Bier of eieren, wat maakt het verschil

Gestart door pholte20, 14-08-2019 08:57 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pholte20

Ik zou graag mijn zelf gebrouwen bier bij mij thuis aan de weg willen zetten zoals veel boeren dat met eieren ook doen. In een kastje gewoon zo'n 20 flesjes zetten en een mandje erbij waar men geld in kan leggen. Wellicht geef ik een richtbedrag aan van 1,- per flesje.
Zowel voor eieren als voor bier gelden regels en mag dit niet zonder meer. Ik vraag me af hoe groot de kans is dat er bezoek van de douane, belastingdienst of wethandhaver komt. Met eieren doet men dit ook, dus waarom kan ik dit met bier niet doen?

Eigenlijk kun je maar een enkel geval vinden van een illegale brouwerij die opgerold is, en dat gaat het om meer grootschalige verkoop.

Kortom: hoe groot achten jullie de kans dat ik hier last van ga krijgen?

seed7

Citaat van: pholte20 op 14-08-2019  08:57 uKortom: hoe groot achten jullie de kans dat ik hier last van ga krijgen?

100%

Ingo

Niels B.

Het feit dat je het hier plaatst doet al genoeg :)

Ik weet niet hoeveel mensen er bij jou langs komen.
Waar ik me ook zorgen om zou maken, is wat er gebeurt als je bier niet goed is. Wij hebben procedures op de plek om te zorgen dat we uit kunnen vinden waar iedere fles (ongeveer) beland is.
Als jij een bier zou terug moeten halen, wordt dat super lastig, val je door de mand, krijg je boetes.
Als jij een probleem hebt in je bier en iemand meldt dat bij de NVWA, val je door de mand, krijg je boetes.

Daarnaast komt 18+ regels kijken. Hoe ga jij dat kunnen controleren? Komt iemand langs, val je door de mand...

Thamerdal

Citaat van: pholte20 op 14-08-2019  08:57 uKortom: hoe groot achten jullie de kans dat ik hier last van ga krijgen?
Dat ligt aan de plaatselijke veldwachter. :P
Ik zou het risico niet nemen. Als er bijvoorbeeld kinderen zijn die jouw bier pakken en er ontstaan problemen daardoor, ben jij aansprakelijk.

tdp

Citaat van: pholte20 op 14-08-2019  08:57 u...Zowel voor eieren als voor bier gelden regels en mag dit niet zonder meer. Ik vraag me af hoe groot de kans is dat er bezoek van de douane, belastingdienst of wethandhaver komt. Met eieren doet men dit ook, dus waarom kan ik dit met bier niet doen?

Accijns

Niels B.

Citaat van: tdp op 14-08-2019  09:39 uAccijns

Niet alleen accijns.
Eieren worden door de kip gelegd en buiten de Fipronil kan de kip er niet zo veel aan verkloten. Zit m.b.t. voedselveiligheid in een iets andere klasse.

pholte20

Ik geloof dat ik het maar niet moet gaan doen gezien de reacties. Ik had inderdaad ook het risico dat kinderen het zouden meepakken wel ingeschat en dat is wellicht nog wel de belangrijkste reden om het niet te doen.
Denk dat ik het maar binnen de vrienden- en kennissenkring moet houden.

Johan_vL

Murphy's law is van toepassing... Het is niet de vraag of het fout gaat, maar wanneer  :police:

Haagse Wouter

Plus bier kan slecht tegen licht :D.

hansHalberstadt

Citaat van: Haagse Wouter op 14-08-2019  16:24 uPlus bier kan slecht tegen licht :D.
Dit idee kon het daglicht toch al niet verdragen.

tdp

Citaat van: hansHalberstadt op 14-08-2019  19:39 uDit idee kon het daglicht toch al niet verdragen.

 ;D 8)

Davester

Citaat van: tdp op 14-08-2019  20:02 u;D 8)
;D ;D

Oscar

Citaat van: pholte20 op 14-08-2019  08:57 uIk zou graag mijn zelf gebrouwen bier bij mij thuis aan de weg willen zetten zoals veel boeren dat met eieren ook doen.

 :lol: :lol: :lol: :lol:


Oscar

Respect voor iedereen die hier serieus op reageert... :groots: :groots: :groots: :groots:


ik ga ff verschonen... ;D ;D ;D ;D ;D

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.