Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Recept opschalen  (gelezen 3417 keer)

Offline ChrisH1986

• Vol lid
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Recept opschalen
« Reactie #25 Gepost op: 31-07-2019 12:16 u »
100 IBU berekend is erg hoog...maar soms in de praktijik komt het minder bitter over... Mijn  "Ei van kolumbus" is berekend 79 IBU...maar als je hem proeft schat je 'm zeker niet bitterder dan 50 ibu...

Maar als je stuur mij ff je recept voor 20 liter per PB...dan kijk ik er ff naar en reken ik 'm ff om naar 1000 liter... :brouwen: :biersmile:

Ik stuur het recept wel even via PB.
Het is altijd beter als er een extra paar ogen naar kijken bij twijfel:)

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Scorpionrose

• Senior lid
  • Land: nl
Re: Recept opschalen
« Reactie #26 Gepost op: 31-07-2019 21:53 u »
een bier wordt niet bitterder of minder bitter door een vinkje in de software... ;D ;)

Dat weet mijn .... ook
Misschien eens beter lezen.
Als hij verse hop gebruikt ZONDER de veroudering aan te vinken en dan brouwt met 69 ibu
Dan kan hij deze vergelijken met de gebrouwen bier die hij nu heeft van 69 ibu waarbij jij de hopveroudering aan had staan. Hij heeft nu wat oudere hop gebruikt.
Dan proeft hij of 69 ibu wel of niet te bitter is.

Tags: