Hopoogst 2017

Gestart door PrinsHeerlijk, 19-02-2017 13:38 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eric v B

Citaat van: ChrisH1986 op 08-11-2017  12:27 uInmiddels zit er geen blad meer aan bij mijn hop planten.
Wat is wijsheid, knippen tot de grond of de takken gewoon laten staan voor wat het is?

Knippen tot de grond.

ChrisH1986

Citaat van: Eric v B op 08-11-2017  12:29 uKnippen tot de grond.

Ok! Dan ga ik dat maar zsm doen! :)

Easywoods

Citaat van: Gerb op 14-05-2017  11:51 uMijn Cascade stekken gaan de goede kant op. Mogelijk 5 stuks. Voor degenen die op zoek zijn.
Vorig jaar heb ik wat stekken verstuurd, maar door het warme weer was dit niet echt een succes. Liever ophalen dus.

Ik weet dat het nog veeeeeeeeeeel te vroeg is maar als je dit jaar nog Cascade stekken beschikbaar krijgt zou ik tzt er heeeeeeel graag één bij je op komen halen.  :biersmile: Ik brouw nog niet zo heel lang maar ik neem wat biertjes voor je mee waarvan ik denk dat ze lekker zijn  ;) :brouwen:

BLUB

Heb 2 Cascade staan, komen heel wat stekken af maar ja, wel in Harderwijk :brouwen:


 :degroeten:

BLUB

Easywoods

Citaat van: BLUB op 18-02-2018  12:45 uHeb 2 Cascade staan, komen heel wat stekken af maar ja, wel in Harderwijk :brouwen:


 :degroeten:

BLUB

Harderwijk is wel een eindje uit de buurt van Hellevoetsluis inderdaad, maar mochten de stekken Cascade schaars zijn dit jaar dan wil ik er uiteraard verder voor reizen   ;) :duimop:

brouwerwaldonk

Citaat van: Easywoods op 18-02-2018  09:55 uIk weet dat het nog veeeeeeeeeeel te vroeg is maar als je dit jaar nog Cascade stekken beschikbaar krijgt zou ik tzt er heeeeeeel graag één bij je op komen halen.  :biersmile: Ik brouw nog niet zo heel lang maar ik neem wat biertjes voor je mee waarvan ik denk dat ze lekker zijn  ;) :brouwen:
Je mag bij mij ook hopstekken van Cascade en Fuggles komen halen. Je moet er wel voor naar Ekeren bij Antwerpen komen. Stuur maar een mail als je er wil.

Easywoods

Citaat van: brouwerwaldonk op 19-02-2018  06:59 uJe mag bij mij ook hopstekken van Cascade en Fuggles komen halen. Je moet er wel voor naar Ekeren bij Antwerpen komen. Stuur maar een mail als je er wil.

Bedankt voor je aanbod, ik hou het even in gedachte, hiervandaan is Ekeren best goed aan te rijden... vroeger een tijdje regelmatig op en neer gereden naar Brasschaat   ;) :duimop:

Easywoods

Citaat van: BLUB op 18-02-2018  12:45 uHeb 2 Cascade staan, komen heel wat stekken af maar ja, wel in Harderwijk :brouwen:
 :degroeten:
BLUB

Citaat van: brouwerwaldonk op 19-02-2018  06:59 uJe mag bij mij ook hopstekken van Cascade en Fuggles komen halen. Je moet er wel voor naar Ekeren bij Antwerpen komen. Stuur maar een mail als je er wil.

Ik ben inmiddels voorzien van een één jarige Cascade, begin deze week de grond in gegaan en de eerste uitlopertjes komen al boven de grond  :biersmile: :proost:

ChrisK

Wij hebben de hop-groei-stellage voor dit jaar een beetje verhoogd. Als de Comet boven is mag hij nog een stukje horizontaal over een waslijn richting het huis. Aan de voorkant ook twee lijnen langs de gevel gespannen voor een Chinook. De eerste puntjes zijn boven de grond. Groeien maar!


Jeroen76

Citaat van: BLUB op 17-09-2017  15:04 uAfgelopen week de Northern Brewer geplukt, een wasmand vol  :nut:



 
En na het drogen in de droogkast





Onder de pers, nu met een krik



Resultaat: 825 gram superdroog en gevacumeerd  :hoera:




 :degroeten:

BLUB
Hoe werkt dat met die krik BLUB?

Gr. Jeroen


BLUB


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.