Advies brouwerij /cafe bezoek Amsterdam

Gestart door pa-aler, 30-07-2019 15:25 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pa-aler

Kom begin sept met vrienden/colega's  uit USA naar Amsterdam voor een paar dagen.
Welke brouwerijen / cafés zou je aanraden te bezoeken?
Wij hebben beiden zelf  hier een micro  brouwerij in PA,  wel leuk/interessant om eens te zien hoe het er in Nederland aan toe gaat en indien mogelijk een biertje te nuttigen met collega's en/of bierliefhebbers?

emiel1

Hey, een soortgelijke vraag is laatst gesteld in dit topic. Daarnaast heeft Jacques een kaart gemaakt met heel veel adressen, die vind je hier

Maar om gewoon een antwoord op je vraag te geven, brouwerijen die ik de moeite van het bezoeken waard vind:

Brouwerij t IJ
Oedipus
Walhalla
Butcher's Tears
Poesiat & Kater
Bruut

Wat betreft café's, zijn er heel veel opties, maar een paar favorieten:

Arendsnest (alleen maar Nederlands bier)
In de Wildeman
The Beer Temple (Vrijwel alleen Amerikaans, dus voor jou misschien minder interessant)
Foeders (veel Belgisch zuurbier)
Gollem (Raamsteeg of de Pijp)
Craft & Draft
Delirium Café (niet echt een goed café, maar wel heel veel keus)
De Spuyt (want ook als je als toerist in de buurt van het Leidsplein bent moet je naar een speciaalbiercafé kunnen ;) )

En leuk dat je Amsterdam gaat bezoeken, de mooiste stad van Nederland ;)  :P  8)  :proost: (ik weet niet hoeveel smileys genoeg gaat zijn om te voorkomen dat mensen over me gaan vallen...)

SVB

Zotte is ook leuk, genoeg keus qua bier en goed eten (voor een leuke prijs)

Oscar


jpt


pa-aler

Wow dat zijn er al aardig wat. In google maps aan het zetten en kijken  hoe ik de meeste kan bezoeken zonder al te veel te reizen.
Gaan ook nog 2 dagen naar Brussel nog aanraders?

Oscar

Citaat van: pa-aler op 30-07-2019  20:24 uGaan ook nog 2 dagen naar Brussel nog aanraders?

Cantillion  :brouwen:

Jacques

Citaat van: pa-aler op 30-07-2019  15:25 uKom begin sept met vrienden/colega's  uit USA naar Amsterdam voor een paar dagen.
Welke brouwerijen / cafés zou je aanraden te bezoeken?
Wij hebben beiden zelf  hier een micro  brouwerij in PA,  wel leuk/interessant om eens te zien hoe het er in Nederland aan toe gaat en indien mogelijk een biertje te nuttigen met collega's en/of bierliefhebbers?

Eigenlijk mag de Prael in het lijstje niet ontbreken. Zo wat midden in de rosse buurt, die Amerikanen weten niet wat ze zien...


Adbrouwt

Citaat van: Jacques op 30-07-2019  22:33 uEigenlijk mag de Prael in het lijstje niet ontbreken. Zo wat midden in de rosse buurt, die Amerikanen weten niet wat ze zien...
Mee eens mag niet ontbreken. Maar wel goed het verhaal van de Prael vertellen want ik heb weleens heel teleurgestelde Amerikanen gezien die zich erg onbegrepen voelde in de Prael. Er werken namelijk veel mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt bij de Prael. Maar dat maakt het voor mij  nog mooier om er van een biertje te genieten. Een top tent waar ik graag kom.

Adbrouwt



Citaat van: pa-aler op 30-07-2019  20:24 uGaan ook nog 2 dagen naar Brussel nog aanraders?

Zoek een café waar ze Heineken tappen.

goom

Brouwerij
De Prael

Biercafes
Indewildeman en Arendsnest

3,14t

Heineken? Wat moet je nu met biervrij alcohol?

Adbrouwt

Citaat van: 3,14t op 31-07-2019  12:26 uHeineken? Wat moet je nu met biervrij alcohol?
Genieten van Nederlandse trots op een Brussels terras natuurlijk

Niels B.

Heineken experience!!

Toevallig probeerden we gisteren naar 't ij te gaan maar kwamen bij de buren terecht waar ze Amsterdam Brewboys schonken, leuke afwisseling. Daarna naar Poesiat en Kater gegaan, mooie plek ook.
Is het een optie om fietsen te huren? Dat helpt een boel namelijk. Kun je de wat meer buiten het centrum gelegen brouwerijen bezoeken en er een mooie trip van maken.
In het centrum is het rondje Prael, Beertemple, Arendsnest, Wildeman altijd een mooie.

Jacques

Citaat van: Niels B. op 31-07-2019  13:36 uIn het centrum is het rondje Prael, Beertemple, Arendsnest, Wildeman altijd een mooie.

Dat is inderdaad een leuk rondje waarbij het feest van herkenning en kennismaken met Nederlands bier samengaan. Prima te voet te doen.

In Amsterdam is heel veel te beleven op biergebied. Een paar dagen gelegen bij Bierbrouwerij Kleiburg geweest. Een oase midden in een kantoorwoestijn.







pa-aler

Wow gaaf kom tijd tekort!  Bedankt voor alle info / aanraders. Inderdaad  Jacques De Prael is a must al eens bezocht. Fiets huren is misschien een optie. Maar helaas is niet iedereen handig op een fiets! Was aan het kijken liggen ook veel brouwerijen aan tramlijn 7 dacht ik. Brouwerij  IJ rondleiding zondag. Vip Heineken Experience op dinsdag. Hebben tour geboekt voor vrijdag Cantillion. Gaan ook nog 2 dagen naar Berlijn. Wat zijn daar de aanraders op biergebied? Nog nooit geweest namelijk.

Jacques

Citaat van: pa-aler op 02-08-2019  15:55 uGaan ook nog 2 dagen naar Berlijn. Wat zijn daar de aanraders op biergebied? Nog nooit geweest namelijk.

Oei, ook daar kom je van alle kanten tijd te kort.

Voor Berlijn heb ik ook een kaart gemaakt.

Deze kaart is op vergelijkbare wijze als de kaart van de site www.bierisbest.nl opgebouwd. Voor een nadere uitleg over het gebruik van de kaart verwijs ik naar deze site.


Zie ook https://www.tripsavvy.com/the-best-craft-breweries-in-berlin-4140489

Vooral Hops & Barley en Brauhaus Lemke kan ik van harte aanbevelen.

Koen S

Citaat van: Jacques op 02-08-2019  16:17 uVoor Berlijn heb ik ook een kaart gemaakt.
Deze kaart is op vergelijkbare wijze als de kaart van de site www.bierisbest.nl opgebouwd. Voor een nadere uitleg over het gebruik van de kaart verwijs ik naar deze site.
Zie ook https://www.tripsavvy.com/the-best-craft-breweries-in-berlin-4140489
Vooral Hops & Barley en Brauhaus Lemke kan ik van harte aanbevelen.
Interessant, ik ga volgende week op citytrip naar Berlijn.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.