vat en gaf het vat ook 17 graden aan. Weer die 4 graden verschil.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van de anderen hier mbt temperatuur.

Ik ga in ieder geval een thermowell aanschaffen voor de volgende keer!

Bij mij zit er precies 1 graad verschil in en daar kan ik mee leven.
Tzt kijk ik wel voor een andere oplossing.


ChrisH1986

Citaat van: stiaanke op 26-10-2019  12:24 uNu bij Brouwland. Zoek de verschillen.
https://www.brouwland.com/nl/nieuwe-producten/d/brew-monk-rvs-vergistingsvat-30-l

Zag ik ook voorbij komen! Daarbij hebben ze ook een optionele deksel met spiraalkoeler. Of dat effectief is vraag ik me af...

Alien on Acid

Citaat van: ChrisH1986 op 30-10-2019  14:58 uZag ik ook voorbij komen! Daarbij hebben ze ook een optionele deksel met spiraalkoeler. Of dat effectief is vraag ik me af...

Ik heb zelf een spiraalkoeler gemaakt uit RVS voor mijn Fermentasaurus, en moet zeggen dat dat bijzonder goed werkt!
Feitelijk hetzelfde als wat Brewmonk heeft (en andere gistvat-fabrikanten ook al hebben gedaan).
Wel zorgen dat je koelwater goed koud is, maar spreekt voor zich!

Derp

Citaat van: Alien on Acid op 31-10-2019  00:42 uIk heb zelf een spiraalkoeler gemaakt uit RVS voor mijn Fermentasaurus, en moet zeggen dat dat bijzonder goed werkt!
Feitelijk hetzelfde als wat Brewmonk heeft (en andere gistvat-fabrikanten ook al hebben gedaan).
Wel zorgen dat je koelwater goed koud is, maar spreekt voor zich!

Sorry dat ik dit oude draadje weer een schop geef... Maar mag ik vragen hoe dat in zijn werk gaat?

Je hebt een deksel met een koelspiraal en je gebruikt zoiets als een Inkbird om een pompje met koelwater aan te sturen om bij te koelen? Is dit dan ter vervanging van een koelkast? Wat zijn voor- en nadelen van het koelspiraal ten opzichte van een koelkast (behalve de ruimte die het inneemt)

Griebelienus

Citaat van: ChrisH1986 op 30-10-2019  14:58 uZag ik ook voorbij komen! Daarbij hebben ze ook een optionele deksel met spiraalkoeler. Of dat effectief is vraag ik me af...

Werkt uitstekend. Koelwater van ongeveer 12 tot 15 graden uit een elektrische koelbox met aquariumpompje. Pas allemaal in mijn meterkast, (ik woon 3 hoog achter.)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.