Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Easybrew 30 PLUS - levering  (gelezen 18024 keer)

Offline Santom

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Easybrew 30 PLUS - levering
« Reactie #125 Gepost op: 15-10-2019 20:06 u »
@Brouwerij de Gijsbrecht Vandaag zijn alle mensen op de lijst t/m 27-07 verwerkt. Je kan dus je Beacon morgen of donderdag verwachten.

Groeten,
Sebastian

Krijgen we dan ook een verzendbevestiging? Tot op heden namelijk nog niks ontvangen per email alleen via dit forum..

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline AlexK

• *
  • Land: nl
« Reactie #126 Gepost op: 15-10-2019 20:08 u »
Vandaag ontvangen, in mei besteld.

Zojuist al even getest met water, alles ok.

Komend weekend brouwweekend! 😊 🍻

Offline pdelange

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #127 Gepost op: 15-10-2019 23:54 u »
Ik heb de Brewster Beacon ook vandaag ontvangen. Ze is mooi en compleet ;-)

Offline pdelange

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #128 Gepost op: 15-10-2019 23:56 u »
Inderdaad van het weekend brouwen >:D

Offline Santom

• *
« Reactie #129 Gepost op: 17-10-2019 13:36 u »
Ook de ketel binnen gekregen! Heeft er nog iemand tips hoe het wort koeler aan te koppelen aan een gardena sysyteem?

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #130 Gepost op: 17-10-2019 13:57 u »
Ook de ketel binnen gekregen! Heeft er nog iemand tips hoe het wort koeler aan te koppelen aan een gardena sysyteem?

Knelkoppeling met schroefdraad wat gelijk is aan de schroefdraad van je Gardena koppeling?

Offline emiel1

• Beheerder
  • Super lid
    • North Brews' facebookpagina
« Reactie #131 Gepost op: 17-10-2019 14:41 u »
Als ik de plaatjes zo zie heeft ie geen schroefdraad. In dat geval zijn 2 waterdieven de makkelijkste optie (afhankelijk van de diameter)

https://www.gardena.com/nl/producten/bewateren/slangkoppelingen/waterdief/901024401/

Offline Ztefan

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #132 Gepost op: 17-10-2019 20:58 u »
Kregen jullie na het invullen van het formulier een bevestiging? Ik ga ook voor de brewster namelijk, maar heb verder niets gekregen na het invullen van het formulier.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #133 Gepost op: 17-10-2019 21:31 u »
Als ik de plaatjes zo zie heeft ie geen schroefdraad. In dat geval zijn 2 waterdieven de makkelijkste optie (afhankelijk van de diameter)

https://www.gardena.com/nl/producten/bewateren/slangkoppelingen/waterdief/901024401/

Beter is het geen kunststof Gardena koppelingen te gebruiken. Na verloop van tijd gaan die lekken.

In plaats daarvan kun je beter een metalen knelfitting gebruiken met aan de andere kant een schroefdraad. Bevestig aan de schroefdraad een messing Gardena koppeling.

Zoiets bedoel ik. Deze is te koop bij de Gamma. Waarschijnlijk heb je eentje nodig voor een kleinere diameter.

Het kost wat meer, maar daar heb je jaren plezier van.

Zoiets bedoel ik.

Offline Ilfyrin

• *
« Reactie #134 Gepost op: 17-10-2019 23:03 u »
Kregen jullie na het invullen van het formulier een bevestiging? Ik ga ook voor de brewster namelijk, maar heb verder niets gekregen na het invullen van het formulier.

Zelfde hier, niks gehoord

Offline Brouwerij Mennekes

• Vol lid
  • Dommelen kent meer dan Dommelsch
    • Brouwerij Mennekes
« Reactie #135 Gepost op: 17-10-2019 23:31 u »
Was een eenvoudig Google form en daar zit standaard geen feedback op maar neem aan dat daar een spreadsheet achter zit. Mocht je twijfelen of je voorkeur is doorgekomen dan gewoon even bellen. Hou wel in de gaten dat ze wekelijks dus ladingen brewsters binnenkregen en dat het versturen dan ook in etappes gaat lijkt me. Dus vermoedelijk elke week een batch.

Offline pdelange

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #136 Gepost op: 18-10-2019 00:44 u »
Beter is het geen kunststof Gardena koppelingen te gebruiken. Na verloop van tijd gaan die lekken.

In plaats daarvan kun je beter een metalen knelfitting gebruiken met aan de andere kant een schroefdraad. Bevestig aan de schroefdraad een messing Gardena koppeling.

Zoiets bedoel ik. Deze is te koop bij de Gamma. Waarschijnlijk heb je eentje nodig voor een kleinere diameter.

Zoiets bedoel ik.

