Easybrew 30 PLUS - levering

Gestart door Brouwerij Mennekes, 23-07-2019 11:05 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeAik

Citaat van: Brouwerij Mennekes op 01-01-1970  01:00 u... en ga nog gewoon uit van eind september begin oktober.

Ik heb zwart op wit dat ze eind september niet gaan halen en geen idee hebben wanneer de levering plaats kan vinden.

Brouwerij Mennekes

Citaat van: DeAik op 26-09-2019  18:04 uIk heb zwart op wit dat ze eind september niet gaan halen en geen idee hebben wanneer de levering plaats kan vinden.

Prima, zolang het nog geen midden oktober is klopt alles nog.

NaahedetleJ

De Easybrew heeft dubbele nokken? Wat zijn verder de verbeterpunten in de filter?

biertje

Dat is onbekend. Merkwaardig bedrijf, dat Braumarkt.

Brouwerij Mennekes

Citaat van: biertje op 03-10-2019  14:09 uDat is onbekend. Merkwaardig bedrijf, dat Braumarkt.
Is wel bekend voor degene die hem besteld hebben:

- Verbeteringen in de afwerking
- Extra nokken op de moutpijp
- Stevigere filterplaat met steunen
- Makkelijker afneembaar peilglas i.v.m. reinigen




M.Dorussen

Dat was inderdaad bekend, maar het duurt wel gruwelijk lang  :P

Sid

Begin oktober, dus kunnen hem vast een dezer dagen verwachten[emoji6]

DeAik

Citaat van: Sid op 03-10-2019  16:51 uBegin oktober, dus kunnen hem vast een dezer dagen verwachten[emoji6]

Zou leuk zijn

M.Dorussen

Poah... zou een even grote verrassing zijn als wanneer ik mijn slaapkamer in loop en mijn vrouw in sexy lingerie op me ligt te wachten.

Ik geloof nog in sprookjes

Jeffreybrouwt

Citaat van: Brouwerij Mennekes op 03-10-2019  15:17 uIs wel bekend voor degene die hem besteld hebben:

- Verbeteringen in de afwerking
- Extra nokken op de moutpijp
- Stevigere filterplaat met steunen
- Makkelijker afneembaar peilglas i.v.m. reinigen



Enige verschil is schuingeplaatste monitor

Jeffreybrouwt

Citaat van: Sid op 03-10-2019  16:51 uBegin oktober, dus kunnen hem vast een dezer dagen verwachten[emoji6]
Ik zou ze ff bellen :-X

Sid

Citaat van: Jeffreybrouwt op 03-10-2019  18:43 uIk zou ze ff bellen :-X

Ik had ze al gemaild, ik ga ervan uit dat ze hierop gaan reageren. Mocht ik nou niets horen dan bel ik inderdaad even.

Brouwerij Mennekes

Citaat van: Jeffreybrouwt op 03-10-2019  18:42 uEnige verschil is schuingeplaatste monitor
Hoezo dat dan? Filterplaat, peilglas, extra nokken...

Jeffreybrouwt

Citaat van: Brouwerij Mennekes op 03-10-2019  19:51 uHoezo dat dan? Filterplaat, peilglas, extra nokken...
Hoezo dat? Brewmonk heeft hetzelfde! (2019 versie)
Als ik dit plaatje naast mijn machine leg... zie ik alleen een schuingeplaats scherm als  verschil

Brouwerij Mennekes

Citaat van: Jeffreybrouwt op 04-10-2019  08:11 uHoezo dat? Brewmonk heeft hetzelfde! (2019 versie)
Als ik dit plaatje naast mijn machine leg... zie ik alleen een schuingeplaats scherm als  verschil
Ze vragen om verbeterpunten. Niet ten opzichte van een Brewmonk. Je vergelijkt toch ook niet met een Speidel.

Jacques

Citaat van: Brouwerij Mennekes op 04-10-2019  08:52 uZe vragen om verbeterpunten. Niet ten opzichte van een Brewmonk. Je vergelijkt toch ook niet met een Speidel.

Een Speidel Braumeister is een geheel andere machine van een heel andere fabrikant.

De Easybrew en Brew Monk zijn broertje en zusje. Of nog beter gezegd: het zijn twee broertjes...

Brouwerij Mennekes

Citaat van: Jacques op 04-10-2019  09:58 uEen Speidel Braumeister is een geheel andere machine van een heel andere fabrikant.

De Easybrew en Brew Monk zijn broertje en zusje. Of nog beter gezegd: het zijn twee broertjes...

Begrijp ik. Maar de originele vraag was wat de verbeterpunten zijn. Dan vraag je de verbeteringen op dezelfde type ketel toch? In dit geval de Easybrew. Je kunt een Toyota Aygo en Citroën C1 uit 2011 ook broertjes noemen. Zelfde ontwerp. Net als een Volkswagen Up en een Seat Mii. Maar als ik de verbeteringen wil weten van een Aygo is het voor mij niet interessant wat de verbeteringen van een C1 zijn. Maar goed, dan kijk ik er wellicht verkeerd tegenaan.

