Kleur water in waterslot verkleurd

Gestart door Knepper, 15-08-2019 08:35 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Knepper

Beste medebrouwers,

Ik heb 3 dagen geleden een Quadrupel gebrouwen met Wyeast Belgian Abbey 2 gist, een zogenoemde "Smackpack". Dit heb ik voor het eerst gebruikt. De eerste 2 dagen pruttelde het water in de waterslot goed, dus ik was zeer tevreden.
Maar nu werd ik vanochtend wakker en zag ik dat de kleur van het water in mijn waterslot is veranderd. Het is nu een koffieachtigekleur (ik ben kleurenblind, maar ik vond het veel op de kleur van het gist lijken).

Weten jullie wat dit betekent? Na langs het internet afzoeken kom ik er maar niet uit.

Knepper


hopjesvla

Iets te veel activiteit in je gistvat gehad...je wort (is het nog wort in deze fase? :weetniet: ) is door het waterslot gelopen. Zou je de volgende keer kunnen oplossen door de eerste dagen een blow-off te installeren (of een iets groter gistvat te nemen). Voor nu: waterslot even schoonmaken en weer vullen met schoon water.

Jeroen76

Dat is het... Hopjesvla

Gr. Jeroen


Knepper

Super bedankt mannen, stelt me gerust!

Winne2

Bekend verschijnsel bij goede actieve en deze gist. Heftige vergisting neemt wel weer af hoor...clean the stuff to prevent infection... 😄

Jacques

Citaat van: Knepper op 15-08-2019  08:35 uWeten jullie wat dit betekent? Na langs het internet afzoeken kom ik er maar niet uit.

Door temperatuurgecontroleerd te vergisten is de kans op een overschuimer veel kleiner. De piek van een heftige vergisting wordt dan afgevlakt.

Verder kun je overwegen een groter gistvat te kopen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.