Klarstein Gärkeller frementatieketel

Gestart door joenedu, 27-08-2019 09:02 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joenedu

Citaat van: Hay op 25-09-2019  14:28 uWat is dan het verschil met het vat uit de link van de eerste post?
Deze dus:
https://www.electronic-star.nl/Home-Living/Grote-Huishoudelijke-Apparaten/Biertapinstallatie/With-yeast-drain-valve.html

Die is maar 179 euro.

Nee nou niet meer maar als ik in de eerste post op rvs vergistingsvat klik dan komt er een prijs van 179 euro.

Met of zonder gistaftap kraantje. Maar de link is inderdaad naar hetzelfde gistvat. Met kraantje is € 199,99 en zonder € 179,99.

Michiel8012

Mijn koelkast is 72 cm hoog (effectieve binnenruimte) en het vat is 69 cm exclusief waterslot. Hebben mensen ervaring met het maken van een waterslot in de bovenkant van de koelkast? Dit zou ik misschien met een verloop kunnen aansluiten op het gistvat zodat het misschien toch past? Of is het bij voorbaat niet mogelijk? Ik hoor graag.

NaahedetleJ


Volgens de filmpjes past ie in de koelkast formaat tafel als je de onderste poten er niet op doet

Hay

Citaat van: joenedu op 25-09-2019  14:43 uMet of zonder gistaftap kraantje. Maar de link is inderdaad naar hetzelfde gistvat. Met kraantje is € 199,99 en zonder € 179,99.


Ok dank je was me niet opgevallen. Dan voor die 2 tientjes meer met kraantje zou ik zeggen.

Robier

Volgens mij zie ik verschillen in de gistafvoerpijp.
 
De Klarstein heeft volgens mij een kleinere gistafvoer dan die in het eerste filmpje.
Die in het eerste filmpje lijkt meer op deze:

https://www.birramia.it/en/easygrain-fermenter-32-litri-2787.html#descrizione

Daarbij staat ook aangegeven dat de gistafvoer vergroot is.



Puck

Citaat van: Robier op 26-09-2019  14:26 uVolgens mij zie ik verschillen in de gistafvoerpijp.
 
De Klarstein heeft volgens mij een kleinere gistafvoer dan die in het eerste filmpje.
Die in het eerste filmpje lijkt meer op deze:

https://www.birramia.it/en/easygrain-fermenter-32-litri-2787.html#descrizione

Daarbij staat ook aangegeven dat de gistafvoer vergroot is.

Als ik het goed bekijk is dat inderdaad zo.... De Klarstein is 1/2 en volgens mij is de Italiaanse versie 3/4. Ik twijfel over de Klarstein juist vanwege de misschien te kleine afvoer.

Snotje

ik heb de Klarstein besteld met gistkraan. Ik zal (als ik hem heb) foto's maken.
De Klarstein is inderdaad 1/2 en de Easygrain 3/4 dat kan je zien op de foto van Klarstein, en in de tekst van de Easygrain. Maar 1/2 is prima, de druk van 30 liter drukt de gist daar echt wel doorheen. Of buitendiameter 21.3mm of 26.9 is maakt geen wereld van verschil. En als dat wel een probleem blijkt te zijn verkoop ik hem wel weer en neem ik die Easygrain :P
Ik heb nu wel zo lang gewacht (sinds youtubevideo van Sarah in mei) om dit ding te bestellen dat ik het gewoon heb gedaan.

Michiel8012

Ik heb hem eergisteren besteld en vandaag thuis gekregen. Eerste indruk is erg goed, ziet er allemaal erg degelijk uit en het was trouwens erg goed verpakt. Ik ben bang dat het testen van het vat nog even op zich laat wachten omdat mijn vrouw op het punt staat te bevallen en ik gok dat ze het niet zo kan waarderen als ik er volgende week weer een brouwdag tussendoor fiets.

Qua hoogte ben ik erg blij want als de pootjes op zijn laatst staan is het vat 60cm hoog. Plus een waterslot zorgt ervoor dat die precies in mijn gistkast past!

Als ik heb gebrouwen geef ik een update hoe het verlopen is.

NaahedetleJ

Gaaf!  En spannende tijden man! Geniet er van!

Ik heb m ook besteld gister! Ben benieuwd.  Fijn dat ie in de koelkast past. Das wel een must.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Snotje

Citaat van: Michiel8012 op 27-09-2019  15:00 uIk heb hem eergisteren besteld en vandaag thuis gekregen. Eerste indruk is erg goed, ziet er allemaal erg degelijk uit en het was trouwens erg goed verpakt. Ik ben bang dat het testen van het vat nog even op zich laat wachten omdat mijn vrouw op het punt staat te bevallen en ik gok dat ze het niet zo kan waarderen als ik er volgende week weer een brouwdag tussendoor fiets.

Qua hoogte ben ik erg blij want als de pootjes op zijn laatst staan is het vat 60cm hoog. Plus een waterslot zorgt ervoor dat die precies in mijn gistkast past!

Als ik heb gebrouwen geef ik een update hoe het verlopen is.

Ja dat zijn de momenten dat je vrouw de volledige aandacht nodig heeft! Ik vermoed dat je na de bevalling ook niet heel snel tijd hebt voor een brouwdag ;)

Rene Haring

Ben benieuwd wanneer we ze ook met Arsegan opdruk gaan zien 😉

joenedu

Citaat van: Michiel8012 op 27-09-2019  15:00 uIk ben bang dat het testen van het vat nog even op zich laat wachten omdat mijn vrouw op het punt staat te bevallen en ik gok dat ze het niet zo kan waarderen als ik er volgende week weer een brouwdag tussendoor fiets.

Als ik heb gebrouwen geef ik een update hoe het verlopen is.
Ah leuk ik heb er 3 rondlopen, sterkte en geniet ervan. Ik hoor wel graag hoe het vat bevalt :)

Robier

Hoop dat de ketel jullie gaat bevallen. Hoor ook graag hoe dat afloopt want ik heb eventueel ook interesse.
En mocht de onderste kraan te klein zijn, kunnen jullie altijd nog doen wat de Italiaan op de volgende pagina heeft gedaan ;)
http://forum.areabirra.it/topic/24460-easygrain-fermenter-32-litri/?page=2

Daarbij hebben ze, voor wat betreft de Easygrain wat discussie over de lasnaden.
Als google translate tenminste zijn werk goed doet ;D

Wat zijn jullie bevindingen bij de lasnaad van de Klarstein?



Snotje

Hij is nog steeds niet verstuurd  :(

Snotje

En nu wel verstuurd. A.s. vrijdag zou ie moeten arriveren!

NaahedetleJ

Ik heb m binnen en hij past in de koelkast!
De eerste water test heeft hij ook doorstaan. Tot nu toe tevreden.. Over een week of 3 gaan we m testen!




Michiel8012


Robier

Dat ziet er strak uit. Ben benieuwd hoe het gebruik zal zijn. Kan je misschien nog vertellen hoe de lasnaden zijn afgewerkt? Glad? En hoe hoog is hij als je de pootjes er niet onder zitten?

breda82

Kijk een rvs oplossing wordt steeds betaalbaarder, ben ook aan het rondkijken. Benieuwd naar jullie ervaring.

Richard3

Ik ben benieuwd of de conus schuin genoeg is om de slurry goed naar beneden te krijgen tijdens het aflaten.

Snotje

Vandaag binnen gekregen! Gelukkig veel sneller dan verwacht!
Random pics:















DeAik

Ziet er mooi uit. Lijkt als 2 druppels op mijn brewbucket alleen heeft deze dat extra kraantje. Tof hoor. Veel plezier bij de eerste vergisting! 😁🍻

Rinus

Waar heb je deze nu besteld, wat waren de kosten?
Deze gistdump kraan is wel handig tov de ss brewtech, die ontbreekt daar, plus met 30L iets meer ruimte.
Hoewel de gainfather conical natuurlijk nog luxer is, maar dat heeft ook z'n prijskaartje..

Snotje

Citaat van: Rinus op 01-10-2019  16:49 uWaar heb je deze nu besteld, wat waren de kosten?
Deze gistdump kraan is wel handig tov de ss brewtech, die ontbreekt daar, plus met 30L iets meer ruimte.
Hoewel de gainfather conical natuurlijk nog luxer is, maar dat heeft ook z'n prijskaartje..

Bij Electronic-Star... 199 euro inc verzenden.

Hay

Wat doe je dan met de sensor van je inkbird of stc1000? Gewoon los in de kast hangen?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.