Bier afvullen op soda keg of fust

Gestart door custersfrank, 06-08-2019 16:37 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

custersfrank

Goedemiddag lezers,

Wij willen voor een 10 jarig bestaan een bier brouwen als verrassing.
Normaal vullen we altijd af op fles, maar het lijkt ons voor deze gelegenheid leuk om een batch op fust af te vullen.
Het gaat om 20 of 30 liter.

Zijn er mensen in de omgeving die voor ons deze liters op een fust of soda keg kunnen afvullen voor ons?
Uiteraard willen we er voor betalen en mag er statiegeld gerekend worden.

We zullen het bier ook zelf brouwen en helpen mee met het afvullen die dag.

Graag in de omgeving van Weert (Limburg).

Ik hoor graag van jullie.

Alvast bedankt voor het antwoord.

Groet,
Frank

Hoppenbrouwers

Soda keg open maken, reinigen en desinfecteren, bier er in laten lopen... en weer dicht doen. Meer omvat het eigenlijk niet. Dat kun je dus prima zelf. ;)

custersfrank

Bedankt voor je antwoord.
Het afvullen weet ik hoe moet.

Wij vonden het alleen een beetje duur worden om voor een eenmalig brouwsel 100 + euro uit te geven aan een soda keg.
De kans is namelijk niet zo groot dat er nog een keer op fust wordt afgevuld.

Daarom leek het mij handig als ik van iemand iets kon huren of lenen.


Hoppenbrouwers

Dat bleek niet uit je aanvankelijk vraag. Ik denk dat dat lastig voor je gaat worden. Mijn tip zou zijn om gewoon met fusten te gaan werken, niet eenmalig. Daar heb je best veel lol van.

Als je per se eenmalig wil gaan tappen zou ik voor een KeyKeg gaan. Die zijn daar speciaal voor ontwikkeld.

Snotje

Heineken fust tegen statiegeld bij de slijterij ophalen. Tapkop erop en een 2 centmuntstuk erin (eerst ontluchten). Openen,  schoonmaken, desinfecteren, vullen met eigen bier en 4 a 5 gram suiker per liter. 2 weken laten staan, opdrinken en fust weer inleveren bij de slijterij en je geld terugkrijgen.

Jacques

Citaat van: Snotje op 30-09-2019  00:25 uHeineken fust tegen statiegeld bij de slijterij ophalen. Tapkop erop en een 2 centmuntstuk erin (eerst ontluchten). Openen,  schoonmaken, desinfecteren, vullen met eigen bier en 4 a 5 gram suiker per liter. 2 weken laten staan, opdrinken en fust weer inleveren bij de slijterij en je geld terugkrijgen.

De truc met het muntje werkt alleen bij oude Heineken tapstangen. Zie ook https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,29400

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.