Even voorstellen: Maarten

Gestart door MaartenvH, 09-08-2019 17:31 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MaartenvH

Hoi, ik ben Maarten. Ik heb het brouwvirus als bierliefhebber nu een dik jaar flink te pakken. Ik heb vorig jaar een cursus gevolgd bij Braumarkt in Almere. Vlak daarna heb ik apparatuur aangeschaft en ben begonnen om het geleerde in de praktijk te brengen en met niet onverdienstelijk resultaat, al zeg ik het zelf. Dit is lekker om te doen zeg en het levert een fikse beloning op in de vorm van een heerlijk speciaalbier!

Ik heb als apparatuur een Arsegan Easybrew 30, SS Brewtech van 26,5 l, bottelemmer van 28 l, schrootmolen en verder allerlei kleinspul voor het hele brouwproces (slangen, kroonkurken, reiniging- en deinfecteringsmiddelen, etc. Ook heb ik een klimaatkast gemaakt van een oude koelkast met een Ink Bird regelaar en twee gloeilampen als verwarming (werkt super bij vergisten en lageren).

Ik ben nog maar een beginner en heb inmiddels 3 batches gebrouwen, waarvan de laatste een eigen IPA-recept, dat ik gisteren heb gebrouwen. Spannend...

Ook ik sta open voor allerlei tips en zal het zeker niet nalaten om vragen te stellen over mijn eigen brouwperikelen.

Oh ja, ik ben een Brabander/Kempenaar van 52 jaar.

Houdoe! ;)

De HaAn

Welkom Maarten in de Kempen heerst het brouwvirus ik heb het zelf ook (in Reusel) en in Bladel zijn ook al enkele personen besmet geraakt.  :brouwen: :degroeten: broudoe Hans

Brouwerij Mennekes

Welkom Maarten. Hier nog een kempenaar uit Dommelen. Ben benieuwd naar je ervaringen met de easybrew. Wellicht dat ik een keertje met je mee kan kijken? De mijne komt begin september binnen.

MaartenvH

Citaat van: Brouwerij Mennekes op 09-08-2019  21:23 uWelkom Maarten. Hier nog een kempenaar uit Dommelen. Ben benieuwd naar je ervaringen met de easybrew. Wellicht dat ik een keertje met je mee kan kijken? De mijne komt begin september binnen.

Hoi,
Ik heb eergisteren een batch gemaakt, die zit nu in het gistvat. Dus binnenkort meekijken is nu geen optie.
Daarbij wil ik je de tip geven om een cursus bij Braumarkt te volgen. Zij werken met dezelfde brouwapparatuur als die jij hebt aangeschaft. Daar heb ik profijt van gehad toen ik mijn eerst batch zelf maakte. Ik kende het apparaat al, dus kon me volledig focussen op het brouwproces. :brouwen:
Kijk maar of je er iets mee kunt.
Hartegroet,
Maarten

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.