Anyway. De vraag ging over de verbeteringen van het filter. Zoals je op de foto kunt zien is deze wat sterker gemaakt dan het origineel. Dit om te voorkomen dat deze naar onderen klapt wat weleens gebeurt bij het huidige model als je het filter andersom plaatst.
In hoeverre dit bij een Brewmonk is, geen idee. Misschien dat Jaques of Jeffrey dit kan vertellen, die hebben verstand van de Brewmonk

MartijnNOP

De Easybrew heeft alleen een pijlglas boven de kraan, erg nadelig in mijn ogen.
Dit in tegenstelling tot de Brewmonk die hem in plaats van de circulatiepijp heeft.

Brouwerij Mennekes

Citaat van: MartijnNOP op 04-10-2019  11:28 uDe Easybrew heeft alleen een pijlglas boven de kraan, erg nadelig in mijn ogen.
Dit in tegenstelling tot de Brewmonk die hem in plaats van de circulatiepijp heeft.

Hier nog geen ervaring mee. Lijkt mij dat als ie boven de kraan zit dat je de pomp niet uit hoeft te zetten om het volume te zien.

Gossi

Voordeel van dit peilglas is dat je tijdens het maischen kan zien of je moutbed doorstroming goed is. Zodra dit niet het geval is zakt het peil in je glas en trek je dus de ketel onderin leeg.
Dit in tegenstelling bij de brewmonk, dan kun je als de pomp werkt het vloeistofniveau niet controleren.
Tja zo hebben alle dingen hun voor en tegen.

hobbybob

Citaat van: Gossi op 04-10-2019  14:22 uVoordeel van dit peilglas is dat je tijdens het maischen kan zien of je moutbed doorstroming goed is. Zodra dit niet het geval is zakt het peil in je glas en trek je dus de ketel onderin leeg.
Dit in tegenstelling bij de brewmonk, dan kun je als de pomp werkt het vloeistofniveau niet controleren.
Tja zo hebben alle dingen hun voor en tegen.
Hmm ik kijk gewoon naar het vloeistof niveau op mijn moutbed, die moet gewoon constant zijn. Als deze stijgt knijp ik de pomp.

In de praktijk komt het er op neer dat ik de eerste 10 a 15 min de pomp knijp daarna staat ie voluit. Er stroomt hier nooit een drup via de overloop.

middelaersch

Citaat van: MartijnNOP op 04-10-2019  11:28 uDe Easybrew heeft alleen een pijlglas boven de kraan, erg nadelig in mijn ogen.
Dit in tegenstelling tot de Brewmonk die hem in plaats van de circulatiepijp heeft.

Ik heb hier ook mijn bedenkingen bij.

Gaat dit niet tot infecties leiden? Het wort in het peilglas staat stil, wordt niet mee gekookt, komt zelfs niet op maisch temperatuur. Maar het komt uiteindelijk wel in je gistvat terecht. En met schoonmaken zul je het peilglas steeds moeten demonteren om het goed door te kunnen spoelen.

De constructie van de Brew Monk lijkt me beter doordacht.

biertje

Ik heb vooral zin in volgende week, dan loopt 'begin oktober' af en krijg ik mijn ketel!

NaahedetleJ

Citaat van: Brouwerij Mennekes op 04-10-2019  11:09 uBegrijp ik. Maar de originele vraag was wat de verbeterpunten zijn. Dan vraag je de verbeteringen op dezelfde type ketel toch? In dit geval de Easybrew. Je kunt een Toyota Aygo en Citroën C1 uit 2011 ook broertjes noemen. Zelfde ontwerp. Net als een Volkswagen Up en een Seat Mii. Maar als ik de verbeteringen wil weten van een Aygo is het voor mij niet interessant wat de verbeteringen van een C1 zijn. Maar goed, dan kijk ik er wellicht verkeerd tegenaan.

Anyway. De vraag ging over de verbeteringen van het filter. Zoals je op de foto kunt zien is deze wat sterker gemaakt dan het origineel. Dit om te voorkomen dat deze naar onderen klapt wat weleens gebeurt bij het huidige model als je het filter andersom plaatst.
In hoeverre dit bij een Brewmonk is, geen idee. Misschien dat Jaques of Jeffrey dit kan vertellen, die hebben verstand van de Brewmonk


Bedankt voor het duidelijke antwoord! :)
Dat was inderdaad mijn vraag.
Ik zit te twijfelen tussen deze en de Brew Monk. En voor 80 euro korting is die keuze makkelijker. Bedankt!

Jacques

Citaat van: Brouwerij Mennekes op 04-10-2019  11:09 uBegrijp ik. Maar de originele vraag was wat de verbeterpunten zijn. Dan vraag je de verbeteringen op dezelfde type ketel toch? In dit geval de Easybrew. Je kunt een Toyota Aygo en Citroën C1 uit 2011 ook broertjes noemen. Zelfde ontwerp. Net als een Volkswagen Up en een Seat Mii. Maar als ik de verbeteringen wil weten van een Aygo is het voor mij niet interessant wat de verbeteringen van een C1 zijn. Maar goed, dan kijk ik er wellicht verkeerd tegenaan.

De Easybrew en Brew Monk komen uit dezelfde fabriek... De ontwerpen verschillen maar marginaal. Het lijkt er een beetje op dat het een kwestie is van een andere naam.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.