Even voorstellen Hans

Gestart door Hans88, 17-08-2019 00:10 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hans88

Hallo ik zal mij even voorstellen, ik ben Hans, 52 jaar, zelfstandig ondernemer in bezit van een aannemers en loodgieters bedrijf.
ik brouw sinds 2005, (had bij aanmelden per ongeluk 2018 ingevuld). Ben een liefhebber van speciaalbieren zoals trappisten, abdij en stouts, vind het ook altijd een uitdaging om een bepaalde kloon te brouwen.
Mijn brouwinstallatie (zelf gebouwd van RVS) bestaat uit een driehoek opstelling met een maischketel van 50 liter met een ingebouwde wortpomp, daarboven een filterkuip van 50 liter met 2 soorten filters, daaronder de kookketel van 50 liter, het verhitten gebeurd met behulp van ringbranders.
Voor het koelen gebruik ik industriƫle dubbele platenwisselaars met temperatuurmeters.
Al het leiding werk bestaat uit RVS316 buizen.
Voor de vergisting gebruik ik dubbelwandige RVS tanks van 70 liter en Speidel vaten.
ik vind dit forum een uitkomst omdat als je het leest op bepaalde onderwerpen een hoop kennis en tips is onder de meeste brouwers waardoor je een goed biertje kan brouwen en de plezier in krijg om steeds meer te brouwen.

Dus bij deze en hoop brouwplezier en genot van het eigen gemaakte levenswater.

Hans

Jacques

Welkom Hans.

Altijd heel handig als hobbybrouwer ben en met RVS overweg kan.

Davester

Welkom, een hele bult ervaring al dan, kunnen we ook weer veel van jou leren :P

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.