Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: iSpindel en Chronical CCT  (gelezen 987 keer)

Offline Mouwe Stream

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • Fűleindich bier út Terwispel
iSpindel en Chronical CCT
« Gepost op: 08-08-2019 21:37 u »
Wij hebben net een Chronical vergistingstank van SSBrewtech van 17 gallons aangeschaft.
Nu zaten we te denken aan een iSpindel om de vergisting te volgen.

Maarrr... wifi in een RVS tank gaat dit functioneren?

Zijn er brouwers die deze combinatie gebruiken?
De Chronical fermentor van SSBrewtech 17 gallons en de iSpindel?

Bij voorbaat dank voor de reacties!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Brouwert

• Vol lid
  • Land: no
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: iSpindel en Chronical CCT
« Reactie #1 Gepost op: 08-08-2019 21:56 u »
Ik heb sinds kort een Chronical 7 en mijn eerste brouwsel daarin staat nu in mijn vergistingskoelkast te vergisten.

Het lukt me echter nog niet om verbinding te krijgen met mijn Ispindel daarin. Ben nu verschillende dingen aan het proberen zoals er een wifi range extender ernaast.. maar helaas nog zonder success..
Ik laat het weten zodra het wel is gelukt.

Ben benieuwd of iemand anders hier wel een oplossing voor heeft!

Offline Edwarff

• Senior lid
« Reactie #2 Gepost op: 08-08-2019 22:14 u »
Yep. Spindels in een RVS vat werkt bij mij. Ik heb wel een Wifi versterker in de schuur waar de gistkast staat. Daarnaast laat ik de Spindel lekker vaak een meting doen, iedere twee minuten. Soms mist hij een data puntje, maar dat maakt dan niet uit.

Offline Brouwert

• Vol lid
« Reactie #3 Gepost op: 08-08-2019 22:16 u »
Yep. Spindels in een RVS vat werkt bij mij. Ik heb wel een Wifi versterker in de schuur waar de gistkast staat. Daarnaast laat ik de Spindel lekker vaak een meting doen, iedere twee minuten. Soms mist hij een data puntje, maar dat maakt dan niet uit.
Staat je rvs vat ook nog in een koelkast?

Offline Brouwert

• Vol lid
« Reactie #4 Gepost op: 08-08-2019 22:25 u »
Er beginnen trouwens bij mij nu ook metingen door te komen..
Zoals Edwarf zegt mist de Ispindel af en toe een meting, dus bij een grotere interval lijkt het er dan op alsof er helemaal niets doorkomt.

Offline Edwarff

• Senior lid
« Reactie #5 Gepost op: 08-08-2019 22:45 u »
Staat je rvs vat ook nog in een koelkast?
Zeker. Ik plaats de Wifi versterker soms in de koelkast en soms er buiten. Ik denk dat er weinig verschil is qua gemiste meetpunten.

Offline Brouwert

• Vol lid
« Reactie #6 Gepost op: 09-08-2019 10:29 u »
Het is bij mij helaas na twee metingen de hele nacht ver stil geweest.
De repeater hangt nu in de koelkast maar dat mocht niet baten.
Ik merk vaak dat wanneer de ISpindel contact met het netwerk kwijt is, het daarna niet snel meer lukt om weer in contact te komen zonder de configuratie openen.

Ik ga vanavond weer wat proberen en de interval verkleinen.

Offline Jeroen76

• Senior lid
  • Good beer makes its own friends!
« Reactie #7 Gepost op: 09-08-2019 10:42 u »
Hier werkt het ook gewoon in een koelkast en Polsenelli RVS vergistingsvat.

Maarrr een Wifi versterker is denk ik niet voldoende. Doe eens een gratis speedcheck en kijk hoeveel dataverkeer je nog hebt. Bij mij was dat met alleen de versterker vrijwel niets

SPEEDTEST

Ik heb daarom Devolo set gekocht die je signaal over het stroomnetwerk naar elke ruimte in je huis overbrengt. Je klikt de een vlakbij je router en verbindt die er mee, de andere verbindt je eerst en kun je dan in elk stopcontact steken in je stroomnetwerk zoals in je schuur. In die laatste plug je je wifi versterker en LANkabel en je hebt een prima verbinding.

Ik zou alleen de Devolo's niet nieuw kopen maar via Marktplaats, heb ik ook gedaan. Vaak krijg je ze bij KPN of Telfort en mag je ze houden, ook als je over stapt en dus verkoopt men ze regelmatig.

DEVOLO

Bij mij werkt dit geweldig en ook nu WIFI in de hele tuin tot helemaal achterin en ook op zolder. Zitten hier ook veel WIFinetwerken in de buurt.
Zowel Ispindel, IP camera als Inkbird werken er prima op.

Gr. Jeroen

Offline emiel1

• Beheerder
  • Super lid
    • North Brews' facebookpagina
« Reactie #8 Gepost op: 09-08-2019 10:44 u »
Ik heb geen Chronical, maar wel een RVS gistvat (Brewbucket) en de combinatie tussen mijn slechte wifi netwerk en de iSpindel in het gistvat in een koelkast was een dusdanige ramp dat ik uiteindelijk maar ben overgestapt op een tilt. Ik heb van alles geprobeerd, een range extender, een repeater, een andere router, een nieuw bordje in mijn ispindel met mogelijkheid tot aansluiting van een externe antenne (en 3 verschillende antennes geprobeerd), maar uiteindelijk kostte het vooral veel geld en leverde het niks op...

Offline Pim

• De Roerstok
  • Super lid
  • Er is geen mooier Hol........ ....dan alcoHol !
« Reactie #9 Gepost op: 09-08-2019 16:43 u »
ik heb een iSpindel in een RVS gistvat en dat werkt prima. Wel zit het Access Point van de WiFi vlak bij dus dat helpt natuurlijk ook. Ik gebruik geen koelkast.

Offline Rene Haring

• Vol lid
  • Lid Maasland Thuisbrouwers Genootschap
« Reactie #10 Gepost op: 09-08-2019 17:04 u »
Hier een Ispindel in een rvs brewbucket in een omgebouwde stalen koelkast in garage langszij huis. De wifi ontvanger in woonkamer en zo'n 9 meter hemelsbreed vanaf de opstelling. Signaal komt gewoon zonder haperen door alles heen.

Offline Mouwe Stream

• Junior lid
  • **
  • Fűleindich bier út Terwispel
« Reactie #11 Gepost op: 10-08-2019 12:31 u »
Allemaal bedankt voor de reacties!  :groots:

Heb inmiddels een iSpindel besteld!  :biersmile:
We gaan het uitproberen!

Offline Pieter1954

• Vol lid
  • Jullie zijn mijn informatiebron
« Reactie #12 Gepost op: 10-08-2019 13:21 u »
Ik heb daarom Devolo set gekocht die je signaal over het stroomnetwerk naar elke ruimte in je huis overbrengt. Je klikt de een vlakbij je router en verbindt die er mee, de andere verbindt je eerst en kun je dan in elk stopcontact steken in je stroomnetwerk zoals in je schuur. In die laatste plug je je wifi versterker en LANkabel en je hebt een prima verbinding.

Ik zou alleen de Devolo's niet nieuw kopen maar via Marktplaats, heb ik ook gedaan. Vaak krijg je ze bij KPN of Telfort en mag je ze houden, ook als je over stapt en dus verkoopt men ze regelmatig.

DEVOLO

Bij mij werkt dit geweldig en ook nu WIFI in de hele tuin tot helemaal achterin en ook op zolder. Zitten hier ook veel WIFinetwerken in de buurt.
Zowel Ispindel, IP camera als Inkbird werken er prima op.

Gr. Jeroen

Er staan inderdaad plenty Devolo's op MP. Maakt het wat uit welk type of waar in het bijzonder op te letten?
Wat wel en wat niet?

Offline Jeroen76

• Senior lid
« Reactie #13 Gepost op: 10-08-2019 13:42 u »
Er staan inderdaad plenty Devolo's op MP. Maakt het wat uit welk type of waar in het bijzonder op te letten?
Wat wel en wat niet?
Ik heb een starterset, 1 hoofdadapter en twee extra waarvan 1 boven bij de TV en 1 dus in de schuur. Zou er maximaal 60 euro aan zo'n set uitgeven maar spul is wel goed en blijft zijn waarde wel houden...

Heb overigens de starterset Devolo powerline DLan 1200+

Gr. Jeroen

Offline Brouwert

• Vol lid
« Reactie #14 Gepost op: 10-08-2019 13:54 u »
Kleine update:
Ik heb nu de interval aangepast naar 2 minuten en de wifi repeater staat naast de koelkast: werkt nu prima!  :biersmile:
Hij mist inderdaad af en toe een interval maar dat mag de pret niet drukken.

Volgende keer eens aanpassen naar 5 minuten en kijken of het nog steeds goed werkt!

Offline Broeky

• Vol lid
« Reactie #15 Gepost op: 10-08-2019 22:01 u »
Voor als er meer mensen problemen hebben heb ik misschien nog een tip:

Wanneer je wifi zender/ontvanger/repeater in de koelkast monteert (hoog ivm vocht) en aansluit op een fysieke internetkabel werkt dit ook erg stabiel. Het is even een gedoe, maar wanneer het draait blijft het stabiel draaien (mits er geen algemene internetstoringen zijn uiteraard)

Offline Jeroen76

• Senior lid
« Reactie #16 Gepost op: 10-08-2019 22:31 u »
Voor als er meer mensen problemen hebben heb ik misschien nog een tip:

Wanneer je wifi zender/ontvanger/repeater in de koelkast monteert (hoog ivm vocht) en aansluit op een fysieke internetkabel werkt dit ook erg stabiel. Het is even een gedoe, maar wanneer het draait blijft het stabiel draaien (mits er geen algemene internetstoringen zijn uiteraard)
Goede tip! Dat was ook mijn laatste optie als bovenstaande niet had gewerkt.

Gr. Jeroen

Tags: