Hallo allemaal,
Mijn naam is Erwin, Ik ben 40 jaartjes jong en woonachtig met het gezin (bijna vrouw en 2 kindjes van 3 en 7 jaar) in Spijkenisse.
Ik ben al 12 jaar werkzaam als ambulancechauffeur in de regio Haaglanden wat ik nog steeds met veel passie en plezier doe.
ik heb ook nog een andere grote hobby en dat is beginnend freestyle drone vliegen.
Ik ben pas sinds februari begonnen met het brouwen door middel van zo'n kant en klaar pakket van de Brooklyn Brew shop en dat is super goed bevallen.
Al snel volgde een 2 de pakket via marktplaats zodat ik met 2 gallons kon gaan werken maar ik bemerkte toch dat ik graag wat groter wilde.
Inmiddels een paar maanden en brouwsels verder ben ik langzaam toch wat aan het uitbreiden geslagen.
Ik heb een Arsegan moutmolen dmv 2 walsen gekocht want er gaan niets boven vers geschroot mout.
2 X 15 L pannen, 30 L filtreerkuip van Brewferm, 15 L vergistingsvat met een Duplex1 waterslot, 10 L mandfles voor het lageren, 60 steinie flesjes met beugel.
Verder hoop ik hier veel informatie, adviezen, tips en tricks te krijgen om steeds een mooier biertje te brouwen.
mijn brouwsels die ik van the brooklyn brew shop heb gemaakt zijn:
Belgische blonde 2X
Everyday IPA
Zelf geprobeerd via online recepten.
Pilsje
2X IPA
Citroenpilsje (geen Radler)
Belgische blonde (staat te gisten)
volgende Batch wordt een tripel
Mochten er nog vragen zijn dat hoor ik dat graag en anders horen jullie ze wel van mij.
Gr Erwin