Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Wanneer de marmelade toegevoegd?
Laatste 8 minuten van het koken. De sinaasappelschillen hebben wel voor problemen bezorgd. Het kraantje van mijn Braumeister raakte verstopt. Ik heb daarom de inhoud van de ketel overgegoten door de Braumeister te kantelen.Hierdoor zijn er ook sinaasappelschillen in mijn CCT gekomen. Die verstoppen nu de onderste kraan van mijn CCT. Het aftappen van gist gaat daarom zeer moeizaam.Een volgende keer dat ik een dergelijk bier brouw zal ik een hopspider gebruiken.
Ik ga citra en Cascade gebruiken, totaal 120 g!1700 g Chivers lemon curd en orange marmelade en een paar gram kaneel.25 ltr. batch.Wat vinden jullie hiervan?
Chivers lemon curd zou ik niet gebruiken, Kokkebil. Er zit oa palmolie en ei in.
Als ik de ingrediënten bekijk zit er 3% citroensap in. De palmolie wordt eerder vermeld bij de ingrediënten en is dus ook minstens 3%. Een pot van 320 gram bevat dan minstens 9,6 gram palmolie en dat is ongeveer 2 eetlepels. Is dat niet wat veel voor in een bier?