Dat zal niet meevallen want het is 9 mm pijp. Misschien de standaard in Denemarken maar hier niet in ieder geval.

Offline Noosting

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: 00
« Reactie #137 Gepost op: 18-10-2019 05:53 u »
Niemand heeft een bevestiging gehad.

Ik heb er gisteren achteraan gebeld. Ook omdat ik geen bevestiging heb gehad en ook wanneer die waardebon wordt opgestuurd met hopelijk de andere artikelen van mijn bestelling.

Offline Dirtbag

• Super lid
  • Syntax error!
« Reactie #138 Gepost op: 18-10-2019 07:19 u »
Dat zal niet meevallen want het is 9 mm pijp. Misschien de standaard in Denemarken maar hier niet in ieder geval.

Standaard 10 mm nemen en stevig aanhalen. Werkt perfect.

db

Offline Ztefan

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #139 Gepost op: 18-10-2019 08:57 u »
Niemand heeft een bevestiging gehad.

Ik heb er gisteren achteraan gebeld. Ook omdat ik geen bevestiging heb gehad en ook wanneer die waardebon wordt opgestuurd met hopelijk de andere artikelen van mijn bestelling.

Bedankt!

Offline Brouwerij de Gijsbrecht

• *
  • Bock
« Reactie #140 Gepost op: 18-10-2019 09:33 u »
Ik heb gisterenmiddag gebeld. Ze zijn druk met uitlevering van de Brewsters, er was al een aardige partij verstuurd. Waarschijnlijk wordt mijn exemplaar vandaag verstuurd. Er wordt dus aan gewerkt, gewoon nog even wachten en het komt vanzelf goed.

Om de tijd door te komen gaan wij morgen een winterbier brouwen en nog wat bocken proeven.

Offline dutch food geek

• Senior lid
  • Startend brouwer
« Reactie #141 Gepost op: 18-10-2019 09:52 u »

Nee, geen enkele vorm van bevestiging. Ik heb er achteraan gebeld en dat is omdat ze om de normale systemen heenwerken.

Offline Santom

• *
« Reactie #142 Gepost op: 18-10-2019 10:01 u »
Geen bevestiging gehad na het invullen van het formulier, geen verzendbevestiging gekregen maar woensdag wel de Brewster binnen gekregen met isolatiemantel, dus je hoort me verder niet klagen  :)

Offline Santom

• *
« Reactie #143 Gepost op: 18-10-2019 10:22 u »

Zoiets bedoel ik.

En je bedoelt dan een dergelijke messing Gardena koppeling? Deze schroef je dan op de knelkoppeling?

Offline Ztefan

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #144 Gepost op: 18-10-2019 11:40 u »
Klopt. Je kan beter een knel puntstuk met buitendraad nemen. Het kneldeel in de afmeting van de koeler en het buitendraad deel in de afmeting van het binnendraad van de messing gardenakoppeling

Offline joenedu

• Super lid
  • In hops we trust
« Reactie #145 Gepost op: 18-10-2019 13:33 u »
Klopt. Je kan beter een knel puntstuk met buitendraad nemen. Het kneldeel in de afmeting van de koeler en het buitendraad deel in de afmeting van het binnendraad van de messing gardenakoppeling

Ik heb een vergelijkbare ketel en het opgelost met zoiets inderdaad. Maar dan de 12mm versie.

Op het schroefdraad schroef je dan de messing tuinslangaansluiting. Ik moet echter de plastic verloopstukjes nog vervangen ;)

Offline ciesvandekwis

• Super lid
  • Land: be
  • napalm is er nog palm
    • De Gentse Biervereniging
« Reactie #146 Gepost op: 18-10-2019 14:36 u »
Ben hier even niet geweest, maar heb na het lezen van de draad ook overstag gegaan voor de Brewster Beacon.

Dan kan ik zeker nog voor de kerst eens brouwen, extra tof dat er isolatiemantel en extra filterplaat bij zit. Benieuwd wanneer er in BelgiŽ geleverd wordt!

Offline Brouwerij Mennekes

• Vol lid
  • Dommelen kent meer dan Dommelsch
    • Brouwerij Mennekes
« Reactie #147 Gepost op: 18-10-2019 18:23 u »
Niemand die de methode als in de filmpjes gebruikt bij het koelen? Dus dunne slangen in de bijbehorende koppelingen plaatsen? En die aansluiten op je keukenkraan? Ben nog even op vakantie maar wil dat wel proberen.

Offline DeAik

• Boven 10 berichten
  • *
  • www.brouwerijdeaik.nl
« Reactie #148 Gepost op: 19-10-2019 12:57 u »
Heb hem binnen 😁

Offline Ilfyrin

• *