Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen Hans  (gelezen 855 keer)

Offline Hans88

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Even voorstellen Hans
« Gepost op: 17-08-2019 00:10 u »
Hallo ik zal mij even voorstellen, ik ben Hans, 52 jaar, zelfstandig ondernemer in bezit van een aannemers en loodgieters bedrijf.
ik brouw sinds 2005, (had bij aanmelden per ongeluk 2018 ingevuld). Ben een liefhebber van speciaalbieren zoals trappisten, abdij en stouts, vind het ook altijd een uitdaging om een bepaalde kloon te brouwen.
Mijn brouwinstallatie (zelf gebouwd van RVS) bestaat uit een driehoek opstelling met een maischketel van 50 liter met een ingebouwde wortpomp, daarboven een filterkuip van 50 liter met 2 soorten filters, daaronder de kookketel van 50 liter, het verhitten gebeurd met behulp van ringbranders.
Voor het koelen gebruik ik industriŽle dubbele platenwisselaars met temperatuurmeters.
Al het leiding werk bestaat uit RVS316 buizen.
Voor de vergisting gebruik ik dubbelwandige RVS tanks van 70 liter en Speidel vaten.
ik vind dit forum een uitkomst omdat als je het leest op bepaalde onderwerpen een hoop kennis en tips is onder de meeste brouwers waardoor je een goed biertje kan brouwen en de plezier in krijg om steeds meer te brouwen.

Dus bij deze en hoop brouwplezier en genot van het eigen gemaakte levenswater.

Hans

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Even voorstellen Hans
« Reactie #1 Gepost op: 17-08-2019 22:46 u »
Welkom Hans.

Altijd heel handig als hobbybrouwer ben en met RVS overweg kan.

Offline Davester

• Vol lid
  • Land: nl
  • Bier van hier smaakt altijd beter
Re: Even voorstellen Hans
« Reactie #2 Gepost op: 18-08-2019 13:52 u »
Welkom, een hele bult ervaring al dan, kunnen we ook weer veel van jou leren :P

Tags: