Bierrecepten van Orangeloo met Krieken

Gestart door orangeloo, 28-07-2019 21:33 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

orangeloo

De meeste die hier al wat langer op het forum rondhangen weten inmiddels dat ik sinds 2011 ieder jaar Krieken ga plukken. Ik ben hier wel eens een topic over gestart.
Nu de kersen (zoet) / krieken (zuur) tijd weer ver achter de rug is komen ook weer de vragen op het forum voor een recept.
Ik heb inmiddels zo'n 15 keer gebrouwen met krieken dus je zou mij al een beetje een ervaringsdeskundige kunnen noemen  ;) daarom wil ik graag met julli mijn recepten delen.

Wat voor bier heb ik zoal gebrouwen met krieken:
Tarwebier met krieken zonder Brett (ONK 2013 B3)
Tarwebier met krieken met Brett
Oesterstout met krieken (4de prijs bij de Leuven innovation beer festival wedstrijd)
Porter met Krieken (2e prijs Home brew day Brouwerij Kees 2016) (zie bijlage)
R.I.S. met krieken (op basis van een Export Porter ONK 2017 E2)
Vlaams bruin met krieken (a la Liefmans roodband)
Kriekenbier a la Kasteel rouge of Cherry Chouffe (geen kloon) (zie bijlage)

Deze laatste is mijn favoriet. Geen prijs winnaar, is niet echt een type volgens de BKG en niet origineel genoeg voor de Vrije klasse. Als een Kriek lambiek volgens de keurmeesters te zoet, zoals verwacht  ;)

 

Rupshel

Hallo. Ik ben op zoek naar een recept à la Cherry chouffe. Ik zie dat je er enkele jaren geleden iets over hebt gepost. Kan je mij verder helpen aub?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.