JeroenCV

Gestart door JeroenCV, 03-03-2006 13:20 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JeroenCV

Hallo allemaal,

ik zal mee even voorstellen.
Mijn naam is Jeroen. ben 27 jaar en bier liefhebber.
Ik woon sinds 2 jaar in Gouda.

Ik werk als analytisch chemicus aan mijn laatste jaar van mijn promotie onderzoek.

Ik ben al jaren lid van PINT, BAV (ik verzamel glazen) en ik ben daarnaast lid van de vriendenclub van Klein Duimpje.
Mijn passie voor bier is eigenlijk begonnen door een logeerpartij bij mijn tante. Die dronk in Den Bosch een Verboden Vrucht. Het was voor het eerst dat ik zag dat er andere soorten bier bestaan dan dat gele vocht dat mijn vader altijd dronk.
Nadat ik een paar keer in de Oranjeboom brouwerij, te Breda, achter de tap had gestaan (via een vriend die de vaste barman was) ben ik me steeds meer gaan verdiepen in de wereld van bier. Ik ben van alles gaan proeven en uitproberen

De laatste tijd ben ik erg benieuwd waarom elk bier anders smaakt. Als chemisch onderzoeker vind ik dit erg interessant. Daarom ben ik nu van plan om zelf te gaan brouwen om te kunnen uitproberen welke verandering in een recept hoe zal uitpakken. Via Klein Duimpje ben ik op deze site terecht gekomen en ik denk dat ik hier op dit forum ook veel infromatie kan vergaren, en misschien hier en daar een vraag kan beantwoorden.

Willen jullie nog meer over mij weten, roept u maar

Adrie

Ha Jeroen,

Welkom op dit forum. Leuk verhaal, grappig dat je tot de speciale bieren bent gekomen via de Verboden Vrucht. Dat was ook mijn eerste kennismaking met Belgische bieren en wekte mijn interesse in bier.

Je zult op dit forum en de pagina's van Jacques veel informatie tegenkomen over bierbrouwen. Lees vooral eerst eens de bierbrouwcursus van Jacques.

Je kunt uiteraard alles vragen, maar vergeet niet ook eerst eens de zoekfunctie te gebruiken. De meeste onderwerpen zijn al eens langs geweest en wellicht kun je in een bestaand onderwerp je nadere vragen stellen. Houd ons vooral op de hoogte van je eerste brouwervaringen.

JeroenCV

Hoi Adrie,

Ik heb gisteren de brouw cursus uitgeprint en omdat de trein vanmorgen wat langer er overdeed heb ik hem nu uit. Maar mijn ervaring is dat je de meeste dingen niet met een theoretische cursus kan leren. Dus ik ga zeker beginnen met brouwen. Ik kan via Klein Duimpje een brouwset huren. Ik weet alleen niet waar ik die thuis moet gaan stallen...zo groot is mijn keuken niet, en mijn vrouw moet het ook nog leuk blijven vinden in huis ;)

Oscar

Citaat van: Adrie op 03-03-2006  13:26 uWelkom op dit forum. Leuk verhaal, grappig dat je tot de speciale bieren bent gekomen via de Verboden Vrucht. Dat was ook mijn eerste kennismaking met Belgische bieren en wekte mijn interesse in bier.

Bij mij was het de Palm die de doorslag heeft gegeven....

Maar jeroen welkom hier....en met je analitische kennis kun je vast een leuke draai geven aan je nieuwe hobby (waar je waarschijnlijk voor je rest van je leven aan vast zit.... ;D ;D  :D).

Groeten en gezondheid
Oscar

SiriS

Hoi Jeroen,

Welkom op het forum! Veel plezier in de wondere wereld van het bier. Zelf ben ik nog steeds onder de indruk van een verboden vrucht al is het vaak geen bier.......

Groet, SiriS

Hopmans

Hoi Jeroen,

Welkom in de wereld van de brouwverslaving.
Want verslavend is het.
Altijd maar weer experimenteren om een recept te verbeteren.
Wat doet deze gist, en wat doet die gist.
Er komt gewoon geen eind aan.
Er gaat niets boven de voldoening als je vrienden aan een Grolschje zitten en je
schotelt een homebrew voor, en dat ze daarna niet meer aan de Grolsch willen Ha Ha.

 :degroeten:

Drents Hopbier

Citaat van: Hoppie op 04-03-2006  16:28 uEr gaat niets boven de voldoening als je vrienden aan een Grolschje zitten en je
schotelt een homebrew voor, en dat ze daarna niet meer aan de Grolsch willen Ha Ha.
Grolsch had inderdaad slechtere cijfers. Had ik dan, als je me dit eerder verteld had, koersgevoelige voorinformatie gehad?

Hans Hans

JeroenCV

Dank jullie allemaal voor de welkomswoorden. :groots:

Barry

:) Welkom,

Misschien kun je ons helpen met meer scheikundige analyses (ook voor op school :P).

Maar tot die tijd  :proost2:.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.